ACO julkaissut 2017
LMP2-säännöt ja 2016
GTE-säännöt.
Paljon on noita LMP2-sääntöjä kritisoitu. Greavesilta hyvä pointti, että valmistajien neljään rajoittamisen ja neljän vuoden homologoinnin takia kaikki pyrkivät saamaan parhaan valmistajan rungon. Eli sarja muuttuu yksityyppiluokaksi.
Ja lisäksi näistä säännöistä piti tulla globaalit WEC/Le Mans, ELMS, AsLMS ja TUSC säännöt. Mutta kun LMP2:n ollessa kakkosluokka ACO:lle, on se ykkösluokka IMSA:lle ja autonvalmistajien mukanaolo on IMSA:n tavoitteissa. Ainoa ero säännöissä melkeinpä olisi ollut korin stylaaminen TUSC:ssa, jota ACO:n kisoissa ei olisi hyväksytty. Mutta, ACO päätti myös sallia vain yhden moottorinvalmistajan, IMSA sallii edelleen useita moottorinvalmistajia. Sen verran globaalia näissä säännöissä on kuitenkin, että ACO:n sääntöjen mukainen P2 on myös IMSA:n sääntöjen mukainen, kun taas IMSA:n P2 voi osallistua ACO:n kisoista vain Le Mansiin, ilman stylattua koria ja moottori BoPataan ACO:n yksityyppimoottoriin nähden. (En tiedä tullaanko ACO:n moottori BoPaamaan IMSA:n kisoissa jos on kovin alitehoinen.)
Sanompahan vain, että kuinka hienoa ja yksinkertaista olisi ollut jatkaa nykyisen kaltaisilla LMP2-säännöillä.