K. August
Well-known member
- Liittynyt
- 25.11.2010
- Viestit
- 2406
Sebringissähän P2:iahan hidastettiin jonkin verran testipäivien jälkeen. Daytonassa P2:t olivatkin jo ehkä turhankin nopeita. Hyvä balanssi löytyi Sebringiin, P2 oli tyhjällä radalla hieman nopeampi, DP:llä kuitenkin ehkä vielä pieni etu kisatessa esim. uusintalähdot, vaikka Derani ja Lapierre lopussa P2:silla vahvasti kisasivatkin. Ehkäpä lopun toinen uusintalähtö oli ESM:n siunaus; Action Expressien DP:t menettivät sen johdon, mitä kerkesivät edellisen uusintalähdön jälkeen saavuttamaan, ja Ligierin uusiin Continentaleihin oli jo tullut lämpöä.Vielä on 4:20 (heh heh) jäljellä, saavat kunnan ukotkin rauhassa latoa rengaspinoja paikoilleen. Hyvin tuntuu olevan kahden edelliskauden jälkeen tasoittunut DP-LMP2 erot.
Tosin mun mielestä jo viime vuonna DP vs LMP2 -balanssi oli hyvä. Daytonassa ja Sebringissä P2:t paalulla. Shankin Ligier oli läpi kauden kierrosajoiltaan kilpailukykyinen, Pro-Am miehistö vain antoi liikaa tasoitusta Pro-Pro miehistöille.
Ensi vuonna päästäänkin sitten DP:istä eroon, ja ihan hyvä niin. Ei mikään sinällään näitä viimeisen sukupolven DP:itä vastaan, pahimmat DP rumilukset ovat jo onneksi menneisyyttä. Mutta P2:sten ja P2-johdannaisten DPi:den tasoittaminen pitäisi olla helpompaa. Toivottavasti vain mahdollisimman moni viidestä huhutusta autonvalmistajasta tulee mukaan DPi:hin.