Freak
Well-known member
...jolloin he voisivat myydä testioikeutensa sopivaksi katsomalleen tallille ja saada siitä taloudellista hyötyä.Ja sitten pari viimeistä tallia ilmoittaisi, ettei heillä ole varaa testata.
...jolloin he voisivat myydä testioikeutensa sopivaksi katsomalleen tallille ja saada siitä taloudellista hyötyä.Ja sitten pari viimeistä tallia ilmoittaisi, ettei heillä ole varaa testata.
Jolloin se talli, jolla on kukkaro kunnossa, maksaisi eniten ja tasoero kasvaisi....jolloin he voisivat myydä testioikeutensa sopivaksi katsomalleen tallille ja saada siitä taloudellista hyötyä.
...mutta peräpääntallin budjetti kasvaisi heti muutamalla kymmenellä miljoonalla.Jolloin se talli, jolla on kukkaro kunnossa, maksaisi eniten ja tasoero kasvaisi.
Etusiipi ja sen vaikututs koko aeron toimintaan lienee se suurin syy lähellä seuraamisen vaikeuteen. Brawn kyllä tietää mitä tehdä, mutta muutoksia saadaan vielä odottaa.Itse rajoittaisin radikaalisti ympäri autoa olevien pienten siipien määrää.
Etusiipeä voisi yksinkertaistaa, vaikka vähentämällä sallittujen elementtien lukumäärää.Etusiipi ja sen vaikututs koko aeron toimintaan lienee se suurin syy lähellä seuraamisen vaikeuteen. Brawn kyllä tietää mitä tehdä, mutta muutoksia saadaan vielä odottaa.
Tämä ei olisi vaatinut kuin aeron pienentämistä (pienenpi etusiipi, profiilien rajoitus, kaikki härpäkkeet, 57 osaiset badgboardit jne.) samassa suhteessa lisääntyneen mekaanisen pidon suhteen.Ohittaminen olisi helppoa tehdä helpommaksi säännöillä, mutta tällaisia muutoksia ei ole haluttu tehdä, tallien vastustuksesta johtuen, arvaan minä. Nämä tänäkin vuonna tehdyt muutokset tekivät ohittamisesta vaikeampaa, ja kaikki tiesivät sen. Silti ne päätettiin tehdä.
Lisääntynyt mekaaninen pito on OK ja sitähän renkaiden leventymisen myötä lisättiinkin.Tämä ei olisi vaatinut kuin aeron pienentämistä (pienenpi etusiipi, profiilien rajoitus, kaikki härpäkkeet, 57 osaiset badgboardit jne.) samassa suhteessa lisääntyneen mekaanisen pidon suhteen.
Kyllä noihin aina joku porsaanreikä keksitään. Entäs jos etusiipi yksinkertaisesti kiellettäisiin? Sillä olisi hyötyjä. Autoa olisi vaikeampi ajaa jolloin ohituksia tulisi kuskien virheiden vuoksi. Etusiipi myös pilaa takanatulevan aerodynaamisia ominaisuuksia ja etusiiven poisto poistaisi tämän ongelman. Etusiipi myös leikkaa kilpakumppaneiden renkaita jolloin kylki kylkeä vasten tilanteisiin ei uskalleta mennä. Usein noissa myös kärsijänä on ajovirheen tehneen kilpakumppani eikä ajovirheen tehnyt itse. Tästä esimerkkejä tän vuoden Mexicon kisa ja Schumin vika kilpailu Ferrarilla.Etusiipeä voisi yksinkertaistaa, vaikka vähentämällä sallittujen elementtien lukumäärää.
Jos samanaikaisesti lisätään hallitusti maaefektiä, niin miksei. Maaefektin ollessa voimakkaimmillaan etusiivettömiä autoja nähtiin.Kyllä noihin aina joku porsaanreikä keksitään. Entäs jos etusiipi yksinkertaisesti kiellettäisiin? Sillä olisi hyötyjä. Autoa olisi vaikeampi ajaa jolloin ohituksia tulisi kuskien virheiden vuoksi. Etusiipi myös pilaa takanatulevan aerodynaamisia ominaisuuksia ja etusiiven poisto poistaisi tämän ongelman. Etusiipi myös leikkaa kilpakumppaneiden renkaita jolloin kylki kylkeä vasten tilanteisiin ei uskalleta mennä. Usein noissa myös kärsijänä on ajovirheen tehneen kilpakumppani eikä ajovirheen tehnyt itse. Tästä esimerkkejä tän vuoden Mexicon kisa ja Schumin vika kilpailu Ferrarilla.
