GT&Protot 2016

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
Vielä on 4:20 (heh heh) jäljellä, saavat kunnan ukotkin rauhassa latoa rengaspinoja paikoilleen. Hyvin tuntuu olevan kahden edelliskauden jälkeen tasoittunut DP-LMP2 erot.
Sebringissähän P2:iahan hidastettiin jonkin verran testipäivien jälkeen. Daytonassa P2:t olivatkin jo ehkä turhankin nopeita. Hyvä balanssi löytyi Sebringiin, P2 oli tyhjällä radalla hieman nopeampi, DP:llä kuitenkin ehkä vielä pieni etu kisatessa esim. uusintalähdot, vaikka Derani ja Lapierre lopussa P2:silla vahvasti kisasivatkin. Ehkäpä lopun toinen uusintalähtö oli ESM:n siunaus; Action Expressien DP:t menettivät sen johdon, mitä kerkesivät edellisen uusintalähdön jälkeen saavuttamaan, ja Ligierin uusiin Continentaleihin oli jo tullut lämpöä.

Tosin mun mielestä jo viime vuonna DP vs LMP2 -balanssi oli hyvä. Daytonassa ja Sebringissä P2:t paalulla. Shankin Ligier oli läpi kauden kierrosajoiltaan kilpailukykyinen, Pro-Am miehistö vain antoi liikaa tasoitusta Pro-Pro miehistöille.

Ensi vuonna päästäänkin sitten DP:istä eroon, ja ihan hyvä niin. Ei mikään sinällään näitä viimeisen sukupolven DP:itä vastaan, pahimmat DP rumilukset ovat jo onneksi menneisyyttä. Mutta P2:sten ja P2-johdannaisten DPi:den tasoittaminen pitäisi olla helpompaa. Toivottavasti vain mahdollisimman moni viidestä huhutusta autonvalmistajasta tulee mukaan DPi:hin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Ei mikään sinällään näitä viimeisen sukupolven DP:itä vastaan, pahimmat DP rumilukset ovat jo onneksi menneisyyttä.
Onhan noissa kuitenkin suunta ollut parempaan päin, kun vertaa niihin varhaisiin pullamaisiin autoihin, joita hallitsi leveä, kirjaimellisesti kahdelle henkilölle tehty ohjaamokupu


Kuitenkin rattivaihteiden sallimisen myös Pro-miehistöille ja hiilikuitujarrujen myötä nuokin alkoivat olemaan oikeasti prototyyppejä. Viimeisimmät Rileyt ovat vähän muistuttaneet C-ryhmän Spiceja. Tosin voidaanko silloin puhua "prototyypistä" jos mielleyhtymät vievät 90-luvun alkuun...
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18506
Jesse Krohn ja Louis Delétraz nähdään tiimipartnereina tulevalla kaudella saksan ADAC GT Masters sarjassa. Heillä monepelinä BMW M6 GT3.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Kuitenkin rattivaihteiden sallimisen myös Pro-miehistöille ja hiilikuitujarrujen myötä nuokin alkoivat olemaan oikeasti prototyyppejä. Viimeisimmät Rileyt ovat vähän muistuttaneet C-ryhmän Spiceja. Tosin voidaanko silloin puhua "prototyypistä" jos mielleyhtymät vievät 90-luvun alkuun...
Onhan ne prototyyppejä yhtälailla kuin NASCARit on stock careja.. molemmat menee täydestä redneckeille :D

Toisaalta, aika kyseenalainen on eurooppalaisenkin LMP2- ja LMP3-luokan prototyyppistatus. GTE-autot on enempi protoja kuin protot itse :thumbdown
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Onhan ne prototyyppejä yhtälailla kuin NASCARit on stock careja.. molemmat menee täydestä redneckeille :D
Amerikassa idea jostain ja ennen kaikkea se miten tarina kerrotaan on tärkeämpää kuin se miten asia on oikeasti. Siksihän siellä on yksi porkkanan värinen puolitotuuksia laukova juippi nousemassa presidentiksi rasistisella, väkivaltaisella ja tiukempaa mediasensuuria ajavalla kampanjalla. Mutta ei siitä sen enempää.

NASCAR on siitä oma erityisalueensa, että autoilla on hyvin vähän relevanssia autojen kehityksen kanssa. Camry, Fusion ja Impala ovat myyntimalleina kaikki etuvetoisia ja nokalla pyörii moniventtiilikantinen neloskone tai V6.

