Suu soukemmalle tai vetävät asfaltit rullalle koko Jämsästä.Mitenkäs ne valtionosuudet menikään?
Tuo reitin välityskyky alkaa vain olla jo nykyisellään aivan limitillä ja varsinkin ruuhka-aikaan noita busseja menee useamman auton jonossa kun lähtövälin on oltava niin pieni.Tuollaisen linjauksen vois mieluummin ajaa kaksinivelbussilla. Ehkä pystyis jotain olemassaolevia teitäkin hyödyntämään.
Maaliskuussa olisi tarve olla lentokentällä eli siis sillä kehäradallako ei nyt sitten kannatakaan matkata, kuten meinasin?Valkeni kantapään kautta, että kehiksen lentsikkakenttäpysäkiltä portaita pitkin päätyy hevonvitun kuuseen josta pitää ottaa bussiyhteys kentälle kun taas hissillä päätyy suoraan kentän sisätiloihin. Näppärää.
Olisihan siellä seinässä sama informaatio lukenut, vaan piti kokeilla.
Kyllä sillä kannattaa. Ottaa vaan sen hissin. Tai tuolloin saattavat kentän liukuportaatkin olla jo käytössä.Maaliskuussa olisi tarve olla lentokentällä eli siis sillä kehäradallako ei nyt sitten kannatakaan matkata, kuten meinasin?
Ihan en ymmärtänyt kuinka viestistäni tähän johtopäätökseen tulit. Mutta enpä ymmärrä muutakaan.Maaliskuussa olisi tarve olla lentokentällä eli siis sillä kehäradallako ei nyt sitten kannatakaan matkata, kuten meinasin?
Juu, en itse asiassa minäkään. Tai siis itse muotoilin kysymykseni hieman väärin tai jotain tai unohtakaa tai OHHOH LINTU!!Ihan en ymmärtänyt kuinka viestistäni tähän johtopäätökseen tulit. Mutta enpä ymmärrä muutakaan.
Ei kannata. Paunulaisella perille asti. Otat vielä pidemmän vuoron Valkeakosken kautta niin saat ihailla henkeäsalpaavan ihastuttavia maisemia.siis sillä kehäradallako ei nyt sitten kannatakaan matkata, kuten meinasin?
Mä luulin tuon raide-jokerin tarkoittavan lähijunaa. Se onkin pikaraitiotie. No Kauppalehdessä oli kuitenkin mielipidekirjoitus bussilinjan ja erillisen bussitien puolesta jota mäkin ehdotin. Kuulemma yksi raitiovaunu maksaa 3M€ ja bussi 0,5M€. Energiaakin raitiovaunu kuluttaa paljon enemmän ja bussitiellä vois kulkea muitakin linjoja. Täytyy vielä lukea se juttu tarkemmin ruokiksella.Rautatie vaatii niin pirusti siltoja ja alikulkujakin.
Eläkeläiskortilla 18,9 euroa ja ihan ovelle asti vie.Ei kannata. Paunulaisella perille asti. Otat vielä pidemmän vuoron Valkeakosken kautta niin saat ihailla henkeäsalpaavan ihastuttavia maisemia.
Absoluuttinen energiankulutus ei (kai) ole käytännössä se merkityksellinen seikka, vaan kulutuksesta koituvat kustannukset. Vaikka energiantarve sähkövaunulla on yli tuplaten kovempi kuin diesel-bussilla, lienevät kustannukset kuitenkin matalammat? Jonkin verran painanee vaakakupissa myös ekotekijät.Mä luulin tuon raide-jokerin tarkoittavan lähijunaa. Se onkin pikaraitiotie. No Kauppalehdessä oli kuitenkin mielipidekirjoitus bussilinjan ja erillisen bussitien puolesta jota mäkin ehdotin. Kuulemma yksi raitiovaunu maksaa 3M€ ja bussi 0,5M€. Energiaakin raitiovaunu kuluttaa paljon enemmän ja bussitiellä vois kulkea muitakin linjoja. Täytyy vielä lukea se juttu tarkemmin ruokiksella.
edit: Tuo energiankulutus on 200 matkustajalla:
- raitiovaunulla 11,3 kWh/km
- bussilla 4,7 kWh/km
Pari faktaa, mitä tuossa jutussa ei ole otettu huomioon:Mä luulin tuon raide-jokerin tarkoittavan lähijunaa. Se onkin pikaraitiotie. No Kauppalehdessä oli kuitenkin mielipidekirjoitus bussilinjan ja erillisen bussitien puolesta jota mäkin ehdotin. Kuulemma yksi raitiovaunu maksaa 3M€ ja bussi 0,5M€. Energiaakin raitiovaunu kuluttaa paljon enemmän ja bussitiellä vois kulkea muitakin linjoja. Täytyy vielä lukea se juttu tarkemmin ruokiksella.
edit: Tuo energiankulutus on 200 matkustajalla:
- raitiovaunulla 11,3 kWh/km
- bussilla 4,7 kWh/km
550 on jo tuota: http://linjakartta.reittiopas.fi/fi/#?mapview=map&line=2550++1,2550++2 , muttei toimi tarpeeksi tehokkaasti. Ja erillisjärjestelyillään aiheuttaa eripuraa jo ainakin Haagassa ja Viikissä.No Kauppalehdessä oli kuitenkin mielipidekirjoitus bussilinjan ja erillisen bussitien puolesta jota mäkin ehdotin.
Näin maalaisena olen epätietoinen, mitä tuo Raide-Jokeri tarkoittaa? Mistä tuo sana tulee?PK-seudulle Raide-Jokeri.
Tampereelle ratikka.
Toki nuo rahoitetaan mm. nostamalla jämsäläisten bensan hintaa, asiakasmaksuja, sun muita sekä leikkaamalla jämsäläisiltä mm. sairauspäivärahaa, mutta silti. Kiitos Hallitus.