Indianapolisin kisan tulokset:
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/crown-royal-presents-the-jeff-kyle-400-at-the-brickyard.raceResults.results.html
Pistetilanne Indianapolisin jälkeen:
http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html
Ensi viikonloppuna ollaankin toistamiseen tällä kaudella Poconossa Long Pondilla, Pennsylvaniassa. Edellisellä kerralla kun NASCAR vieraili haastavalla kolmiolla, niin tuhkimotarinan alkusäveliä tapulteltiin Martin Truex Juniorin voitettua kisan Furniture Row:lle ja huikea voitto olikin koko #78 autolle tuolloin; NASCAR- ja moottoriurheilumaailma oli todella innoissaan tästä tapahtumasta. Nyt kun toistamiseen tullaan tälle radalle tällä kaudella niin tarinoita ja seurattavia riittää.
Kevin Harvickin fanittajana ei voi olla tyytyväisempi kauden tuloksista vaikka voittoja voisi olla se - ihan vaatimattomasti pyytäen - pari enemmänkin, mutta jos 18:sta top-10:iä suoritettuna kahdestakymmenestä startista ja joista 14:sta top-5:sta mistä valtaosa top-3 suorituksia, niin todellakin keskiarvollinen suorittaminen ratatyypiltä toiselle (ihan voittovauhtia viikosta toiseen) ja johdetut kierrokset eri radoilla kyllä ovat mahtavaa kuljettajan ja tiimin vauhdista kertovaa tarinaa - #4 tiimi on todellakin ykkössuosikki kun pleijarit alkavat. Haastajia riittää (eritoten nykyään Kyle Buschin #18 tiimi, mutta heillä on vielä yksi pieni mutka matkassa ennen mahdollisia pudotuspelejä) ja aika-ajot eivät ole ihan niin suvereenista suorittamista ollut kun viime kaudella, mutta haitta tuo ei mikään kunhan kisavauhtia piisaa ja sitähän piisaa. Stewart-Haas Racingillä on muutenkin pallo hallussa hyvin tällä hetkellä, kun Kurt Busch on ajanut erittäin hyvää kautta vaikka tässä kesällä ei olekkaan niin voimakkaasti pystynyt ihan terävintä kärkeä sijoituksillaan vaikuttamaan kuin aivan loppukeväästä ja ihan alkukesästä. Tony Stewart ajoi erittäin lupauksia herättäneen kisan Indianapolisissa ennen taktiikoiden ja strategioiden tultua selväksi pelisäännöksi kisan ratkaisujen kannalta kilpailun loppupuolella. Danica Patrickin kausi on edennyt hieman laskusuuntaan eikä oikein kesällä ole tullut niin vakuuttavia suorituksia kuin ihan alkukaudesta. Toivottavasti TS ja DP myös saavat loppukaudesta onnistumisia.
Puhetta olikin jo Kyle Buschin #18 tiimistä, mutta entäs koko tallin suorittaminen. Kaikki autot ovat olleet tällä juoksulla kesällä potentiaalisia, mutta jotenkin tulee aivan mieleen kausi 2013, eli Matt Kensethin debyyttikausi Joe Gibbs Racingin #20 autossa jolloin hän oikeastaan dominoitti tallin sisällä mielin määrin kun tiimi osui tallin sisällä siihen kultasuoneen. Nyt sama ilmiö kaikki kaikessa, mutta vielä on myös muilla mahdollisuus tallissa hypätä yhden tiimin menestystarinaan mukaan ja taistella aivan tasaväkisesti keskenään.
Muilla organisaatiolla - johtoautoina ja kärkitalleista Hendrick Motorsport sekä Penske Racing - on ollut kummallista tasojen vaihteluita kauden aikana. Alkukesästä HMS:llä meni hyvin ja RGR:llä ei niin hyvin, mutta nyt osat ovat vaihtuneet viime kisoissa ja RGR:llä on mennyt paremmin ja HMS:llä hiukan huonommin. Keskiarvolla mitattu suorittaminen on vaihdellut selkeästi: Daytonassa ja Talldegassa menee nykyään HMS:llä todella, todella hyvin sen jälkeen, kun talli priorisoi superspeedway-ohjelman tärkeäksi projektiksi useiden heikompien nopeusrajoitinkilpailujen jälkeen tässä pari kautta sitten. Sitten on ollut sekalaista radalta radalle ja ainoastaan selkeäksi suorittamisen hyvyydestä kertoo Jimmie Johnsonin alkukaudesta tulleet voitot puolellatoista maililla sekä Doverissa, että Dale Earnhardt Juniorin voitot superspeedwaylla Talladegassa ja Daytonassa. Jeff Gordonin jäähyväiskausi on mennyt tähän mennessä aika mollivoittoisesti, mutta eritoten vauhdin etsimisessä ja Kasey Kahne on jälleen alisuorittanut koko kauden. Penske Racing on ollut vuorostaan viime aikoina vakuuttava. Alkukausi alkoi ihan hyvin, sitten taantuma mutta Kentuckyssa jossa esittelyssä oli uusi aerodynaaminen paketti, meni sitten kerrassa mainiosti - ja nyt talli on jälleen viihtynyt kärkisijoilla. Brad Keselowskin ja Joey Loganon iskukyky on kovaa luokkaa, jos vain pysyvä taso löytyy.
Ensi sunnuntaina sitten kello 20:00 alkaa kisalähetys Poconon vauhdikkaalta kolmiolta NelonenProlla ja Viaplaylla.