Albert Oil
Hippi ja juntti
Yön saalistajat.
Köpöä toimintaa ja perusteettomia tissejä. Mainion oloinen elokuva.
Köpöä toimintaa ja perusteettomia tissejä. Mainion oloinen elokuva.
6/5Yön saalistajat.
Köpöä toimintaa ja perusteettomia tissejä. Mainion oloinen elokuva.
:doubtful::doubtful:perusteettomia tissejä.
Kakkoskausi oli hiukan sellaista "kaksi hahmoa keskustelee jostain asiasta", "kaksi hahmoa (toinen hahmoista sama kuin edellisessä kohdassa) keskustelee samasta asiasta", "kaksi hahmoa...", "näytetään välillä hiukan zombia/zombeja ettei ihmiset unohda mitä sarjaa katsovat" -meininkiä. Muut kaudet olleet varsin positiivisesti vastenmielistä katseltavaa. Eikä siinä kakkoskaudessakaan sinällään mitään kamalan pahasti vialla ollut. Uusin vitoskausi on myös esitellyt pirtsakkaa ja odottamatonta(kin) toimintaa. Kauden puoleenväliin asti taidettiin eilen Foxilla päästä.Walking Deadia olen tihrustanut säännöllisen epäsäännöllisesti eri formaateissa. Nyt on neloskausi meneillään vuokrabluraylta.
On kyllä vimosen päälle hyvä sarja. Ajoittainen paikallaan junnaaminen toki vaivaa, sekä jotkut paskat roolihahmot mutta ne unohtuu oitis kun alkaa tapahtua. Välillä kyllä niin karua settiä, että meinaa pahaa tehdä.
Sarja petraa juoksuaan hyvin. Arvelisin tästä ison osan kuuluvan The Talking Dead -aftershow:lle livenä, jossa joka jakson esittämisen jälkeen tekijät ovat ottamassa vastaan katsojapalautetta.Uusin vitoskausi on myös esitellyt pirtsakkaa ja odottamatonta(kin) toimintaa. Kauden puoleenväliin asti taidettiin eilen Foxilla päästä.
Näiden sanojen innoittamana maksoin 10 euroa elokuvan näkemisestä paikallisessa. Olihan se aika pläjäys.Interstellar. 5/5
Onneksi oli Ajan lyhyt historia ollut vastikään iltalukemisena. Uskon että helpotti seuraamista.
Oli pala kurkussa lähespä elokuvan alusta loppuun. Uskomattoman kaunis elokuva. Visuaalinen kauneus tulee siitä, että elämää suurempia ilmiöitä kuvattaessakaan ei sorruta ilmeisiin Hollywood-typeryyksiin, vaan ilmiöt on mallinnettu uskottavasti. Uskon että näitä kuvia katsellessa itseäni kosketti se, että elokuvassa ei visuaalisesti poistuta ihmisperspektiivin tasolta. Leffa on myös (ainakin omalle fysiikanymmärryksen tasolleni riittävässä) tieteellisessä tarkkuudessaan kaunis. Katsojaa ei aliarvioida Inception-tyylisellä pseudofiksulla hölinällä. Kun kaikkeen tähän on saatu rakennettua vielä toimiva ja erinomaisten näyttelijöiden eleettömän tyylikkäästi esittämä tarina, olin eloluvan edessä täysin aseeton.
Myönnettäköön. Saatoin antaa tuon anteeksi koska hahmo oli valtavassa rakkauden- ynnä ikävänpuuskassa tuon sanoessaan.oli siinä tosin se yksi hieman adrenaliiniarvoja kohottava kohtaus, jossa rakkaudesta puhuttiin "korkeampana ulottuvuutena" ja kuinka se on "ajan ja avaruuden ulottumattomissa" tmv.
Tein samoin, mutta en pystynyt unohtamaan asiaa.Myönnettäköön. Saatoin antaa tuon anteeksi koska hahmo oli valtavassa rakkauden- ynnä ikävänpuuskassa tuon sanoessaan.
paitsi että sitä pitää nostaa tuolla listalla.Alunperin kirjoittanut joukahainen
Itselleni tein rajoituksen 1 leffa/ohjaaja.
Lista ei ole erityisessä järjestyksessä lukuun ottamatta ensimmäistä.
1. Stalker (A. Tarkovski 1979): Täydellinen.
2. Werckmeister harmoniak (B. Tarr 2000): Hypnoottinen mysteeri.
3. El espiritu de la colmena (V. Erice 1973): Lasten mielikuvitus.
4. Short Cuts (R. Altman 1993): Kudelma vailla vertaa.
5. Tokyo monogatari (J. Ozu 1953): Tällaisia me ihmiset olemme, ihan kaikki - joka ikinen.
6. La Belle et La Bête ( J. Cocteau 1946): Kuin uni....
7. Persona (I. Bergman 1966): Tunteet.
8. Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (R. Bresson 1956): Fantastinen sekoitus mielenrauhaa ja piinaavaa jännitustä.
9. Mon Oncle (J. Tati 1958): Sydämellistä nerokasta satiiria. Enämpi näitä!
10. 2001: Space Odyssey (S. Kubrick 1968): Apinasta avaruuteen.
11. Once Upon a Time in the West (S. Leone 1968): Paras western ilman epäilyksen häivää.
12. City Lights (C. Chaplin 1931): No Chaplinia ei tarvitse perustella.
13. M (F. Lang 1931): Kaikkien aikojen paras trilleri. Haastava.
14. Khane-ye doust kodjast (A. Kiarostami 1987): Teos edelleenkin juolahtaessaan mieleeni tuo hyvänolontunteen huolimatta siitä että olen nähnyt sen vain kerran televisiosta vuonna 1995.
15. Star Wars Trilogy (G. Lucas/ I. Kershner 1977-83): No onhan tämä hieno - "hyvyysjärjestys" V-VI-IV.
16. Rear Window (A. Hitchcock 1954): Tietysti joku Hitchcock piti valita.
17. Thin Red Line (T. Malick 2000): Mitä parhain sotaelokuva.
18. Dersu Uzala (A. Kurosawa 1974): YSTÄVYYS
19. Le Mepris (J.L. Godard 1963): Jokainen otos tässä elokuvassa on häkellyttävän esteettinen.
20. Blade Runner DC (R. Scott 1982): Vai olisiko sittenkin pitänyt valita Metropolis vuodelta 1927...
Sen verran tasapainoinen valikoima tuli nelisen vuotta sitten laadittua ettei ole tarvetta sitä lähteä uudistamaan. Jos kuitenkin päätyisin pähkäilemään uutta listaa niin pikaisella mietinnällä täydennystä löytyisi helposti vaikkapa näistä:
-Michelangelo Antonioni -> L'avventura.
-Zhang Yimou: "Raise The Red Lantern"
-Bernardo Bertolucci: "The Conformist"
-Gillo Pontecorvo: "Battle of Algiers"
-Andrew Lau/Alan Mak: "Infernal Affairs I/II/III"
-Federico Fellini: 8 1/2
Bergmanilta vaihtaisin ehkä Personan Fanny & Alexanderiin (televisioversio).
Liian vähän.Katsoin Tohtori Outolemmen tässä männä viikolla. Vähän lähti hitaasti liikkeelle huumorin osalta, mutta loppua kohden meno olikin jo aivan hulvatonta. Erityisesti viihdytti stetsonhattuinen pommikoneen lentäjä. 8/10 pistin IMDB:ssa.
Mulla on aika tiukat kriteetrit noiden arvosanojen kanssa, että saisin kaiken hyödyn kymmenestä tähdestä. Esim. 5/10 on mun arvosanana jo ihan ok, kuusi onkin jo hyvän puolella. Kympin on saanut 200 tähdittämästäni kaksi.Liian vähän.
Ok, mutta onko tuo järkevää politiikkaa suhteessa kokonaisuuteen?Mulla on aika tiukat kriteetrit noiden arvosanojen kanssa, että saisin kaiken hyödyn kymmenestä tähdestä. Esim. 5/10 on mun arvosanana jo ihan ok, kuusi onkin jo hyvän puolella. Kympin on saanut 200 tähdittämästäni kaksi.
Mihin kokonaisuuteen? Tuo on järkevää politiikkaa siihen tarkoitukseen, mihin mä IMDB:n tähtiä käytän. Eli pitämään kirjaa näkemistäni elokuvista ja telkkarisarjoista ja laittamaan niitä paremmuusjärjestykseen.Ok, mutta onko tuo järkevää politiikkaa suhteessa kokonaisuuteen?
Et nyt sitten halunnut kertoa, mitkä kaksi leffaa sen kynpin ovat saaneet?Mulla on aika tiukat kriteetrit noiden arvosanojen kanssa, että saisin kaiken hyödyn kymmenestä tähdestä. Esim. 5/10 on mun arvosanana jo ihan ok, kuusi onkin jo hyvän puolella. Kympin on saanut 200 tähdittämästäni kaksi.
TV-sarjoja molemmat. The Office (UK) ja Danger 5.Et nyt sitten halunnut kertoa, mitkä kaksi leffaa sen kynpin ovat saaneet?
On tietenkin ok käyttää IMDB:tä kuvailemallasi tavalla. Antamasi tähdet ilmeisesti kuitenkin vaikuttavat osaltaan etukäteismielikuvaan, jonka muut ihmiset elokuvista muodostavat. Esitin kysymyksen, koska minua rupesi kiinnostamaan miksi käytät julkista palvelua, jos motiivisi on puhtaasti henkilökohtainen? On muitakin keinoja pitää kirjaa jne.Mihin kokonaisuuteen? Tuo on järkevää politiikkaa siihen tarkoitukseen, mihin mä IMDB:n tähtiä käytän. Eli pitämään kirjaa näkemistäni elokuvista ja telkkarisarjoista ja laittamaan niitä paremmuusjärjestykseen.