Atlas
NASCAR & SHR #4
- Liittynyt
- 3.3.2014
- Viestit
- 487
Viime viikonlopun Doverin kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/fedex-400-benefiting-autism-speaks.raceResults.results.html
Pistetilanne Doverin jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html
Tänä viikonloppuna NASCAR on ensimmäistä kertaa tällä kaudella erittäin pitkällä ja erikoisratatyypillä täysin omanlaisellaan ratapituudella eikä normaaliin konfigurointi kategorointiin (toinen on Indianapolis) laskettavalla Poconon konstikkaalla kolmiolla "tricky trianglella" Long Pondissa, Pennsylvaniassa. Rata on tosiaan kolmion muotoinen ja kuljettajat käyvät myös kierroksen aikana kurvivauhtejen sujuvuuden kannalta ja pitävyyden kannalta läpi neloselta kolmosvaihteelle ja kolmoselta nelosvaihteelle suoranopeuksia haettaessa vuorostaan. Jokainen kaarre on erilainen ja uudelleenpäällystämisen jälkeen pari kautta sitten radan linjamat luonnostaan kapenivat (kuten aina uuden pinnan tullessa) ja ollen ykköskaarteen linjavalikoima on noin 2 ja puoli linjaa leveä, siitä pitkän suoran jälkeen tullaan todella legendaariseen ja kuljettajia säikäyttävään tunnelimutkaan joka on noin 2 linjaa leveä, pienen suoran jälkeen tullaan radan viimeiseen erittäin pitkään karteeseen joka on myös noin 2 ja puoli linjaa leveä ja siitä sitten tullaan todella pitkälle pääsuoralle. Radan kaarteissa on hieman erilaiset kallistukset mutta juuri pidon kanssa kuski taistelee läpi koko pitkän 400 mailisen kisan, koska kaarteet ovat erittäin litteitä ja kun vauhtia on myös erittäin paljon kaarteiden keskellä, niin helposti autot lähtevät liirtämään tai puskevat autoa virheen arvoisesti.
Uusintastartit ovat haastavia joka kaarteessa mentäessä sisääntuloon, kaarrenopeus vieri vieressä ja erittäin tiukasti ulostuloon osumatta seinään tai osumatta taistelukumppaniin. Viikonloppuna on tähän mennessä tullut jo spinnejä Tony Stewartin ja Denny Hamlinin pyörähtäessä ja Tony Stewart pyörähti juuri tunnelikaarteesta tultaessa auton osuen keula edellä sisäradan puolella huoltotien vaakasuoran seinän edessä olleeseen rengaskasaan ja joutui näin ollen vaihtamaan jo heti perjantaina vara-autoon, mutta ei onneksi mitään suurempaa vahinkoa tilanteessa tapahtunut. Vaikka kaikki kaarteet ovat erityisen haastavia, niin kakkoskaarteessa tulee varmasti tänään olemaan jälleen ohjelmaa kun eritoten jo muutenkin erittäin haastavaan kaarteeseen on juuri kurvin keskelle (kaasulle tultaessa) ilmestynyt töyssyjä ja radan epätasaisuutta (pomppuisuutta) joka kyllä auton hivenenkin ollessa haastava ajettava voi aiheuttaa pyörähdyksen tai seinään osumisen kaarteen ulkoseinään.
Lähtöjärjestys Poconon kisaan: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/axalta-we-paint-winners-400.raceResults.qualifying.html
Kurt Busch lähtee paalulta ja Kevin Harvick lähtee hienosti viidenneltä paikalta, joten voi hyvinkin tänään tulla hyvä päivä SHR:lle. Kevin Harvick on vienyt nimiinsä kaikki harjoitukset tänä viikonloppuna ja auto on kulkenut mitä mainioimmin. Harmittavasti NASCAR antoi saman P1-luokan rangaistuksen #4 tiimille minkä se antoi myös #48 tiimille, mutta Stewart-Haas Racing ei kuitenkaan valita tuomiosta ja näin ollen rangaistus annetaan jo tänä viikonloppuna Poconossa, eli aika-ajo suorituksesta riippumatta pääsee valitsemaan varikkopilttuupaikan viimeisenä koko joukosta, mutta onneksi jos rangaistus pitää jossain ottaa käytäntöön, niin Pocono on juuri se paikka koska varikkosuora ja sen leveys on niin suuri että huonommallakin varikkopilttuupaikalla on todella paljon tilaa operoida ja päästä turvallisesti ja nopeasti varikkostopille mentäessä sekä tultaessa. Rangaistus annettiin harkinnan jälkeen varoituksista johtuen kahtena kisaviikonloppuna peräkkäin eli Doverissa autossa oli takaputkisto josta NASCAR antoi varoituksen ja vuorostaan Charlotessa oli useita reissuja tarkastusaseman läpi josta myös tuli varoitus, eli ne ynnättiin lievän luokan yhteneväiseksi sanktioksi. Onneksi ei kuitenkaan mitään suurempaa penaltia noista tullut.
Stewart-Haas Racingiltä tuli myös tällä viikolla hyviä uutisia, eli #4 tiimin Kevin Harvickin tiimipomo Rodney Childersin sopimusta on jatkettu muutamalla vuodella eteenpäin, joka on todella hyvä juttu, kun tiimityöskentely ja yhteispeli on todella korkeaa luokkaa ja vauhtia todellakin on ja mestaruudesta ajaminen suosikin asemassa on erittäin vankkaa. Loistava uutinen ja tästä on hyvä jatkaa loistavaa vauhtia kun kaikki on toiminut mitä mainioimmin!!
Tänää sitten kaikki seurailemaan kisaa kisalähetyksen startatessa kello 19:30 ja monelta kanavalta myös tulee, eli NelonenProlta, ViaPlay-palvelusta sekä myös Viasat Sportilta tavallisena lähetyksenä että myös HD-lähetyksenä!!
Pistetilanne Doverin jälkeen: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html
Tänä viikonloppuna NASCAR on ensimmäistä kertaa tällä kaudella erittäin pitkällä ja erikoisratatyypillä täysin omanlaisellaan ratapituudella eikä normaaliin konfigurointi kategorointiin (toinen on Indianapolis) laskettavalla Poconon konstikkaalla kolmiolla "tricky trianglella" Long Pondissa, Pennsylvaniassa. Rata on tosiaan kolmion muotoinen ja kuljettajat käyvät myös kierroksen aikana kurvivauhtejen sujuvuuden kannalta ja pitävyyden kannalta läpi neloselta kolmosvaihteelle ja kolmoselta nelosvaihteelle suoranopeuksia haettaessa vuorostaan. Jokainen kaarre on erilainen ja uudelleenpäällystämisen jälkeen pari kautta sitten radan linjamat luonnostaan kapenivat (kuten aina uuden pinnan tullessa) ja ollen ykköskaarteen linjavalikoima on noin 2 ja puoli linjaa leveä, siitä pitkän suoran jälkeen tullaan todella legendaariseen ja kuljettajia säikäyttävään tunnelimutkaan joka on noin 2 linjaa leveä, pienen suoran jälkeen tullaan radan viimeiseen erittäin pitkään karteeseen joka on myös noin 2 ja puoli linjaa leveä ja siitä sitten tullaan todella pitkälle pääsuoralle. Radan kaarteissa on hieman erilaiset kallistukset mutta juuri pidon kanssa kuski taistelee läpi koko pitkän 400 mailisen kisan, koska kaarteet ovat erittäin litteitä ja kun vauhtia on myös erittäin paljon kaarteiden keskellä, niin helposti autot lähtevät liirtämään tai puskevat autoa virheen arvoisesti.
