Atlas
NASCAR & SHR #4
- Liittynyt
- 3.3.2014
- Viestit
- 487
Sen verran kova treenikausi on menossa, että en nyt vähään aikaan ehdi kirjoitella kisaraportteja, mutta kisaviikonlopun uutiset laitan normaalisti sekä tulokset. Sitten kun aikaa on niin ajatus olisi kirjoitella hieman yhteenvetoja tallien ja kuskien mittasuhteista. Kausi kun etenee niin ehdin taas myöhemmin kirjoittelemaan kisaraportteja normaaliin tapaan.
Texasin kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/duck-commander-500.html
Sarjatilanne: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html
Tänä viikonloppuna ollaan sitten Bristolissa, Tenneseessä ja ratahan ei esittelyjä kaipaa. Maailman nopein lyhytrata kyseessä mahtavalla gladiaattorikolisseumilla joka vetää vähän yli puolimailiselle uskomattomasti väkeä, kun tosiaan stadioni on erittäin korkea. Rata itsessään on erittäin vauhdillinen, kolmilinjainen ja vetojen edetessä kaikki siirtyvät ylemmäs rataa hakemaan suoravauhteja ja pitoa silläkin riskillä, että seinään osutaan erittäin usein erityisesti kun rengaskumia alkaa jäämään seinän viereen. Ohituksia kun haetaan, niin kun autot pakkautuvat ylälinjalla niin ohittamista koetetaan saada toimimaan seuraavalla alalinjalla tulemalla viereen ja ampaisemalla vain suorilla kylki kyljessä väkisin ohi ja kontaktia tuossa vaiheessa tulee juuri ulostuloissa toisen liipatessa alhaalla ja toisen ampaistessa kurvista ärhäkkäästi suoralle ylhäältä. Rata on täynnä erilaisia konfliktitilanteita ja monestikkin vaara lymyää erittäin monialaisesti pitkin todella isoja kallistuksia aina suorille asti. Sitten kun tapahtuu kontakteja ja spinnejä, niin ne ovat Bristolissa erittäin harvinaisia jos jäävät vain yhden auton keltaisen aiheuttajaksi, koska kaikki tapahtuu niin äkkiä ja monesti kun autoja on kaarteessa eri linjoilla pienellä matkalla ennen etu- ja takasuoraa niin jos tällöin rymiseen niin siinä osuu monta samaan aikaan eri puolilla kaarretta ja suoria.
Bristolin kisat ovat syystäkin aina kalenterin eräitä kohokohtia, kun siinä mitataan toden teolla selviytymisviettiä, kestävyytä ja hankaluuksien & kontaktien välttöä pienessä tilassa isoilla nopeuksilla ja kaiken kruunaa myös se, että älä tee pienentäkään virhettä radalla, koska sillä voi olla hankalaa kisailua luvassa sen jälkeen jos jäät kierroksia kärjelle tai jäät osumien takia jumiin isoon joukkoon. Myös Bristolin ilotulitteita voi taas tulla esille ihan kuskien toimesta, kun kostomentaliteettia tällä lyhytradalla on vaikea pitää ruodussa ja eikä nahinoilta välttämättä varikollakaan vältytä.
Kisa tulee sunnuntai-iltana kello 19:30 alkaen Viasat Sportilta ja Viaplaysta. NelonenPro näyttään kisan jälkilähetyksenä maanantaina kello 14:00.
Ennen viikonloppua #31 tiimin Ryan Newmanin ensimmäinen paneelikäsittely toi lievennystä jo annettuihin tuomioihin ja hyvinkin mahdollisesti RCR:n talli tekee vetoomuksen vielä viimeisemmälle NASCAR-istunnolle rangaistusten pienentämiseksi tuosta P5:sta pienenmpään. Nuo rikkeet tapahtuivat Auto Clubin kisan jälkeen maaliskuussa. (Kirjoittelen tästä myös myöhemmin enemmän)
Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2015/4/16/ryan-newman-penalty-appeal-richard-childress-racing.html
Texasin kisan tulokset: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings/results/2015/duck-commander-500.html
Sarjatilanne: http://www.nascar.com/en_us/sprint-cup-series/standings.html
Tänä viikonloppuna ollaan sitten Bristolissa, Tenneseessä ja ratahan ei esittelyjä kaipaa. Maailman nopein lyhytrata kyseessä mahtavalla gladiaattorikolisseumilla joka vetää vähän yli puolimailiselle uskomattomasti väkeä, kun tosiaan stadioni on erittäin korkea. Rata itsessään on erittäin vauhdillinen, kolmilinjainen ja vetojen edetessä kaikki siirtyvät ylemmäs rataa hakemaan suoravauhteja ja pitoa silläkin riskillä, että seinään osutaan erittäin usein erityisesti kun rengaskumia alkaa jäämään seinän viereen. Ohituksia kun haetaan, niin kun autot pakkautuvat ylälinjalla niin ohittamista koetetaan saada toimimaan seuraavalla alalinjalla tulemalla viereen ja ampaisemalla vain suorilla kylki kyljessä väkisin ohi ja kontaktia tuossa vaiheessa tulee juuri ulostuloissa toisen liipatessa alhaalla ja toisen ampaistessa kurvista ärhäkkäästi suoralle ylhäältä. Rata on täynnä erilaisia konfliktitilanteita ja monestikkin vaara lymyää erittäin monialaisesti pitkin todella isoja kallistuksia aina suorille asti. Sitten kun tapahtuu kontakteja ja spinnejä, niin ne ovat Bristolissa erittäin harvinaisia jos jäävät vain yhden auton keltaisen aiheuttajaksi, koska kaikki tapahtuu niin äkkiä ja monesti kun autoja on kaarteessa eri linjoilla pienellä matkalla ennen etu- ja takasuoraa niin jos tällöin rymiseen niin siinä osuu monta samaan aikaan eri puolilla kaarretta ja suoria.
Bristolin kisat ovat syystäkin aina kalenterin eräitä kohokohtia, kun siinä mitataan toden teolla selviytymisviettiä, kestävyytä ja hankaluuksien & kontaktien välttöä pienessä tilassa isoilla nopeuksilla ja kaiken kruunaa myös se, että älä tee pienentäkään virhettä radalla, koska sillä voi olla hankalaa kisailua luvassa sen jälkeen jos jäät kierroksia kärjelle tai jäät osumien takia jumiin isoon joukkoon. Myös Bristolin ilotulitteita voi taas tulla esille ihan kuskien toimesta, kun kostomentaliteettia tällä lyhytradalla on vaikea pitää ruodussa ja eikä nahinoilta välttämättä varikollakaan vältytä.
Kisa tulee sunnuntai-iltana kello 19:30 alkaen Viasat Sportilta ja Viaplaysta. NelonenPro näyttään kisan jälkilähetyksenä maanantaina kello 14:00.
Ennen viikonloppua #31 tiimin Ryan Newmanin ensimmäinen paneelikäsittely toi lievennystä jo annettuihin tuomioihin ja hyvinkin mahdollisesti RCR:n talli tekee vetoomuksen vielä viimeisemmälle NASCAR-istunnolle rangaistusten pienentämiseksi tuosta P5:sta pienenmpään. Nuo rikkeet tapahtuivat Auto Clubin kisan jälkeen maaliskuussa. (Kirjoittelen tästä myös myöhemmin enemmän)
Uutinen: http://www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2015/4/16/ryan-newman-penalty-appeal-richard-childress-racing.html