Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Koskahan muuten samalle tallille on viimeksi sattunut lähekkäin kaksi näin fataalia onnettomuutta? Veikkaan, että 70-luvulla ja ehkäpä vaikka Tyrrellille. Bleu tai CCMK sen varmaan kohta kertoo.
Ferrari 1982.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Mikä järjestelmä se tuollainen on?
F1-sääntöjen Safety Car -osiosta:
40.7 All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at which the �"SAFETY CAR DEPLOYED�" message is shown on the timing monitors until the time that each car crosses the first safety car line for the second time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU.
Tuon takiahan Safety Car ei enää sotke varikkotaktiikoita (yhtä paljoa kuin ennen), kun nykyään pystyy kurvaamaan varikolle tuon timerin turvin ennenkö SC nollaa erot.


Edit: Niin, tuon systeemin avulla se Code 60 voitaisiin helposti toteuttaa F1-sarjaan. Ei tarkoittaisi 60 kph rajoitusta vaan tuomariston olosuhteisiin sovittamaan minimikierrosaikaa. Rajoitus voidaan poistaa kaikilta kerralla ilman turva-autoa, siellä on pit radio, lippumiehet, ratti ja valotaulut ilmoittamassa vihreän yhtäaikaa kaikille.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ai tuo. Tuohan otettiin käyttöön sen takia, etteivät SC-letkaa kiinni ajavat paahtaisi liian lujaa, kun varovaisuutta pitäisi noudattaa.

Palataanpa sitten tähän:
Ihan paskapuhetta WebSlavelta että tuo järjestelmä aiheuttaisi jotain ongelmia. Montako kolaria se on tähän mennessä aiheuttanut? Lienee ollut käytössä viimeiset viisi vuotta vähintään.
Paskapuhetta, että olisin tuota järjestelmää edes kommentoinut. Eihän tuo mitään äkillisiä hidastuksia aiheuta. Alueelliset rajoitukset aiheuttavat.
 
Viimeksi muokattu:

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Ai tuo. Tuohan otettiin käyttöön sen takia, etteivät SC-letkaa kiinni ajavat paahtaisi liian lujaa, kun varovaisuutta pitäisi noudattaa.

Palataanpa sitten tähän:

Paskapuhetta, että olisin tuota järjestelmää edes kommentoinut. Eihän tuo mitään äkillisiä hidastuksia aiheuta. Alueelliset rajoitukset aiheuttavat.
Katoitko ollenkaan tota videota siitä miten toi rajoitus toimii tuolla Le Mansin puolella? Jos katsoit, niin mitä epäselvää tossa toimivuudessa on?
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Paskapuhetta, että olisin tuota järjestelmää edes kommentoinut. Eihän tuo mitään äkillisiä hidastuksia aiheuta. Alueelliset rajoitukset aiheuttavat.
Niin, no, kommentoit jotain omaa kehittelemääsi älytöntä järjestelmää osoittaen sen älyttömyyden ja käyttäen tätä sitten argumenttina muiden ehdotuksia vastaan. Hienoa keskustelutaitoa, 5/5.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Kuvastaa hyvin kyseisen kauden sekavuutta, että Ferrari vei silti valmistajien mestaruuden. Muistaakseni Pironi oli todella monta kisaa sivussa ja voitti silti lähes kuljettajien mestaruuden.
Pahoittelut offtopicista, mutta Kekehän voitti Pironin lopulta viidellä pisteellä. Muistaakseni viisi viimeistä kisaa oli Pironi sivussa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Katoitko ollenkaan tota videota siitä miten toi rajoitus toimii tuolla Le Mansin puolella? Jos katsoit, niin mitä epäselvää tossa toimivuudessa on?
"Tota" videota? En ole nähnyt. Oletin, että Le Mansin systeemi on koko radan mittainen, mutta nyt kun tarkistin, niin siellä on "slow zone", eli vain osa radasta nopeusrajoitettu. Tietämättä miten slow zonesta informoidaan kuskeille ja mitä 60 km/h:iin hidastamisesta on sanottu kuljettajakokouksessa on vähän vaikea ottaa kantaa mahdollisiin riskeihin. Joka tapauksessa lähellä peesaaminen on riskialtista edelläajavan hidastaessa vauhtiaan (erityisesti sadesäässä).
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuo Le Mansissa käytössä oleva Slow Zone vaikuttaisi pätevältä ratkaisulta, ainakin TMK:n postaaman videon perustella.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Laitoin sen tuonne sadekeli topikkiin pari päivää sitte. Laitetaan nyt vielä tännekkin, eli slow zone Le Manssissa
OK, aikaa ja matkaa on hidastaa, kun alueesta varoitetaan hyvissä ajoin etukäteen. Ihan toimivan tuntuinen juttu.