Tässä on muuten varmaankin iso osa totuutta. Kun vertaa nykyautoista otettua incaria menneiden vuosien kuviin niin kyllähän nuo autot käyttäytyy todella rauhallisesti ja helpon näköisesti verrattuna siihen reuhaamiseen mitä joskus on nähty. Toki kamerateknologiakin on kehittynyt, ja sekin osittain saa autojen menon näyttämään rauhallisemmalta kun tärinää ja tutinaa ym. on kuvassa vähemmän. Mutta kyllä minä haluaisin että noiden autojen ajamiseen tulisi vähän lisää haastetta, sillä tavalla että se näyttäisi edes vähän sellaisen "kesyttämättömän eläimen kanssa painimiselta" kuten se joskus oli.Olisiko suurin syy tähän alennustilaan yksinkertaisesti tekninen äly. Autot menevät kuin kiskoilla koska autoja pystyy testaamaan kaikennäköisillä mallinnuksilla jo ennen kun kierrostakaan on ajettu. Mitä kauempana ollaan "optimaalisesta" suorituskyvystä, sitä suurempi osuus jäisi kuljettajalle. Nyt se osuus on pieni. Kivanajon kannalta olisi hyvä, että autoja olisi täysin mahdoton ajaa mutta nykyteknologialla insinöörit näpertävät autot aina kuljettajaystävällisiksi. Autoista pitäisi repiä irti kaikki tekniset härpäkkeet. Viime kaudella poistettiin starttiohjelmat, ehkä sieltä lähtee tulevaisuudessa muuta.
Ja parempi niin, F1 on moottoriurheilua eikä moottorishow niin kun joku Indy.
Kyllä, mutta sillä taas ei ole mitään vaikutusta takaatulevan kykyyn seurata.No se etusiipi poistuisi uudistuksen myötä myös siitä edellä ajavasta autosta.
Takaosan sääntöjä pitäisi muuttaa radikaalisti. Itse olen sitä mieltä, että se pitäisi koteloida kokonaan, kuten ennen vanhaan, eli estää ilmavirtaus takarenkaiden välistä. Samaten diffuusoreja pitäisi rajoittaa radikaalisti. Standardointi lienee ainut tehokas keino.On ollut myös puhetta, että autojen taakse asetettaisiin joku pakollinen osa joka muuttaisi auton ilmavirtausta niin, että takana ajavan olisi helpompi seurata.
Tietysti. Kaikki mahdolliset keinot suorituksen parantamiseen käytetään. Eikä sääntönikkareilla (joita on selvästi vähemmän kuin suunnittelijoita ja insinöörejä) ole kuin yksi mahdollisuus suitsia innovaatioita, joita ei ole vielä edes keksitty kuin standardointi.Olisiko suurin syy tähän alennustilaan yksinkertaisesti tekninen äly.
Ha! Urheiluviihdettä se on, jossa päätöksiä tehdään business edellä.Ja parempi niin, F1 on moottoriurheilua eikä moottorishow niin kun joku Indy.
Nascar:han tehdään enemmän asioita bisnespohjaisesti. Stage-osiot katkaisevat kisat mainosten ajaksi, playoff-systeemi ja spec-autot luovat parempaa kilpailua, mikä houkuttaa maksavaa yleisöä ja mainostajia.Ha! Urheiluviihdettä se on, jossa päätöksiä tehdään business edellä.
Kyllä, mutta se ei liity otsikon aiheeseen.Nascar:han tehdään enemmän asioita bisnespohjaisesti. Stage-osiot katkaisevat kisat mainosten ajaksi, playoff-systeemi ja spec-autot luovat parempaa kilpailua, mikä houkuttaa maksavaa yleisöä ja mainostajia.
Yhdysvalloissa urheilu on aina ollut rahantekoväline jo 1850-luvun laukkakisoista saakka.
Tiedän, otin vain kantaa urheiluviihteeseen mitä myös F1 nykyään on. Bernie teki lajista glamouria hohtavan viihdetuotteen.Kyllä, mutta se ei liity otsikon aiheeseen.