GT&Protot 2016

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
12-15 rallia seudulla katsoneena: "Ardenneilla sataa aina". Ei joka paikassa eikä koko ajan, mutta jossain jotenkin. AINA sadevarustus fleecen kanssa mukaan.
Asuin vuosina vuosien 2007-08 aikana yhteensä 9 kuukautta Kortrijkissa, maan flaaminkielisen osan lounaisimmassa nurkassa. Silloin jo oppi, että kauas ei ilman sadeviittaa tai varjoa kannata lähteä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Voisivat tuosta 60:stä nostaa jonkin verran ylöspäin(70, 80 tms) tuota autojen max määrää. Toki varikot jne, mutta silti.
 

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Kiitokset vinkeistä kaikille. Tässä tullut pähkäiltyä vähän ja Nurburgringin 6-tuntinenkin kiinnostaisi, mutta tämä tietysti sulkisi Spa:n pois. Matkaseurakin sitten kai väheni yhdellä, joten kaksi meitä on sitten lähdössä. WEC-kilpailun livenä näkeminen ja Protojen näkeminen olisi kyllä mahtavaa ja tän vuoksi tuo Nurburgring alkaa houkuttamaan. Tässä nyt vain sitten pitää pohtia, että kumpaan sitä kannattaa lähteä jos saamme edes lähtöa aikaiseksi.

Jos Spahan lähtee niin tuo Stavelot vaikuttaisi oikein hyvältä vaihtoehdolta. Malmedystä löytyis myös yksi hostelli johonka voisi majoittua ja olisi about kävelymatkan päässä rataa. Sitten jos niihin ei pääse niin joutuisi ottamaan majoituksen junamatkan päästä.

Nurburgringiltä varmaan saattais löytyä hotelleja/majoitusta hiukan helpommin, mutta miten sitten julkinen liikenne sielläpäin. Koblenzista ei olisi pitkä matka mutta kulkeeko sieltä mikään Nurburgringille?

Kumpi olisi enemmän elämys ja kokemisen arvoinen noista. Nurburingin 6-tuntinen vai Span 24-tunnin ajo? Ensiviikolla olisi varmaan tarkoitus tehdä matkasuunnitelma jos aiomme lähteä.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
miten sitten julkinen liikenne sielläpäin. Koblenzista ei olisi pitkä matka mutta kulkeeko sieltä mikään Nurburgringille?
Parikin bussilinjaa menee Nürburgringin ohi, muttei ne kulje viikonloppuisin. Sinne ajettiin muutama vuosi sitten kisapäivinä yksi bussivuoro Koblenzista, mutten mäkään koskaan ehtinyt sitä käyttää. Adenaun kylään pääsee viikonloppuisinkin. Sieltä on 10km Nürburgringille, taksilla varmaan pääsisi. Itse menin Adenauhun kahdella junalla ja yhdellä bussilla Koblenzista. Bonnista pääsisi hiukan nopeammin yhdellä junalla ja bussilla.

Vaikee sanoa kumpi on mielenkiintoisempi. 24 tunnin ajon hohto on tietysti se pimeässä ajo.
 

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Parikin bussilinjaa menee Nürburgringin ohi, muttei ne kulje viikonloppuisin. Sinne ajettiin muutama vuosi sitten kisapäivinä yksi bussivuoro Koblenzista, mutten mäkään koskaan ehtinyt sitä käyttää. Adenaun kylään pääsee viikonloppuisinkin. Sieltä on 10km Nürburgringille, taksilla varmaan pääsisi. Itse menin Adenauhun kahdella junalla ja yhdellä bussilla Koblenzista. Bonnista pääsisi hiukan nopeammin yhdellä junalla ja bussilla.

Vaikee sanoa kumpi on mielenkiintoisempi. 24 tunnin ajon hohto on tietysti se pimeässä ajo.
Jep, kyllä tässä varmaan kuitenkin se Spa on vaihtoehtona hohdokkaampi ja ollaan kyllä kallistumassa sinnesuuntaan. Radalta varmaan löytynee myös paremmat paikat katsoa kilpailua, kuin Nurburgringiltä.

Tuolla Span radan lähellä on nähtävästi vielä pari paikkaa vapaana majoitukseenkin, joten sekin osa olisi paremmin kuosissa kuin Nurburgringin osalta, jonka läheltä en huomannut oikeastaan yhtäkään majapaikkaa vapaana. Liput kisaan täytyisi ostaa melkein huomenna, koska säästäisin sillä 60-euroa kun paddock-liput maksavat Tiistaihin asti samanverran kuin tavalliset liput eli paddockin saa kaupanpäällisenä. Ja lento olisi suunniteltu sitten Dusseldorfin kautta, näyttää liput maksavan huomattavasti vähemmän sinne kuin Brysseliin ja sieltä pääsee junalla Spa:han. Pulmana vain sitten on, miten Spasta pääsee hotellille.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Dusseldorfin kautta, näyttää liput maksavan huomattavasti vähemmän sinne kuin Brysseliin ja sieltä pääsee junalla Spa:han.
Junaliput kannattaa sitten myös ostaa mahdollisimman aikaisin, saattaa tulla reilusti säästöä. DB:n sivuilta tietysti saa lippuja, mut lisäks kannattaa katsoa luotijuna Thalysin sivut. Sillä pääsee nopeasti suoraan Düsseldorfin lentoasemalta. Verviersissä se ei pysähdy, mutta junaa voi vaihtaa Aachenissa tai Liegessä. Saattaa olla halvempaa ja nopeampaa kuin DB:n junilla.
 
Viimeksi muokattu:

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Junaliput kannattaa sitten myös ostaa mahdollisimman aikaisin, saattaa tulla reilusti säästöä. DB:n sivuilta tietysti saa lippuja, mut lisäks kannattaa katsoa luotijuna Thalysin sivut. Sillä pääsee nopeasti suoraan Düsseldorfin lentoasemalta. Verviersissä se ei pysähdy, mutta junaa voi vaihtaa Aachenissa tai Liegessä. Saattaa olla halvempaa ja nopeampaa kuin DB:n junilla.
Joo, junaliput suunnitelmissa ostaa heti ensitilassa kun lentoliput on ostettu. Mitään ei siis vielä ole ostettu, koska ei ole tietoa voidaanko lähteä (saako matkakaveri/kaverit töistä vapaata). Tarkoitus olisi selvitellä huomenna sitä ja jos hyvin käy niin lippuja lennoille, juniin jne on hommattu ensiviikonloppuun mennessä.
 
Viimeksi muokattu:

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Ensivuodelle taitaa siirtyä tuo kisareissu, kun matkaseura ei pääsekään lähtemään nyt kesällä. Varmaankin Spa:n kuuden tunnin kisaan ollaan sitten lähdössä ensikeväänä. Sitten ollaan ajoissa liikkeellä ja aiotaan luultavasti varata hotellit, lennot ja ostaa liput samantien kuin vain mahdollista. Onkos tietoa millon tuo ensivuoden WEC-kalenteri julkaistaan?
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
Ensi vuoden LMP2-säännöistä on ollut kädenvääntöä ACO:n ja IMSA:n välillä. Alkuperäisenä tavoitteena oli globaalit LMP2-säännöt, joita myös IMSA:n Prototype-luokka käyttäisi. Luokkaan päätettiin sallia vain neljä valmistajaa, jotta jokaisella on markkina. Tuo on itse asiassa lähellä Daytona Prototyyppien tilannetta, jossa on kolme valmistajaa.

Mutta nämä kaksi organisaatiota päätyivät erilaiseen ratkaisuun moottorien suhteen. ACO päätti sallia vain Gibsonin valmistaman spec-moottorin kun taas IMSA sallii moottorit eri OEM-merkeiltä sekä brändätyt bodykitit DPi-autoilleen. Kädenvääntöä sitten aiheutti, miten DPi:t sallitaan ACO:n kisoihin (IMSA aikoo sallia ACO:n LMP2:t). Puhetta oli, että ACO sallisi OEM-merkkien moottorit Le Mansissa ja ELMS:ssä (BoP:attuina), mutta bodykitin pitäisi olla brändäämätön.

Nyt ACO kuitenkin näyttää olevan päättämässä toisin. ACO:n LMP2:ssä sallittaneen vain Gibsonin spec-moottori.

Sikäli ei iso juttu, että IMSA-tallit todennäköisesti joka tapauksessa vain vuokraisivat auton Euroopasta, kuten Michael Shank Racing nyt tekee. Joten tuskin kukaan olisi DPi-autollaan Le Mansiin tullut, ainakaan niin pitkään kun Detroitissa (tai missä tahansa) ajetaan ennen Le Mansin testipäivää.

Mutta silti tympii, miten tuosta ei saatu sopua. Vieläkään en ymmärrä, miksi ACO halusi spec-moottorin LMP2:een, kun tähänkin asti luokka ollut OEM-merkkien moottoreilla. Sisäinen salaiittoteoreetikkoni sanoo, että ACO haluaa pakottaa OEM:t LMP1:een tai GTE:hen, sen sijaan, että olisivat luokassa, jossa ajetaan yleiskilpailun voitosta IMSA:ssa.

Toki mahdollisuutena DPi:lle on ehdotettu yksityis-LMP1-luokkaa. Tosin vaikea nähdä sen onnistuvan, DPi kuitenkin on lähempänä LMP2:ta kuin LMP1:tä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18506
Markus Palttala, Christian Klien ja Jonathan Hirschi nähdään SPA 24-tunnin osakilpailussa mukana tänä vuonna Emil Frey Racingin (Jaguar XKR GT3) väreissä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Onkos tietoa millon tuo ensivuoden WEC-kalenteri julkaistaan?
Parina edellisvuonna ohjeellinen WEC-kalenteri on julkaistu CotA:n kisan aikoihin syyskuussa. Kannattaa marraskuulle ainakin odotella, että kalenteri saa lopullisen muotonsa. Toisaalta Span kisa on jo niin vakiintunut vapun tienoille, että riski on varmaankin melko pieni.

Viikonloppuna muuten kisaillaan Blancpainin puolella Paul Ricard'n 1000 km kisassa. Sateen uhka on lauantaina, mutta kyseessä on iltakisa ja sade on aamupäivästä, joten voitaneen sanoa että kilpailu ajetaan Le Mansia miellyttävämmässä säässä

Sääennuste, Le Castellet
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Siellä pääsi Bentley vähän kärähtämään varikkostopilla. E85-polttoaineeseen siirtyminen yksinomaan voisi vastaavia vähentää.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Hienoa etten ole ollut ainut jonka mielestä tuo olisi järkevää. Toivottavasti nykyiset 10 tms automerkkiä vähintään pysyvät myllerryksen mukana. Ei ole kuin hyväksi
että maailmanlaajuisesti ajettaisiin mahdollisimman monimerkkistä sarjaa. Ehkä se Le Manskin vielä...
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7213
Hienoa etten ole ollut ainut jonka mielestä tuo olisi järkevää. Toivottavasti nykyiset 10 tms automerkkiä vähintään pysyvät myllerryksen mukana. Ei ole kuin hyväksi
että maailmanlaajuisesti ajettaisiin mahdollisimman monimerkkistä sarjaa. Ehkä se Le Manskin vielä...
Se kuinka moni autonvalmistaja saadaan mukaan suunniteltuun uuteen GT-sarjaan riippuu puhtaasti siitä millaiset säännöt sille luodaan, koska mikäli säännöt ovat liian lähellä GTE:n nykyisiä sääntöjä voivat Mersu, BMW, Lamborghini, Bentley, Jaguar ja McLaren jäädä pois ja jatkaa omassa GT-sarjassa kilpailemista.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4656
Sijainti
Salo
Se kuinka moni autonvalmistaja saadaan mukaan suunniteltuun uuteen GT-sarjaan riippuu puhtaasti siitä millaiset säännöt sille luodaan, koska mikäli säännöt ovat liian lähellä GTE:n nykyisiä sääntöjä voivat Mersu, BMW, Lamborghini, Bentley, Jaguar ja McLaren jäädä pois ja jatkaa omassa GT-sarjassa kilpailemista.
Ainakin Mersun halukkuutta epäilen vahvasti. Lentävät CLR:t 1999 katkaisivat samalla siivet ALMS-huhuilta, ei merkkiä sen koomin ole tehdastiiminä urheiluautoissa nähty.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9808
Sijainti
Helsinki
Christopher Mies ja Enzo Ide voittivat Blancpain Sprint Cupin aika-ajokisan Nürburgringilla.

Huomenna suomen aikaa klo 17 alkaa IMSA-sarjan Watkins Glenin kuuden tunnin kilpailu.
 
Ylös