Mutta ei korvaa heti onnettomuuden jälkeen heilutettavia lippuja. Niistä päättää ratavirkailija itse, koska on reagoitava heti. Tuosta slow zonesta päättää kisan tuomaristo ja se on vain SC:n korvike Toki Sutilin ja Bianchin onnettomuuksien välissä se oltaisiin ehditty ottaa käyttöön.
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Mutta ei korvaa heti onnettomuuden jälkeen heilutettavia lippuja. Niistä päättää ratavirkailija itse, koska on reagoitava heti. Tuosta slow zonesta päättää kisan tuomaristo ja se on vain SC:n korvike Toki Sutilin ja Bianchin onnettomuuksien välissä se oltaisiin ehditty ottaa käyttöön.
Juuri niitä tilanteita vartenhan slow zone olisi hyvä, kun ollaan rajoilla tarvitaanko turva-autoa vai ei. Ratavirkailijat voisivat turvallisesti siirtää romut pois. Viive slow zonelle olisi kuitenkin lyhyt, kun auto on jäänyt radan varteen potenttiaaliseen vaaran paikkaan, niin tuomariston päätöksellä käytäntöön heti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Juuri niitä tilanteita vartenhan slow zone olisi hyvä, kun ollaan rajoilla tarvitaanko turva-autoa vai ei. Ratavirkailijat voisivat turvallisesti siirtää romut pois. Viive slow zonelle olisi kuitenkin lyhyt, kun auto on jäänyt radan varteen potenttiaaliseen vaaran paikkaan, niin tuomariston päätöksellä käytäntöön heti.
Jep, ulosajoalueelle jääneen auton tapauksessa tai jos radalla on kunnon puro tai lätäkkö, josta ulosajo on hyvin todennäköinen tuo kyllä toimisi. Pitäisi vain olla pokkaa ottaa se käyttöön jo ennen sitä ensimmäistä ulosajoa, jos selkeästi on vaarallisen paljon vettä.
 

hercules

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
119
Jep, ulosajoalueelle jääneen auton tapauksessa tai jos radalla on kunnon puro tai lätäkkö, josta ulosajo on hyvin todennäköinen tuo kyllä toimisi. Pitäisi vain olla pokkaa ottaa se käyttöön jo ennen sitä ensimmäistä ulosajoa, jos selkeästi on vaarallisen paljon vettä.
Kyllä suurin vastuu muuttuvissa olosuhteissa pitää olla kuskilla. Ei ne isot purot ja lätäköt sinne yhdessä kierroksessa muodostu, taikka sitten jos muodostuu niin tuomariston pitäisi viheltää peli poikki samantien.
Vaikea se on tuomariston edes tv-kuvien perusteella sanoa missä on vettä niin paljon ettei voi ajaa vaan kuski tiedottaa tallia ja talli sitten tarvittaessa tuomaristoa.
Laittais muutaman äijän kuuntelemaan reaaliajassa kaikkien tiimien radiokeskustelut ja tarvittaessa sitten tiedotusta tuomaristolle.
Tietenkin eri asia jos radalla on sattunut jotain normaalista poikkeavaa, öljyt taikka hiilikuidun palaset pitkin rataa tietää tiimit ja tuomaristo siitä todennäköisesti ennen kuskia.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös