Verizon Indycar Series 2015

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Striimeistä tulee jenkkipesistä. Onks kisa jo alkanu? Onko striimilaitoksen sentraali-santra kytkenyt väärän kaapelin?
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Power taas omaa syyttään seinässä.

Näyttää vähän pahalta hänen kannaltaan tuo mestaruustaistelu kohtapuolin.

No onhan Montoyalla ollut aika surkea päivä myös tänään, joten saa nyt nähdä.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Ja mitä mä tiedän.

Montoya teki kovan nousun kun ei tullut varikolle viimeisillä keltaisilla ja nousi lopulta neljänneksi.
Tuossa on nyt 54 pisteen etumatka Dixoniin.

Sonoma tulee olemaan iso vaikuttaja kun tulee jostain syystä sieltä tuplapisteet.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Erinomainen suoritus Bourdais'lta ja tiimiltä. Erinomainen auto ja taktisesti loistava kisa.

Nzap;2562078No onhan Montoyalla ollut aika surkea päivä myös tänään sanoi:
JPM lopulta 4:s ja Dixon 7:s, eli lopulta erinomainen tulos JPM:lle. Castroneves ja Rahal podium-sijoituksillaan nousivat Powerin ohi.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Tuostakin syystä toivon Fontanaa ensi kauden päätöskisaksi.
Tai jonkun muun ovaalin. Mutta Fontana sopii loistavasti (ja nehän ovat hieman uhkailleet lähteä jos finaalia eivät saa).

Oli muuten yllättävän hyvä kisa tänään. En odottanut että olisi noinkin paljon actonia. :thumbup:
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9511
Sijainti
Helsinki
Milwaukeen kisa oli viihdyttävä. Bourdais piti paikkansa viimeisen turva-autovierailun jälkeen ja voitti toisen kerran tällä kaudella. Castronevesiltä upea nousu toiseksi, kesti Rahalin painostuksen. JPM on vahvoilla mestaruustaistelussa. Ensi lauantaina jatketaan Iowan ovaalilla, tulkaa mukaan ruutujen ääreen.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Milwaukeen kisan tulevaisuushan on vaakalaudalla. Andretti Sports Marketingin jatkosta tapahtuman promoottorina ei ole takuita. Michael Andretti vaikuttaa pettyneeltä viime vuoden kaltaisiin 25-30 000 katsojan lukuihin, kun taas Andretti Sports Marketingin managing director Kevin Healy on toiveikkaampi kisan tulevaisuuden suhteen.

http://www.bizjournals.com/milwaukee/blog/2015/07/miwaukee-indycar-execs-give-mixed-signals-on.html?ana=twt

Tämän twiitin mukaan Healy pitäisi kisaa todennäköisenä myös kaudelle 2016. Toivottavasti toteutuu, hieno kisa eilen, perinteikäs rata, eikä sarja sietäisi menettää ovaalia.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/formulafakta-paljonko-f1-ja-indycar-autot-eroavat-teknisesti/5224354#.VaSlXQ54-fA.twitter
Formulafakta: Paljonko F1- ja Indycar-autot eroavat teknisesti?

SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 14.07.2015 08:42

MTV Sportin tekninen F1-asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa:

– Kyllä ne aika paljon eroavat, koska Indy-autossa ei ole esimerkiksi hybriditeknologiaa eli ERS:iä tai KERS:iä. Siinä on se suurin ero. Muutenkin Indy-auton aerodynaamisessa suunnittelussa valmistajat luokittelevat niihin erilaisia aeropaketteja, joita tiimit saavat ostaa. Se on hyvin erilainen toimintamalli kuin formula ykkösissä, jossa jokainen tiimi tekee aeropakettinsa itse. Indy-auton ajattaminen on paljon edullisempaa kuin formula ykkösissä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Olipas melkoinen pintaraapaisu, mutta yllättävää että aiheesta ylipäänsä kirjoitetaan. Yksi mikä jäi mainitsematta, on polttoaine. Se kuitenkin on ollut yksi tärkeimpiä eroja jo 1960-luvun puolivälistä. Ensin metanoli, sitten välissä erilaisia bioetanolikokeiluja ja nykyisellään E85. IndyCar-varikolta puuttui se muista sarjoista tuttu bensan haju.

E: Onpas taas naivistisia kommentteja MTV:llä. Esim. tuo käynnistysmoottoriin liittyvä kysymys. Sehän on nyt sanomatta selvää, että avopyöräisissä oma starttimoottori on painonsäästön vuoksi jätetty pois. Koska avopyöräisessä startti pitäisi tehdä erittäin kevyeksi, se olisi väärä paikka painonsäästölle jos auton käyntiinlähtö on siitä kiinni.

E2: Ja muuten F1-autot lienevät ainoita ammattilaistason kilpa-autoja joita nostetaan tunkilla. IndyCar-autoissa on GT -ja touring-autoista tutut paineilmatoimiset tassut.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Myös Nascareissa on tunkki edelleen käytössä.
Aina oppii jotain uutta. En NASCARia seuraa, niin en tuota tiennytkään. Muistin sarjan varikkokäynneistä vain painovoimaisen kannun.

Rallipuolellahan kanssa käytetään tunkkia, mutta yhdestä nurkasta nostamisen sijaan korissa on hahlot pukeille

 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Ajaa 1.4 km (kallistukset 12-14 astetta) mittaisella ovaalilla 295 km/h, kierroksesta toiseen, toisen, toisheen, tuossheen, ja tössöön...

Vaadin kaikki ajattelemaan miltä moinen leikki tuntuu. :)


Kunpa Kimi "Hömelö" Räikkönenkin olisi IndyCar-karavaanin kanssa ensi vuonna täällä:

 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Ajaa 1.4 km (kallistukset 12-14 astetta) mittaisella ovaalilla 295 km/h, kierroksesta toiseen, toisen, toisheen, tuossheen, ja tössöön...

Vaadin kaikki ajattelemaan miltä moinen leikki tuntuu. :)


Kunpa Kimi "Hömelö" Räikkönenkin olisi IndyCar-karavaanin kanssa ensi vuonna täällä:

Olen kerran ollut tilaisuudessa ajaa muutaman kierroksen 600- hevosvoimaisella racing schoolin yksipaikkaisella 1.5 mailin ovaalia, ja voin vakuuttaa että jo se tuntui sekä päässä, käsissä että selässä!
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Tämän viikonlopun kisaa on kyllä odotettu! Kokoluokkaa ravirata oleva ovaali, jossa ajetaan parhaillaan alle 18 sekunnin kierroksia. Ja illalla 30 asteen helteessä, mikäli sääennustus menee kohdilleen.
 
Ylös