Uusintastartit ovat haastavia joka kaarteessa mentäessä sisääntuloon, kaarrenopeus vieri vieressä ja erittäin tiukasti ulostuloon osumatta seinään tai osumatta taistelukumppaniin. Viikonloppuna on tähän mennessä tullut jo spinnejä Tony Stewartin ja Denny Hamlinin pyörähtäessä ja Tony Stewart pyörähti juuri tunnelikaarteesta tultaessa auton osuen keula edellä sisäradan puolella huoltotien vaakasuoran seinän edessä olleeseen rengaskasaan ja joutui näin ollen vaihtamaan jo heti perjantaina vara-autoon, mutta ei onneksi mitään suurempaa vahinkoa tilanteessa tapahtunut. Vaikka kaikki kaarteet ovat erityisen haastavia, niin kakkoskaarteessa tulee varmasti tänään olemaan jälleen ohjelmaa kun eritoten jo muutenkin erittäin haastavaan kaarteeseen on juuri kurvin keskelle (kaasulle tultaessa) ilmestynyt töyssyjä ja radan epätasaisuutta (pomppuisuutta) joka kyllä auton hivenenkin ollessa haastava ajettava voi aiheuttaa pyörähdyksen tai seinään osumisen kaarteen ulkoseinään.
Lähtöjärjestys Poconon kisaan: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/axalta-we-paint-winners-400.raceResults.qualifying.html
Kurt Busch lähtee paalulta ja Kevin Harvick lähtee hienosti viidenneltä paikalta, joten voi hyvinkin tänään tulla hyvä päivä SHR:lle. Kevin Harvick on vienyt nimiinsä kaikki harjoitukset tänä viikonloppuna ja auto on kulkenut mitä mainioimmin. Harmittavasti NASCAR antoi saman P1-luokan rangaistuksen #4 tiimille minkä se antoi myös #48 tiimille, mutta Stewart-Haas Racing ei kuitenkaan valita tuomiosta ja näin ollen rangaistus annetaan jo tänä viikonloppuna Poconossa, eli aika-ajo suorituksesta riippumatta pääsee valitsemaan varikkopilttuupaikan viimeisenä koko joukosta, mutta onneksi jos rangaistus pitää jossain ottaa käytäntöön, niin Pocono on juuri se paikka koska varikkosuora ja sen leveys on niin suuri että huonommallakin varikkopilttuupaikalla on todella paljon tilaa operoida ja päästä turvallisesti ja nopeasti varikkostopille mentäessä sekä tultaessa. Rangaistus annettiin harkinnan jälkeen varoituksista johtuen kahtena kisaviikonloppuna peräkkäin eli Doverissa autossa oli takaputkisto josta NASCAR antoi varoituksen ja vuorostaan Charlotessa oli useita reissuja tarkastusaseman läpi josta myös tuli varoitus, eli ne ynnättiin lievän luokan yhteneväiseksi sanktioksi. Onneksi ei kuitenkaan mitään suurempaa penaltia noista tullut.
Stewart-Haas Racingiltä tuli myös tällä viikolla hyviä uutisia, eli #4 tiimin Kevin Harvickin tiimipomo Rodney Childersin sopimusta on jatkettu muutamalla vuodella eteenpäin, joka on todella hyvä juttu, kun tiimityöskentely ja yhteispeli on todella korkeaa luokkaa ja vauhtia todellakin on ja mestaruudesta ajaminen suosikin asemassa on erittäin vankkaa. Loistava uutinen ja tästä on hyvä jatkaa loistavaa vauhtia kun kaikki on toiminut mitä mainioimmin!!
Tänää sitten kaikki seurailemaan kisaa kisalähetyksen startatessa kello 19:30 ja monelta kanavalta myös tulee, eli NelonenProlta, ViaPlay-palvelusta sekä myös Viasat Sportilta tavallisena lähetyksenä että myös HD-lähetyksenä!!
Viimeksi muokattu: