NASCAR/ARCA 2015

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
En muista olenko koskaan kokenut vastaavaa tunnetta kuin tuossa Coke 400 maaliintulossa. Ensin riemu siitä että Dale Jr. otti voiton pitkän yön jälkeen ja sekunnin päästä kun näen kamerassa auton lentävän kohti katsomoa tuli heti fiilis että nyt oli viimeinen lento kaverilla. Kaiken lisäksi auto oli tietenkin #3 joka makasi varikon edessä niin kävi heti mielessä Daytona 2001. :nope:

Huomasi Dale Jr. nieleskelevistä kommenteista että siellä säikähti kyllä joka jätkä. Onneksi ilmeisesti loppu hyvin eikä katsojiakaan pahemmin loukkaantunut. :ahem:
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Hieno oli kolari kyllä. Nykyään nuo autot niin kestäviä että voi hyvillä mielillä vain wow-efektillä kolareita katsella. Daytona aina tarjoaa
viihdettä koko rahalla.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Katsomossa kävi hyvä munkki. Läheltä liippasi ettei lähtenyt isoa läjää punaniskaa taivaan porteille kilkuttelemaan.

Jonain päivänä vielä...
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Oli kyllä aikamoinen kisa Daytonassa ja kolarifestit läpi koko yön Yhdysvaltojen aikaa (täällä siis maanantaiaamuna johtuen sadeviivästyksestä). Ruutulipulla tultaessa Dale Earnhardt Jr. otti todellakin ansaitun voiton eikä oikeastaan ketään muun pystynyt häntä haastamaan kun tallikaverit ja eritoten Jimmie Johnson. Kaikki huomio kuitenkin tosiaan kiinnittyi kuitenkin tuohon valtavaan kolariin juuri ruutulipun kohdalla ja tapahtui kaikin puolin huonoimmassa paikkaa rataa jossa auto voi liitää yleisöaitaan johtuen pienestä kallistuksesta, oikeasta kulmasta ja vauhdin yhdistelmästä, eli tri-ovalilla. Massiivisessa kolarissa ei kuitenkaan onneksi kuin ihmeen kaupalla sattunut Austin Dillonille mitään vaikka auton vauhti jysähti kuin seinään pienellä joustavuudella jota aitaan tuli ja yleisön joukosta vain muutama sai jonkinasteisia lieviä vammoja, mutta ei onneksi ei mitään vakavempaa - ja otetaan huomioon se kaikki romu jota meni katsomoon, niin pääsuoran (eli tri-ovalin) nurmialueen reunalle jäi koko Austin Dillonin #3 auton motti!! Törmäyksen voimastahan tuo verkko hajosi niin, että isompikin osa olisi siitä mennyt helposti jo osumahetkellä läpi.. Erittäin hyvin onneksi kaikki loppu viimein kääntyi erittäin vakavalta näyttäneen kolarin jälkeen.

Daytonan kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/coke-zero-400-powered-by-cocacola.html

Pistetilanne Daytonan jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Seuraavaksi ollaankin sitten suurista nurmialueistaan tunnetun osavaltion 1.5 mailisella ovaalilla Spartassa, Kentuckyssa. Nyt viikonloppuna on esittelyssä myös uusi aeropaketti, jolla halutaan parantaa kilpailullista kilvanajoa oikein painotelmalla vielä enemmän vieri vieressä kisaamiseksi - mutta tältä erää tämä on käytössä tällä kaudella vain Kentuckyssa ja paikka onkin hyvä laittaa se käytäntöön, koska NASCARissa ei ole yhtäkään yhtä röykkäyistä ratapintaa millään radalla puhumattakaan muista 1.5 mailin radoista vaikka paikka paikoin muissakin on omat spesiaalielementtinsä. Autojen jousitus ja balanssi pitää pito nopeilla ja tietenkin pitkillä vedoilla tulee olemaan suuri ongelma monelle tiimille ja kaikille rata luo omat kauhunhetkensä juurikin auton lähtiessä liirtämään pompuilla, kun neljää pyörää on vaikea saada asettumaan kurvissa sen jälkeen kunnolla ja spinnaus on hyvin lähellä. Jos ponnahtaa ja saa seivattua niin kurvin apex on jo pilalla ja suorille pitää vain asettaa täyttä vauhtia asetelmista jotka sitten saakin auton vauhdin huomattavasti tippuessa. Autohan juuri tuollaisen jälkeen vaan Kentuckyssa nousee mäkeä ylös linjalta, joka on myös vieri vierekkäin 2 linjaa, mutta oikein tiiveissä tilanteissa myös erittäin uskaliaat 3 vieressä tapahtuu usein. Pomppuisuus kattaa kummatkin kaarteet, sisä- ja ulostulot, keskustan ja ihan kummatkin suorat ovat paikka paikoin autoa ravistelevia.

Tuo sääntöpaketti tuli juuri tälle radalle nimen omaan parantamaan tuota kisailua vihreän lipun alla, kun tällä radalla alkaa tulla kulumaa renkaisiin, niin monikaan ei yksinkertaisesti jo muutessaan ohittamisen olevan vaikeaa, lähde tekemään uhkarohkeuksia vaan pitää asetelmia koska tämä ovaali tosiaan käy autojen päälle tosiaankin. Eräs mielenkiintoinen seikka tulee olemaan sekin, että kuinka suuri ero autoissa tulee esiintymään juuri vauhdeissa päivänvalosta siirryttäessä tekovalaistukseen yöaikaan.

Kentuckyn kisalähetys alkaa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 02:00 NelonenProlta ja Viaplaylta, joten kaikki katsomaan silloin jännittävää kisaa.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Ensi yönä ajettavaan kisaan jälleen kerran aika-ajot jäivät sateen takia ajamatta (harjoituksia yhteisajallisesti myös vähän käytynä vesisateiden vuoksi) ja näin ollen lähtöjärjestys määräytyi ensimmäisten harjoitusten perusteella jonka ajat määräytyivät ennen sadetta. Kyle Larson on paalulla ensi yön kisaan ja Kevin Harvick lähtee liikkeelle jännittävään Kentuckyn kisaan sijalta 15. Mielenkiintoinen tulee myös olemaan aeropaketin toimiminen, mutta toivottavasti nyt sitten yöllä pysyisi keli Kentuckyssa hyvänä.

Lähtöjärjestys: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/quaker-state-400-presented-by-advance-auto-parts.raceResults.qualifying.html
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kohta alkaa! Tai siis varmaan tunnin sisään, ei näistä tiedä kauan nämä alkusäädöt kestää. On muuten ärsyttävän teennäinen tämä NBC:n vosu.
Trukeissa oli muuten taas aika näyttävä mälli jossa aitatolpilla oli taas osansa.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kentuckyn kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/quaker-state-400-presented-by-advance-auto-parts.raceResults.results.html

Pistetilanne Kentuckyn jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Tänä viikonloppuna ollaan jo koneet käynnistetty Loudonissa, New Hampshiressa, jossa vuorossa on sunnuntaina 301-mailinen kisa, eli mailin litteällä radalla juurikin ne 301 kierrosta. Haastetta riittää yllin kyllin ja vanha klisee saada auto kääntymään koskee juurikin New Hampshirea kaikin puolin, koska kurvejen keskustasta ampaisu suorille nokan kääntyessä ja pistäessä kaasulle mahdollisimman aikaisin kohti reunaviivaa tai sen ylikin rotaation mahdollistamiseksi. Pitkä päivä tulee tiimeille jota ei saa rotaationoimaan aliohjauksen vuoksi sekä vaara ja kauhun hetkiä vuorostaan tiimeille joiden auto yliohjaa liukumisen vuoksi. Osuma viereiseen liukuessa on hyvinkin todennäköinen monta kertaa päivän aikana kun autoa ei saa kääntymään todella tiukkaan jarrutukseen tultaessa sekä monesti myös jarrulle tultaessa jarrulla tapahtuu pyörähdyksiä ja nämä ovat todella monesti keltaisen syyt New Hampshiressa. Jarrutuksen voimakkuudesta kertoo sekin, että kun moottoriradoilla ja Martinsvillessä se on aivan arkipäivää, niin myös Loudonissa nähdään toisinaan lukkojarrutuksia. Paketillisesti säätäessä jos saat toisen kurviyhdistelmän toimimaan niin monesti pienellä hienosäädöllä mitä tulee balanssiin ja rengaspaineisiin niin myös toinen kurviyhdistelmä voidaan saada toimimaan harjoituksissa, mutta kisassa muuttuvat olosuhteet ja pitemmät juoksut vieri vieressä kamppailuineen tekevät kuitenkin haasteellisen tiimeille - sekä auton toimiminen liikenteessä, eli ruuhkassa, koska ohittaminen on erittäin hankalaa selvästi nopeammallakin autolla, koska kurvejen keskusta pitää onnistua edellisessä kaarteessa hyvin toisen perässä, jotta voit sittä jarrulla tulla sivusta ohi seuraavan kaarteen jarrutukseen eikä se ole todellakaan noin selvää mitä tulee auton hallintaan ja kun alkaa renkailla olla kierroksia jo ajettuna.

