Antsa Rieppo
Well-known member
No jopas. Mielestäni Toro Rosson osalta aika erikoinen ratkaisu. Vai olisiko ensi kaudellakin pitänyt puhallella ylivuotisella moottorilla?
Eikös ens kaudella tuu uudet moottorisäännöt?No jopas. Mielestäni Toro Rosson osalta aika erikoinen ratkaisu. Vai olisiko ensi kaudellakin pitänyt puhallella ylivuotisella moottorilla?
Jaajuu. Hyvä on muisti. Lyhyt vain.:thumbfh:Eikös ens kaudella tuu uudet moottorisäännöt?
Ei minusta vaan. Ferrarin 2015 mylly on osoittautunut selvästi alitehoiseksi ihan jo vanhempaan Renaultiinkin (siis se versio, jolla Verstappen ja Palmer ajavat Monacossa) nähden. Toki ensi kaudeksi olisi (kai) sääntöjen takia saatava tuore moottori, mutta enempi moottoriin liittyviä valituksia on Ferrarin asiakastalleilta kuulunut tänä kautena kuin Renaultin.No jopas. Mielestäni Toro Rosson osalta aika erikoinen ratkaisu. Vai olisiko ensi kaudellakin pitänyt puhallella ylivuotisella moottorilla?
Nice-Matin -lehdessä sanotaan, että se voisi uhata jopa Monte Carlo -rallia. Uhkaa siksi Monacon GP:tä, koska se minne suunnitellaan rakentavan, on TV-tuotannon infra.Monacon Gp uhatuna? http://racingcircuits.info/pro/news/2016/05/28/monaco-grand-prix-under-threat/#.V0vxtPmLRG8
Onhan se ollut uhattuna jo 50 vuotta. :ahem:
Kimi Räikkösellä olisi varmasti hyvä syy olla tyytyväinen mikäli Monaco tipahtaisi kisakalenterista, koska kolmesta palkintopallisijasta huolimatta Monaco ei tunnu sopivan hänelle, kun tuloksena useimmiten on ollut joko keskeytys tai jämäpistesija.Vaikka kyseessä onkin klassikkokisa ja hienot puitteet, niin pakko sanoa että ei Monacoa ratana kyllä ikävä jää. Itse asiassa melkein jo toivon että se lopultakin heivattaisiin kalenterista. Onhan se nimittäin nyky-ykkösiin totaalisen vanhentunut ja käymätön rata kun käytännössä koko radalla on yksi ohituspaikka ja sekin on nykymuodossaan niin ahdas että peittely siinäkin on kohtuullisen helppoa (varsinkin kun ajaa vaan sen shikaanin surutta suoraksi...). Kisat on lähes poikkeuksetta turhauttavaa peräkkäin ajamista ilman että selvästi nopeammallakaan autolla pystyy edes oikein yrittämään ohitusta. Monacon imago- ja tunnearvo on vaan niin suuri että sen heivaaminen pois kalenterista on vaikeaa kaikille.
Joo. Mielummin kuitenkin Monaco kuin Tilken tylsät viritelmät.Yksi Monaco vastaa vähintään neljää-viittä kalenterissa lojuvaa nollarataa.
Tilken tylsillä viritelmilläkin vaan nähdään parempia kisoja kuin Monacossa, vaikka sinänsä nämä hengettömät radat eivät herätä minkäänlaisia tunteita varmaan suurimmassa osassa ihmisiä. Ei se hieno tunnelma vaan sitten kuitenkaan loppujen lopuksi korvaa sitä että kisasta jää joka vuosi p**kan maku suuhun. Monaco vaatisi isompaa remonttia sillä tavalla että sinne saataisiin järjestettyä pari ihan kunnollista ohituspaikkaa. Ei vaan taida onnistua koska tilaa ei ole ja turvallisuudessa ei varmasti anneta tänä päivänä yhtään periksi, että saataisiin laajennettua jotain kohtaa radasta turvallisuuden kustannuksella.Joo. Mielummin kuitenkin Monaco kuin Tilken tylsät viritelmät.
Voi sen kuvankin laittaa.Tallien rengasvalinnat Kanadan kisaan on julkistettu.
Mä kun luulin että joka seosta pitää vähintään se yksi setti ottaa. Eiks esim Espanjassa kuskit ottanu vain yhden kovan seoksen kun oli pakko?? :doubtful: On nää nykysäännöt välillä vaikeita pysyä perässä vaikka kuinka tiiviisti lajia seuraiskin!Tallien rengasvalinnat Kanadan kisaan on julkistettu.
Pirelli.com
Silmiin pistää erityisesti se, että Renault ja Haas eivät valinneet yhtään settiä keskimmäistä vaihtoehtoa, punaista superpehmeää.