Onneksi kisa sentään jatkuu. Välillä ei oikein jaksa uskoa että tuo kansakunta on oikeasti käynyt Kuussa.Sade hellittänyt, isännät sai ojan kaivettua ja sota jatkuu.
Luulis, ettei tuollainen veden kertyminen radalle nyt yhtäkkiä yllätyksenä ole tullut. Jotenkin huvittavaa, että kesken kisaa ruvetaan ojaa kaivamaan.
Niinkö? Voin kertoa että ei se puhelimessa möykkääminen mitään herkkua ole. Tosin en ole Road Atlantan organisaatioille reklamoinut mutta esim. lentoyhtiöiden kanssa kun vartin kuuntelee jonotusmusiikkia ja sitten möykkää call centerille niin harvoin se vaiva maksaa itseään takaisin.Paska kisa kun ei edes loppuun ajettu. Lipun jos olisin ostanut niin vaatisin rahoja takaisin.
Tämän vuoden kisa jää siitä muistoihin, että ykköskategorian auto ei voittanut. Hyvälläkään tahdolla ei voi sanoa, että elettäisiin urheiluautokisojen kulta-aikaa Yhdysvaltojen maaperällä (vrt. Audi vs. Peugeot-vuodet) mutta ainakin lopputuloksestaan kisa muistetaan. Vastaavaa on tapahtunut esim. JJ:n tiimin voitto Le Mans'ssa "N-ryhmän" McLarenilla, Viperin ja Corvetten voitot Daytonassa GT1-autoilla ja sitten Porschen LMP2-auton voitto Sebringillä.Kyllä vaikeat olosuhteet myös väritti kisaa, varsinkin GTLM:n vanhvan suorituskyvyn ansiosta.
Muutama talli on ajanut molemmissa kisoissa, onhan sarjoilla sama promoottori,nimisponsori ja autot. Ainoa huomattava ero on kilpailujen pituus. Endurance-sarja voidaan nähdä Fia Gt-sarjan perillisenä.Backpainissa ne on aina ne pitemmät kisat, "endurance", missä enemmän autoja. Näissä sprinteissä ollut aina vähemmän.
Ja selvästi tyypit ajaa jompia kumpia kisoja, ketään ei taida ajaa sekä että.
Surullista, todella surullista. Minä sain jutusta sellaisen käsityksen, että yhteistyökumppaneiden tms. taholta olisi tullut puukkoa selkään. Olikos MarcVDS Bemarin tehdastallin statuksella tai tehtaan tuella liikkeellä? Bemarilta on kuitenkin uusi auto tulossa ensi vuodeksi ja joku/jotkut sitäkin täytyy ajattaa.Draamaa Palttalan edustamassa MarcVDS teamissä:
http://www.marcvds.com/car/news/detail/the-end-of-an-era-for-the-marc-vds-racing-team#.VhO9PisQljs
Ilmeisesti rahat loppu ja homma ei enää nelipyöräisten osalta jatku. Kovia syytöksiä jakelee tiimin pomo Marc van der Straten omilleen.
IMSA:n puolella Turnerin hommat pitäisivät jatkua ihan normaalisti, tosin sielläkin päässä on välillä palloteltu onko suunta IMSA:n sarja vai Pirelli World Challenge.Missä Markus ajaa ensi vuonna?