Linjaa radalta löytyy selvään kisailuun kaksi, mutta keskilinja on se ihanteelinen yhdistettynä kummastakin puoli linjaa; tosin uusintastarteissa kunnon yhteenottojen alkaessa erittäin useasti kolme tai jopa neljä autoa lykkää tiukkaan apexiin kylki kyljessä, mutta silloin jonkun on jo annettava hiukan periksi, koska kääntäessä vauhtiin ei tilaa yksinkertaisesti riitä kaikille.

Tämä mielessä ja ottaen ratapaikan ja varikkopilttupaikan merkityksen tällä radalla, niin paalupaikka on todella merkittävä täällä, pystyt ottamaan heti jo kontrollia kisan alussa ja katsomaan miten auto toimii kunnolla kärjessä tai kärkipaikoilla sekä voit taktikoida varikolla tietäen varikkopaikan olevan sen mahdollistaja ja tuoda paineita muiden tiimien suuntaan. Se ajateltuna kun lähtöjärjestys saatiin eilen aika-ajoissa selväksi, niin Carl Edwardsilla on todella hyvät asetelmat lähteä kisaan paalupaikalta - ja jatkaa JGR:n hyvää kesäsesonkia kun Kyle Buschin takaisin tulo talliin loukkaantumisen jälkeen on sitä selvästi vauhdittanut. Kyle Busch starttaa neljänneltä paikalta, Denny Hamlin viidenneltä ja Matt Kenseth kahdeksannelta paikalta. SHR:n Kevin Harvick starttaa 12:sta paikalta ja KH:n tallikaveri Kurt Busch starttaa sijalta 6 - ja KuBu on erittäin hyvä NHMS:llä.

Kisalähetys starttaa sunnuntai-iltana kello 20:00 NelonenProlla ja Viaplaylla. Viasat Sport Finland aloittaa kisalähetyksen vähän ennen moottorien käynnistystä kello 20:30, joten hienoa kilvanajoa luvassa huomenna!!
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
The Brickyard 400 sunnuntaina!!

New Hampshiren kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/5hour-energy-301.raceResults.results.html

Sarjatilanne New Hampshiren jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Tänä viikonloppuna sitten kilpailu, josta ei tarvitse esittelyjä tehdä, eli Indianapolis Motor Speedwaylla, Indianassa. Rata on tosiaan 2.5 mailia pitkä ja joka kaarre on konfiguroinniltaan hyvin samanlainen vastaavan Poconon tunnelikaarteen kanssa. Sen suurempia esittelyitä ei näin legendaarisesta radasta tarvitse tehdä - hieno kilpailu tosiaan tulossa ja vuoden toiseksi suurin yksittäinen kisa. Aika-ajot ovat tänään kun eilen ajettiin kaikki harjoitukset.

Kilpailun virallinen nimike on Jeff Kyle 400 ja hänen veljensä Chris Kyle tuli tunnetuksi yhdysvaltalaisena tarkka-ampujana josta myös tehtiin tositapahtumiin perustuva draama-/sotaelokuva American Sniper.

Kisalähetys alkaa huomenna kello 22:00 NelonenProlla, Viaplaylla ja Viasat Sport Finlandilla.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
New Hampshiren kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/5hour-energy-301.raceResults.results.html

Sarjatilanne New Hampshiren jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Tänä viikonloppuna sitten kilpailu, josta ei tarvitse esittelyjä tehdä, eli Indianapolis Motor Speedwaylla, Indianassa. Rata on tosiaan 2.5 mailia pitkä ja joka kaarre on konfiguroinniltaan hyvin samanlainen vastaavan Poconon tunnelikaarteen kanssa. Sen suurempia esittelyitä ei näin legendaarisesta radasta tarvitse tehdä - hieno kilpailu tosiaan tulossa ja vuoden toiseksi suurin yksittäinen kisa. Aika-ajot ovat tänään kun eilen ajettiin kaikki harjoitukset.

Kilpailun virallinen nimike on Jeff Kyle 400 ja hän oli tunnettu yhdysvaltalaisena tarkka-ampujana josta myös tehtiin tositapahtumiin perustuva draama-/sotaelokuva American Sniper.

