GT&Protot 2016

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Kärkiauton piti mennä tankkaukseen kymmenen minuuttia ennen loppua eikä auto meinannut käynnistyä varikolla. Nyt kärkikaksikko ajaa peräkkäin ja kierros vielä maaliin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Kärkikaksikko osui viimeisellä kierroksella ja kärkipaikka vaihtui. #29:n varikkoväki ehti jo juhlia varikkokäynnin jälkeen.
 

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
En tullut seuranneeksi kovin aktiivisesti tätä kisaa, mutta viimeiset neljä tuntia tuli striimiä katseltua sivusilmällä ja viimeisen tunnin lähes kokonaan. Viimeinen kierros täynnä draamaa ja oli tuo ohitus hiukan harmaalla alueella, mutta ilmeisesti tulkittiin kilpailutilanteeksi. Mersun ylivoimaa tämä kilpailu.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Olihan siinä #29 tiimipäällikölle nieltävää ja syöksyi heti kilpailukeskukseen, mutta tais jäädä protesti tekemättä, kun tunnekuohu laantui. #4 oli edellä, kun autot osuivat, ei pitäisi olla mitään rangaistavaa.

Mersulle neloisvoitto. Parhaat Bemarit tais kolaroida kaikki.
 

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Ja hyvä niin, ettei loppujen lopuksi protestoinut vaan tyylikkäästi hyväksyi ohituksen. SAP Mercedes oli kuitenkin nopeampi ja ansaitsi voiton viimeisen kierroksen nopeudellaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
SAP Mercedes oli kuitenkin nopeampi ja ansaitsi voiton viimeisen kierroksen nopeudellaan.
Kyllä se tuntui olevan melko selkeesti nopeampi. Mutta harvinaisen tiukka oli kärkitaistelu. Daytonan pitkässä kisassa näitä on nähty, mut siellä käy turva-auto niin usein radalla, että autot pysyy nipussa. Ei tuolla taidettu turva-autojen perässä ajella sen jälkeen, kun kisa iltayhdeksältä kunnolla alkoi.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kyllä se tuntui olevan melko selkeesti nopeampi. Mutta harvinaisen tiukka oli kärkitaistelu. Daytonan pitkässä kisassa näitä on nähty, mut siellä käy turva-auto niin usein radalla, että autot pysyy nipussa. Ei tuolla taidettu turva-autojen perässä ajella sen jälkeen, kun kisa iltayhdeksältä kunnolla alkoi.
Ei juuri tarvitse kun on käytössä tuo code 60/slow zone/paikallinen virtuaaliturva-auto.

IMSA on varmaan tämän pallon viimeisiä sarjoja, jotka toteuttaa mikäänlaisen version ylläolevista...
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
GT Masters on tänä viikonloppuna DTM:n bileissä Lausitzringillä. Ensimmäinen lähtö alkaa klo 14:08.
Jesse Krohn #20 lähtee ruudusta 3 ja Patrick Kujala #3 ruudusta 17.
edit: Ja Emil Lindholm #66. Ajaako hän saksalaisella lisenssillä, kun nimen perässä lukee DEU?

http://www.adac-gt-masters.de/livestream-adac-gt-masters.html
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Aijai, kaksi Lamboa pääsi livahtamaan Jessen ohi pääsuoran päässä.

Emil Lindholm #66. Ajaako hän saksalaisella lisenssillä, kun nimen perässä lukee DEU?
Löysin tiedon, että Lindholm ajoi aiemmin Saksassa Opelin rallisarjaa, johon vaadittiin saksalainen lisenssi.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Palttalan tiimi tipahtanut Detroitissa melkoisesti, GTD:n yhdeksänneksi. Vilander ei aja, koska GTLM ei tilanahtauden vuoksi ole mukana Detroit GP:ssä. Protoluokan voiton uskoisin menevän kotikentällään kisaavalle Corvetelle.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Silk Cut Jaguar sanoi:
Ei varsinaisesti siksi, vaan kun menee päällekkäin LM-testipäivän kanssa...
No joo, jos oikein tarkkoja ollaan niin eihän se tilanahtaus mitään merkitse, kun jaettuja lähtöjä on ajettu ennenkin.

muutoin luokat varmaan olisikin P & GTLM
Vähän 50/50. Ennen yhdistymistä Belle Islellä ajettu GP ehti olla sekä ALMS että Rolex Sports Car -konseptin tuote.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
GT Masters on tänä viikonloppuna DTM:n bileissä Lausitzringillä. Ensimmäinen lähtö alkaa klo 14:08.
Jesse Krohn #20 lähtee ruudusta 3 ja Patrick Kujala #3 ruudusta 17.
edit: Ja Emil Lindholm #66.

http://www.adac-gt-masters.de/livestream-adac-gt-masters.html
Krohnin autokunta keskeytti eilen varikolle, olivat jo sitä ennen jääneet 'jalkoihin' varikkokäynnin jälkeen. Kujalan autokunta nousi sentään yhdeksänneksi.
Toisen kisan lähetys alkoi jo, tänään suomalaisten lähtöpaikat melko huonot.

edit: Melko rallicross-henkinen eka kierros. Tuo Lausitzringin rata on lopulta varsin hyvä näille autorikkaille lähdöille.

edit2: Corvetteille kaksoisvoitto. Krohn kuudes, Kujala seitsemäs.
 
Viimeksi muokattu:

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Olisi tässä mahdollisesti aika lyhyellä varoitusajalla suunnitelmana lähteä tämänvuoden Span 24-tunnin ajoon. Olisiko täällä mahdollisesti aiempina vuosina paikanpäällä olleita tai muuten mahdollisesti asiantuntevia, jotka voisi antaa vinkkejä hotelleista, liikkuvuudesta paikanpäällä ja esimerkiksi julkisesta liikenteestä, jolla pääsisi hotelleilta lähelle rataa ja esimerkiksi junaliikenteestä Brysselin ja Spa:n välillä jne. Hotellia varmaan ei nimittäin enää kävelymatkan päästä rataa saa varattua sillä ne ovat aivan varmasti jo täynnä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
vinkkejä hotelleista, liikkuvuudesta paikanpäällä ja esimerkiksi julkisesta liikenteestä, jolla pääsisi hotelleilta lähelle rataa ja esimerkiksi junaliikenteestä Brysselin ja Spa:n välillä jne. Hotellia varmaan ei nimittäin enää kävelymatkan päästä rataa saa varattua sillä ne ovat aivan varmasti jo täynnä.
Mä olen muissa kisoissa käynyt Spassa kaksi kertaa ja mennyt sinne junalla Düsseldorfin lentokentältä Aachenin kautta Verviersiin ja sieltä paikallisbussilla radalle. Majoituin Aachenissa.
Radan sivut ei näköjään just nyt toimi, mut sieltä löytyy aika hyvät kulkuohjeet julkisella liikenteellä eri suunnista. Sulla ilmeisesti on jo lennot Brysseliin? Onks sulla tarkoitus olla koko vuorokausi radalla vai käydä kisan aikana hotellissa nukkumassa? Paikallisbussi kulkee Verviersin ja Francorchampsin välillä muistaakseni parin tunnin välein. Radan sivuilta pääsee aikatauluihin. Kovin myöhään ei bussi kulje. Bussipysäkki on muutaman sadan metrin päässä portilta.

Brysselistä saavuttaessakin lähin rautatieasema on Verviers. Ehkä sieltä sais vielä hotellihuoneen.
 
Viimeksi muokattu:

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Mä olen muissa kisoissa käynyt Spassa kaksi kertaa ja mennyt sinne junalla Düsseldorfin lentokentältä Aachenin kautta Verviersiin ja sieltä paikallisbussilla radalle. Majoituin Aachenissa.
Radan sivut ei näköjään just nyt toimi, mut sieltä löytyy aika hyvät kulkuohjeet julkisella liikenteellä eri suunnista. Sulla ilmeisesti on jo lennot Brysseliin? Onks sulla tarkoitus olla koko vuorokausi radalla vai käydä kisan aikana hotellissa nukkumassa? Paikallisbussi kulkee Verviersin ja Francorchampsin välillä muistaakseni parin tunnin välein. Radan sivuilta pääsee aikatauluihin. Kovin myöhään ei bussi kulje. Bussipysäkki on muutaman sadan metrin päässä portilta.

