GT & Protot 2015

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ruutulipun jälkeen alkoi rytistä sateessa. :eek!:
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Viikonloppuna Blancpain Sprint sarja vierailee Zolderissa, ADAC GT Masters puolestaan Red Bull Ringillä, GT-Open sarja Silverstonessa ja Ranskan GT-Tour on Spa-Francorchampisissa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Zolderin kisa alkoi rytinällä jo lähtösuoralla. Syyllinen pääsi laill' koiran veräjäst'.
Virallinen streami pätki ainakin mulla. Tuo toimii.

edit: vai eilistä kisaako ne näytti?
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Nyt ainakin on tämän päivän Blancpain-kisa menossa. Oli eeppinen taistelu kakkostilasta Bemarin ja Audin kesken. En tiedä oliko Audi kuskilta suunniteltu kuvio, mutta yritti ohittaa sisäkurvista, Bemari meni peittämään ja Audi viime hetkellä siirtyikin ulkomutkaan oikealle ajolinjalle. Bemari käänsi huonolta ajolinjalta hiukan pitkäksi, vauhti katosi ja Audin oli helppo poimia kakkossija mutkan jälkeen. No nythän se Audi sai sitten penalttia varaslähdöstä, se siitä.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Robin Frijns/Laurent Vanthoor voittivat Zolderin tämän päivän Blancpain Sprint kisan, toinen maaliin Bentley kaksikko Maximilliam Buhk/Vincent Abril ja kolmanneksi BMW Sport Trophy Team Brasilian miehistö Valdeno Brito/Atila Abreu.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
ACO julkaissut 2017 LMP2-säännöt ja 2016 GTE-säännöt.

Paljon on noita LMP2-sääntöjä kritisoitu. Greavesilta hyvä pointti, että valmistajien neljään rajoittamisen ja neljän vuoden homologoinnin takia kaikki pyrkivät saamaan parhaan valmistajan rungon. Eli sarja muuttuu yksityyppiluokaksi.

Ja lisäksi näistä säännöistä piti tulla globaalit WEC/Le Mans, ELMS, AsLMS ja TUSC säännöt. Mutta kun LMP2:n ollessa kakkosluokka ACO:lle, on se ykkösluokka IMSA:lle ja autonvalmistajien mukanaolo on IMSA:n tavoitteissa. Ainoa ero säännöissä melkeinpä olisi ollut korin stylaaminen TUSC:ssa, jota ACO:n kisoissa ei olisi hyväksytty. Mutta, ACO päätti myös sallia vain yhden moottorinvalmistajan, IMSA sallii edelleen useita moottorinvalmistajia. Sen verran globaalia näissä säännöissä on kuitenkin, että ACO:n sääntöjen mukainen P2 on myös IMSA:n sääntöjen mukainen, kun taas IMSA:n P2 voi osallistua ACO:n kisoista vain Le Mansiin, ilman stylattua koria ja moottori BoPataan ACO:n yksityyppimoottoriin nähden. (En tiedä tullaanko ACO:n moottori BoPaamaan IMSA:n kisoissa jos on kovin alitehoinen.)

Sanompahan vain, että kuinka hienoa ja yksinkertaista olisi ollut jatkaa nykyisen kaltaisilla LMP2-säännöillä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ford GT tulee ensi vuodeksi USCC:hen ja FIA WEC:iin kahdella autolla yhdessä Chip Ganassi Racingin kanssa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Wow, tuohan on loppujen lopuksi aika näyttävä peli :eek!:

Ero protoihin alkaa vain olla aika häilyvä, kuten aikanaan FIA GT:llä 1990-luvulla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Heikki Kovalainen, Christian Klien ja Koki Saga nimetty Team SARDin kehityskuljettajaksi kun ovat tulossa Le Mans 24/WEC mukaan aluksi LMP2 autolla ja myöhemmin LMP1.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
No jopas. Näinkö Heikki tiesi tuon koko ajan mutta ei kertonut kenellekään. Siellä Kuha sitten parin vuoden sisällä vetää voittaja-autolla Le Mansissa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Voi jospa tämä tarkoittaisi sitä että Kovis nähtäisiin kisakuskina WEC:ssä/Le Mansissa myöhemmin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
No jopas. Näinkö Heikki tiesi tuon koko ajan mutta ei kertonut kenellekään. Siellä Kuha sitten parin vuoden sisällä vetää voittaja-autolla Le Mansissa.
Heikki oli aiemmin tänä vuonna Autosport lehden haastattelussa siinä kyllä kertoi että ehkä tulee testaamaan LMP2 autoa jossain vaiheessa, mut sillä tarkoitettiin Morand/SARD autoa, kun tämä nykyinen on täysin oma SARDin projekti ja Heikinhän tavoite on ollut pitkän tähtäimen tulevaisuus Toyotan kanssa.
 
Ylös