Kisalähetys alkaa huomenna kello 22:00 NelonenProlla, Viaplaylla ja Viasat Sport Finlandilla.
Taisi itseasiassa olla Jeff Kylen veli Chris Kyle olla se josta tuo tositapahtumiin perustuva American Sniper tehtiin ja nimenomaan Chris Kyle oli se kuuluisa tarkka-ampuja joka muutama vuosi sitten murhattiin.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Taisi itseasiassa olla Jeff Kylen veli Chris Kyle olla se josta tuo tositapahtumiin perustuva American Sniper tehtiin ja nimenomaan Chris Kyle oli se kuuluisa tarkka-ampuja joka muutama vuosi sitten murhattiin.
Niinpäs muuten olikin, eli suuret pahoittelut tästä virheestä. Elokuva on vielä ihan tuoreessa muistissa, mutta siltikin tapahtui tuollainen kämmi. Kiitokset korjauksesta!! Tosiaan Chris Kylen veljen kunniaksi nimi kisalle annettiin ja tosin kummatkin veljekset olivat tantereella kun Jeff Kylenkin palveli Irakissa.

Tässä lähtöjärjestys Indianapolisin kisaan: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/crown-royal-presents-the-jeff-kyle-400-at-the-brickyard.raceResults.qualifying.html

Carl Edwards lähtee jälleen paalulta ja Kevin Harvick hienosti lähtee sijalta kuusi. Myös Kevin Harvickin tallikaveri Tony Stewart lähtee todella hyvistä asetelmista legendaarisella radalla, eli sijalta neljä.

Tänään sitten selviää, että miten suurempi takaspoileri vaikuttaa kilvanajoon - tämä on toistamiseen (kuitenkin erilaisella paketilla) käytössä tällä kaudella kun ensimmäinen samaan pienempään downforceen perustuva takasiipiratkaisu oli käytössä Kentuckyssa jossa se sai paljon kiitosta. Kyseessä on selvä tarve juuri Indianapolisissa ohittamisen helpottamiseen, vaikkakin kyllä harjoitusten jälkeen moni oli sitä mieltä, että ohittaminen tulee olemaan edelleen Indyssä vaikeaa. Tuo suurempi takaspoileri lisättynä muutamalla muulla muutoksella lisää painovastusta huomattavasti, jolloin pito heikkenee ja nopeudet hivenen laskevat; antaen näin mahdollisuuden ohittamisten tekemisiin. Seuraavaksi tämä samainen aerodynaaminen sääntöpaketti on käytössä Michiganissa.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Tämän turva-autoajelun syy oli kaksi keltaista ilmapalloa aidan väärällä puolella?
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Kyllä vain Kyle Busch tekee aivan käsittämätöntä työtä #18 auton ratissa. Kolmas peräkkäinen voitto ja 4/5 voittoa viime kisoista kertoo koko tarinan. Joe Gibbs Racingin autot ovat kieltämättä todella ehostuneet Kyle Buschin tultua takaisin rattiin ja erittäin mahtipontisesti aivan uudelle tasolle.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Indianapolisin kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/crown-royal-presents-the-jeff-kyle-400-at-the-brickyard.raceResults.results.html

Pistetilanne Indianapolisin jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html

Ensi viikonloppuna ollaankin toistamiseen tällä kaudella Poconossa Long Pondilla, Pennsylvaniassa. Edellisellä kerralla kun NASCAR vieraili haastavalla kolmiolla, niin tuhkimotarinan alkusäveliä tapulteltiin Martin Truex Juniorin voitettua kisan Furniture Row:lle ja huikea voitto olikin koko #78 autolle tuolloin; NASCAR- ja moottoriurheilumaailma oli todella innoissaan tästä tapahtumasta. Nyt kun toistamiseen tullaan tälle radalle tällä kaudella niin tarinoita ja seurattavia riittää.

Kevin Harvickin fanittajana ei voi olla tyytyväisempi kauden tuloksista vaikka voittoja voisi olla se - ihan vaatimattomasti pyytäen - pari enemmänkin, mutta jos 18:sta top-10:iä suoritettuna kahdestakymmenestä startista ja joista 14:sta top-5:sta mistä valtaosa top-3 suorituksia, niin todellakin keskiarvollinen suorittaminen ratatyypiltä toiselle (ihan voittovauhtia viikosta toiseen) ja johdetut kierrokset eri radoilla kyllä ovat mahtavaa kuljettajan ja tiimin vauhdista kertovaa tarinaa - #4 tiimi on todellakin ykkössuosikki kun pleijarit alkavat. Haastajia riittää (eritoten nykyään Kyle Buschin #18 tiimi, mutta heillä on vielä yksi pieni mutka matkassa ennen mahdollisia pudotuspelejä) ja aika-ajot eivät ole ihan niin suvereenista suorittamista ollut kun viime kaudella, mutta haitta tuo ei mikään kunhan kisavauhtia piisaa ja sitähän piisaa. Stewart-Haas Racingillä on muutenkin pallo hallussa hyvin tällä hetkellä, kun Kurt Busch on ajanut erittäin hyvää kautta vaikka tässä kesällä ei olekkaan niin voimakkaasti pystynyt ihan terävintä kärkeä sijoituksillaan vaikuttamaan kuin aivan loppukeväästä ja ihan alkukesästä. Tony Stewart ajoi erittäin lupauksia herättäneen kisan Indianapolisissa ennen taktiikoiden ja strategioiden tultua selväksi pelisäännöksi kisan ratkaisujen kannalta kilpailun loppupuolella. Danica Patrickin kausi on edennyt hieman laskusuuntaan eikä oikein kesällä ole tullut niin vakuuttavia suorituksia kuin ihan alkukaudesta. Toivottavasti TS ja DP myös saavat loppukaudesta onnistumisia.

Puhetta olikin jo Kyle Buschin #18 tiimistä, mutta entäs koko tallin suorittaminen. Kaikki autot ovat olleet tällä juoksulla kesällä potentiaalisia, mutta jotenkin tulee aivan mieleen kausi 2013, eli Matt Kensethin debyyttikausi Joe Gibbs Racingin #20 autossa jolloin hän oikeastaan dominoitti tallin sisällä mielin määrin kun tiimi osui tallin sisällä siihen kultasuoneen. Nyt sama ilmiö kaikki kaikessa, mutta vielä on myös muilla mahdollisuus tallissa hypätä yhden tiimin menestystarinaan mukaan ja taistella aivan tasaväkisesti keskenään.

Muilla organisaatiolla - johtoautoina ja kärkitalleista Hendrick Motorsport sekä Penske Racing - on ollut kummallista tasojen vaihteluita kauden aikana. Alkukesästä HMS:llä meni hyvin ja RGR:llä ei niin hyvin, mutta nyt osat ovat vaihtuneet viime kisoissa ja RGR:llä on mennyt paremmin ja HMS:llä hiukan huonommin. Keskiarvolla mitattu suorittaminen on vaihdellut selkeästi: Daytonassa ja Talldegassa menee nykyään HMS:llä todella, todella hyvin sen jälkeen, kun talli priorisoi superspeedway-ohjelman tärkeäksi projektiksi useiden heikompien nopeusrajoitinkilpailujen jälkeen tässä pari kautta sitten. Sitten on ollut sekalaista radalta radalle ja ainoastaan selkeäksi suorittamisen hyvyydestä kertoo Jimmie Johnsonin alkukaudesta tulleet voitot puolellatoista maililla sekä Doverissa, että Dale Earnhardt Juniorin voitot superspeedwaylla Talladegassa ja Daytonassa. Jeff Gordonin jäähyväiskausi on mennyt tähän mennessä aika mollivoittoisesti, mutta eritoten vauhdin etsimisessä ja Kasey Kahne on jälleen alisuorittanut koko kauden. Penske Racing on ollut vuorostaan viime aikoina vakuuttava. Alkukausi alkoi ihan hyvin, sitten taantuma mutta Kentuckyssa jossa esittelyssä oli uusi aerodynaaminen paketti, meni sitten kerrassa mainiosti - ja nyt talli on jälleen viihtynyt kärkisijoilla. Brad Keselowskin ja Joey Loganon iskukyky on kovaa luokkaa, jos vain pysyvä taso löytyy.

Ensi sunnuntaina sitten kello 20:00 alkaa kisalähetys Poconon vauhdikkaalta kolmiolta NelonenProlla ja Viaplaylla.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Tervetuloa palstalle LightningRider!! Tosiaan Kyle Busch jälleen jatkaa vain vahvaa menoansa ja kaahasi itsensä paalulle tämän ehtoiseen kisaan. Sparraukset menivät mitä parhaiten eilen, kun hän voitti Camping World Truck Seriesin kisan Poconossa - ja on tehnyt ihan käsittämätöntä työtä kokonaisvaltaisesti jo kuljettajana mitä tulee täysin uudelleen fokusoimiseen kuljettajana ja päätavoitteiden uusimiseen. Viime kaudet ovat jopa olleet uralle - siis jopa näin lahjakkaalle ja kuitenkin vielä nuorelle kuljettajalle - laskusuuntaan menevät. Jotenkin tuntuu erikoiselta, että Adam Stevensiä ei jo ennen ajettu kaverin tiimipomoksi, koska yhteistyö näiden kahden välillä on ollut vuosien varrella dominoittevan hurjaa.

Tietysti ne kaikki voitot Xfinity Seriesissä yhdessä eivät takaa nousua tiimipomolle nousua kuninkuusluokkaan Kyle Buschin tiimipomoksi vaikka heillä olisi yhteiskäsitys auton ajettavuudesta ja miten KyBu haluaa sitä ajaa - koska kyseessä on alasarjassa erilaiset realiteetit Cup-kuljettajana, koska heidän odotetaankin tietenkin valloittavan kärkipaikat ja voittavan kisasta kisaan milloin alasarjoihin on bookattu startti ns. sparrauksena Cup-kisaa varten. Tästä huolimatta se on vain niin saumatonta KyBun ja AS:n yhteisymmärrys, että olisi jo aikaisemmin JGR:n pitänyt tämä siirto tehdä, mutta toisaalta parempi tallillekin että menestystä alkoi tulemaan juuri nyt ja että ylipäätään se on nyt tosiasia loistavineen saavutuksineen tähän mennessä kautta tuolla tiimillä JGR:llä.

Kevin Harvickilla myös hyvä lähtöpaikka lähteä kisaan vierelä eturivista kakkospaikalta ja toisaalta uskallan luvata ihan kärkivauhtia pidemmillä vedoilla - ellei juurikin - sitä nopeinta, koska harjoitusten perusteella KH:lla olisi hieman parempi auto kuin Kyle Buschilla, mutta toisaalta nyt kisapäivänä rata tulee olemaan liukas ja kuitenkin hivenen erilainen kuin eilen harjoituksissa; yhtä liukas tosin mutta säätöpuolella autoihin voidaan joutua tekemään montaakin erilaista muutosta harjoituksiin verraten. Rata kun on erilainen joka kurvissa kallistuksiltaan sekä konfiguroinniltaan, ja erityisen litteä suhteellisen uuden asvaltin ansiosta, niin se tuo kaiken näköistä ohjelmaa jo mitä tulee ohittamiseen ja ilmanvaihtoon autojen välillä vauhtejen ollessa korkeaa luokkaa. Toivottavasti Stewart-Haas Racingin #4 pysyisi kärjessä ja KH ajaisi voittoon. Se olisi erittäin hyvä se. :) :)

Kaikki tosiaan kuvavastaanottimien ääreen illalla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Star Mazda ja Atlantic Championship sarjoissa kilpaillut Kevin Lacroix otti uransa ensimmäisen NASCAR Canadien Tire sarjan voiton Trois-Rivieren radalla, toiseksi sijoittui Andrew Ranger ja kolmanneksi Alex Tagliani.
 

LightningRider

Well-known member
Liittynyt
11.7.2015
Viestit
56
Sijainti
Helsinki
Olipas loppu Poconossa. Koko kärkikolmikolta loppui polttoaine kierros-pari ennen maalia, ja voiton pääsi nappaamaan neljäntenä siinä vaiheessa ajanut Matt Kenseth.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
487
Oli tosiaan todellinen loppujännitys kisalle, että miten tankissa virtaa riittää kärjellä ruutulipulle - eikä loppu viimein riittänyt kenelläkään kun voitosta puhutaan, ensimmäisenä aivan kärjen takana vaaninut Matt Kenseth saavutti kuin saavuttikin voiton hänelle ennen erittäin ylitsepääsemättömällä konstikkaalla kolmiolla ensimmäistä kertaa urallaan.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
Että sellaiset Pisaralla Pisimmälle-ajot tällä kertaa... ;)

Olikos asiat nyt niin, että Glenin kisassa on sadekelin renkaat tarjolla, jos sattuu satamaan? Kuuntelin vähän huonosti, kun kommentaattorit puhuivat Glenin kuninkaan Tony Stewartin mahdollisuuksista päästä mukaan Chaseen.
 
Ylös