Toisaalta, aika kyseenalainen on eurooppalaisenkin LMP2- ja LMP3-luokan prototyyppistatus. GTE-autot on enempi protoja kuin protot itse :thumbdown
Eipä tässä ACO:kaan ihan puhtaasti selviä. Puhutaan prototyypeistä ja silti moottori on säännöissä specsattu.
 

SlallU

Active member
Liittynyt
11.6.2014
Viestit
40
Onneksi ovat sentään saaneet P2 luokasta kilpailukykyisen. Takavuosien P675 ja sittemmin P2-luokaksi muuttuessaan oli aikamoista räpeltämistä, surkuhupaisaa.
Jos FIA ja ACO saisivat vielä elvytettyä LMP1-luokan jollain tasolla toimivaksi, P2-luokka toimisi specsi-motillaan mainiosti (ainakin meikäläiselle).
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
Kun P2:een sallitaan rungot ja moottorit vain harvoilta ja valituilta, niin toivon, että se lisäisi yksityis-P1:en määrää.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
VLN #1 tänään 13:00-17:00.

Markus Palttala ROWEn #22 BMW M6 GT3:ssa. Matias Henkola Walkenhorstin #35 BMW M6 GT3:ssa. Lisäksi Jari Nuoramo ja Juha Hannonen Walkenhorstin #682 BMW M235i:ssä.

Stream ja ajanotto:

http://vln.de/de/live/features.html
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
Muutaman tunnin päästä alkaa Silverstonen 24 tunnin osakilpailu http://www.24hseries.com/live - Rory Penttinen nähdään mukana meikäläisistä.
Niin ja myös Jesse Krohn samanlaisella kalustolla mukana Team Schubertin väreissä siellä.
Näköjään puuttui sitten vln.de:stä löytyvältä osallistujalistalta.

Onko #31/#32? Noille kadelle M6:lle ei ole tallin nimeä merkitty.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1416
Sijainti
Home
Emil Lindholm on solminut ajajasopimuksen Saksan ADAC GT Masters -ratasarjaan. Hän kilpailee sarjassa Attempto Racingin Lamborghini Huracán GT3 -autolla yhdessä Saksan André Giesin kanssa. Tämän lisäksi Emil kisaa myös viime vuoden tapaan Audi TT Cupissa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Puoli kolmelta alkaa Blancpain Sprintin Misanon osakilpailu. Henkola & Martin Bemarissa #12.
Virallinen stream:
http://www.blancpain-gt-series.com/sprint/live

edit: 15:15 alkaa tämän päivän lähtö. Nyt tulee kooste eilisillan lähdöstä.
Kirosin eilen, kun ei mitään rata-autoilua tullut, enpä hoksannut tota kisaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1416
Sijainti
Home
Eilen Henkola/Martin tulivat toisena maaliin Pro-Am luokassa ja Pertti Kuismanen voitti DMV-GTC ensimmäisen lähdön siellä Misanossa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Schneiderin Bertti se siellä paranteli sijoituksia siihen malliin kuin ois ennenkin Mersua käskenyt.

Viime syksynä ihmettelin, kun International Gt-openista oli yli puolet autoista hävinnyt lähtöruudukosta muutamassa vuodessa. Tuohon sarjaan ne lienee siirtyneet, 38 kilpuria oli äsken radalla.
 

SlallU

Active member
Liittynyt
11.6.2014
Viestit
40
Kysellään nyt täältäkin; onko foorumilaisia lähdössä tämän vuoden le mansin karkeloihin?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Vaihtoehto F1:sille.
Ei mitään vaihtoehtoja. Huomenna ehtii katsoa ensin aamulla F1-kisan, heti perään Porsche Carrera cupia, WTCC ekan lähdön ehtii näkeä ja sitten kuuden tunnin pläjäys WEC:a. Sopivasti sen jälkeen alkaakin Nascar joka ehtinee loppua ennen Indycaria. 16 tuntia moottoriurheilua on ihan sopiva määrä sateisena sunnuntaina. :wink:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
ADAC GT-Masters kauden avauskisa Oscherslebenissä alkaa 14:15.
Kujala/Pavlovic, Lamborghini #3 lähtee viidennestä ruudusta ja Krohn/Tomczyk, BMW #20 ruudusta yhdeksän.

Stream alkaa 14:05
Live-Timing
 
Ylös