Brysselistä saavuttaessakin lähin rautatieasema on Verviers. Ehkä sieltä sais vielä hotellihuoneen.

Mulla on siis vasta suunnitelma veljen kanssa että tämä Spahan lähteminen voisi olla hauskaa, joka oli ajatuksen tasolla jo ilmassa pidemmän aikaa, mutta ei konreettisia toimia sen toteuttamiseksi ei ole ollut, mutta viimeviikonloppuna, jolloin saatiin kolmaskin matkaaja mukaan niin oikeasti alkaa kiinnostaa lähteä :D Harmi tietty että lähdettiin kunnolla toteuttamaan tätä vasta nyt mutta kun ei sitä ikinä tiedä miten nämä ideat etenevät. Joten ei ole vielä lentoja hommattuna, kun ei ole lippuja kisaan tai hotellivarausta ja Byrssel vaikutti olevan se paikka mikä olisi lähimpänä rataa joten ajattelin että sen vuoksi kannattaisi varmaan sinne lentää.

Ja tosiaan tarkoitus olisi kisan aikana käydä hotellissa nukkumassa (Itse voisin olla koko yön radalla, mutta matkaseura tahtoo kyllä yöpyä hotellissa). Katselin tuolta ja pari hotellia kyllä löytyisi jotka voisi olla potentiaalisia yöpymispaikkoja. Liegestä varmasti löytyy hotelleja, mutta sitten joutuisi kulkemaan julkisilla aika runsaasti. Noh, eihän tuo haittaa, näkeepä ainakin maisemaa ja paikallista rautatiekalustoa joka itseäni myös kiinnostaa. Nyt kun katsoin vielä SNCB:n sivuilta niin SPA:han kyllä menee junalla alta tunnin Liegestä joten ei se Liegekään katastrofi olisi vaikka mieluummin sitä lähemmäs rataa majoittuisi esimerkiksi juuri Verviersiin tai Pepinsteriin tai johonkin muuhun rataa lähempänä olevaan pikkukaupunkiin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Nyt kun katsoin vielä SNCB:n sivuilta niin SPA:han kyllä menee junalla alta tunnin Liegestä joten ei se Liegekään katastrofi olisi vaikka mieluummin sitä lähemmäs rataa majoittuisi esimerkiksi juuri Verviersiin tai Pepinsteriin tai johonkin muuhun rataa lähempänä olevaan pikkukaupunkiin.
Span kylän asemalta on 10km radalle ja mahtaako sinne viikonloppuisin junat edes kulkea.
Tossa on noitten radan ohi kulkevien bussien aikataulut (viikonlopun ajat siellä alhaalla):
395
294

Itse totesin molemmilla kerroilla, että Düsseldorfin kautta meneminen on selvästi halvempaa kuin Brysselin kautta.
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Mulla on siis vasta suunnitelma veljen kanssa että tämä Spahan lähteminen voisi olla hauskaa, joka oli ajatuksen tasolla jo ilmassa pidemmän aikaa, mutta ei konreettisia toimia sen toteuttamiseksi ei ole ollut, mutta viimeviikonloppuna, jolloin saatiin kolmaskin matkaaja mukaan niin oikeasti alkaa kiinnostaa lähteä :D Harmi tietty että lähdettiin kunnolla toteuttamaan tätä vasta nyt mutta kun ei sitä ikinä tiedä miten nämä ideat etenevät. Joten ei ole vielä lentoja hommattuna, kun ei ole lippuja kisaan tai hotellivarausta ja Byrssel vaikutti olevan se paikka mikä olisi lähimpänä rataa joten ajattelin että sen vuoksi kannattaisi varmaan sinne lentää.

Ja tosiaan tarkoitus olisi kisan aikana käydä hotellissa nukkumassa (Itse voisin olla koko yön radalla, mutta matkaseura tahtoo kyllä yöpyä hotellissa). Katselin tuolta ja pari hotellia kyllä löytyisi jotka voisi olla potentiaalisia yöpymispaikkoja. Liegestä varmasti löytyy hotelleja, mutta sitten joutuisi kulkemaan julkisilla aika runsaasti. Noh, eihän tuo haittaa, näkeepä ainakin maisemaa ja paikallista rautatiekalustoa joka itseäni myös kiinnostaa. Nyt kun katsoin vielä SNCB:n sivuilta niin SPA:han kyllä menee junalla alta tunnin Liegestä joten ei se Liegekään katastrofi olisi vaikka mieluummin sitä lähemmäs rataa majoittuisi esimerkiksi juuri Verviersiin tai Pepinsteriin tai johonkin muuhun rataa lähempänä olevaan pikkukaupunkiin.
Me olimme kuuden hengen porukalla viime vuonna katsomassa 24h Spaata, hieno kokemus. Majoitus meillä oli tuolta Stavelotin läheltä lomakylstä (http://www.domainelongpre.be/en). Vuokrasimme kokonaisen mökin. Siitä kulki ohi nuo bussit mutta tajusimme sen vasta jälkikäteen joten radalle ajelimme takseilla. Joiden saaminen onkin aika haaste, varsinkin tuolta kauempaa radalle. Radalta niitä sai hieman paremmin, mutta silti todella huonosti. Tähän kannattaa varautua, eli että jos taksin tilaa hotellin respasta voi mennä tunti ennenkuin joku paikallinen kaartaa jollain kopperolla paikalle... Yöllä tilanne vielä pahempi toki. Bussit kannattaa tosiaan selvittää, käsittääkseni menevät aika lähelle rataa kuitenkin. Kävelemistä on joka tapauksessa paljon tiedossa kun rata-alue on niin laaja.

Meillä osa porukasta lähti yöksi majoitukseen nukkumaan, mutta osa (itse mukaan lukien) jäi radalle koko kisan ajaksi. Viime vuonna ainakin illlalla/yöllä alueella järjestettiin myös konsertti joten tekemistä riittää yöhön asti. Konsertin jälkeen varikolla ja radalla oli kuitenkin aika hiljaista, kovin moni sinne ei yöksi jäänyt. Kannattaa myös varautua siihen että siellä voi olla hiton kylmä. Taisi olla lähelle nolla astettä yöllä. Meillä ei ollut hirveän hyvää suunnitelmaa yöksi, mutta onneksi pääsimme erään vieraanvaraisen tiimin motorhomeen pariksi tunniksi yön pimeimpinä tunteita lämmittelemään... :) Kannattaa myös varata ruokaa mukaan, sillä yöllä ja aikaisin aamulla sieltä ei saa mistään mitään ruokaa. Niin ja kannattaa ehdottomasti hankkia ne pitpassit, että pääsee varikolle seuraamaan tiimejä ja kiertelemään, eivät ole kovin kalliit (olisiko ollut jotain 60-70€ viime vuonna).

Vesisateesta ja kylmyydestä huolimatta olipahan hieno kokemus kyllä, mutta tosiaan tuo koko 24h tuntia radalla vaatii hieman kestävyyttä :)
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Kannattaa myös varautua siihen että siellä voi olla hiton kylmä. Taisi olla lähelle nolla astettä yöllä. Meillä ei ollut hirveän hyvää suunnitelmaa yöksi, mutta onneksi pääsimme erään vieraanvaraisen tiimin motorhomeen pariksi tunniksi yön pimeimpinä tunteita lämmittelemään... :
Näin pienenä ot:na, mua kiinnostaisi kovasti joskus käydä Spassa joku urheiluautokisa katsomassa (Blancpain, WEC, ELMS...mitä kaikkia siellä vieraileekin) mutta innostusta vähän liennyttää se, että Belgiassa on aina keskikesää lukuunottamatta niin viileä sää. Vertaa esim. Indianapolisiin, joka sijaitsee noin Valencian korkeudella.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Itse myös lähdin Le Mansin yöhön ihan kaupunkimatkailuvarustuksessa, vaikka ois pitänyt olla syksyinen rallireissuvarustus. Jos ei helleaaltoa ole niin yö tuntuu kesälläkin viileältä, kun tuntikausia ulkona viettää eikä koko aikaa jaksa kävellä. Siihen vähän sadetta ja paljon väsymystä niin on se jotain muuta kuin muutaman tunnin istuskelu kuppipenkkikatsomossa kesäauringossa.
 
Ylös