F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Guiggah

New member
Liittynyt
24.11.2014
Viestit
2
Eikös Kanada ole aika kova renkaille? Ultrat varmaan sulaa aika nopsaan alle ja tuskin softeillakaan melkein koko kisapituutta ajeta.
Eihän kanada mikään kauhean kova renkaille ole, tästä syystä juurikin ultrat on valittuna radalle.

Rata koostuu pääosin suhteellisen hitaista sikaaneista ja on vähän luonteeltaan ns. Stop 'n go tyyppinen.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Rataprofiililtaan ei mitenkään paha, mutta pinnaltaan huomattavasti Monacoa pahempi. Sen takia esim. 2010 kisassa rengaskuluma oli niin suuri, tosin vain kisan alkupuolella.

Jos ultrasoftien kestävyys olisi kisassa 15-20 kierroksen luokkaa, niin se voisi olla kilpailullisesti ok. Viime vuonna pääosa kuskeista pysähtyi kierrosten 25 ja 30 välillä aloitettuaan supersofteilla.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Näköjään Pirelli on sen sijaan, että olisi valinnut pakollisiksi kisarenkaiksi pehmeän ja superpehmeän, on valinnut tällä kertaa kaksi pehmeää. Eli jokaisen maaliin ajavan kuljettajan on siis käytettävä kuivan kelin kisassa pehmeää rengasta.
Ei, vaan jokaisen kuljettajan on käytettävä vähintään kahta eri rengasseosta. Pirellin kiintiörenkailla ei ole tähän sääntöön vaikutusta ja ne voi jättää halutessaan käyttämättä. Eli myös ultrasoft+supersoft kombinaatio käy yhtä hyvin.

EDIT: Tarkistinpa tuon vielä niin se onkin niin kuin Bleu totesi. Ennen kauden alkua näitä sääntöjä luin ja silloin tuo ei ollut vielä selvää: "Even if Pirelli nominates two different compounds for its mandatory race sets, teams still have a completely free choice from the three nominated compounds for their other tyres." http://www.autosport.com/news/report.php/id/122220

Nyt taas Pirellin mukaan onkin näin: "These are the MANDATORY tyres to be available for the race: 2 two sets of P Zero Yellow soft. Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them." http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2016/02/27/2016-tyre-compound-choices/

Eli ilmeisesti siis pitää käyttää softeja.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
http://www.suomif1.com/2016/06/menehtyneen-f1-kuskin-isa-kuljettajat-eivat-uskalla-sanoa-mitaan/

Bianchin isä syyttää kisajärjestäjiä ja FIA:aa kuolemasta. Tarkalleen ottaen uutisessa ei mainita ketä syyttää, mutta näin ainakin itse ymmärrän tuosta uutisesta.

Eniten ihmetyttää "– Siellä satoi paljon. He eivät voi sanoa, että Jules teki virheen. Se ei ole mahdollista, Bianchi kertoi." Ihan kuin Jules olisi ollut kuljettaja, joka ei tee virheitä. Haiskahtaa siltä, että jäi saamatta rahat, jotka hän sijoitti Juleksen uraan. Minusta jokaisen kuskin ja heidän vanhempansa on vain hyväksyttävä riskit, joita F1:stä seuraa.

Jos kuljettaja ajaa sateella ulos, kyseessä on vain ajovirhe eikä nopeutta ole sopeutettu keliolosuhteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Se, mikä esimerkiksi Bianchin onnettomuusraportissa (julkisessa 11 päätelmän luettelossa) mättää, on se että todetaan Bianchin ajaneen liian kovaa, mutta itse nopeutta ei kuitenkaan kerrota, eikä myöskään tehdä vertailua esimerkiksi siihen, kuinka kovaa Bianchi ajoi paikan edellisessä kierroksella (hänhän oli juuri Sutilin edessä, kun saksalainen veti ulos radalta) tai muihin kuljettajiin saman tuplakeltaisen aikana.

Sitäkin voi tuoda esiin, että jos Bianchi olisi pysynyt radalla, olisiko hänelle annettu rangaistus siitä, että hän tuli ajaneeksi liian lujaa keltaisten lippujen aikana.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Se, mikä esimerkiksi Bianchin onnettomuusraportissa (julkisessa 11 päätelmän luettelossa) mättää, on se että todetaan Bianchin ajaneen liian kovaa, mutta itse nopeutta ei kuitenkaan kerrota, eikä myöskään tehdä vertailua esimerkiksi siihen, kuinka kovaa Bianchi ajoi paikan edellisessä kierroksella (hänhän oli juuri Sutilin edessä, kun saksalainen veti ulos radalta) tai muihin kuljettajiin saman tuplakeltaisen aikana.
Tietojen pimittely on aina huono homma, kannattaisi vaan kertoa avoimesti, paljon sitä nopeutta oli eikä arvailla. Talli ainakin varmasti telemetriasta sen tietää.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Tietojen pimittely on aina huono homma, kannattaisi vaan kertoa avoimesti, paljon sitä nopeutta oli eikä arvailla. Talli ainakin varmasti telemetriasta sen tietää.
Juuri näin. Ja mielestäni raportin päätelmistä saa sen kuvan, että Bianchi oli ainoa kuljettaja joka ei hiljentänyt vauhtiaan tarpeeksi keltaisilla lipuilla.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mikä merkitys sillä tiedolla on? Ajoi vaan liian kovaa ja ulos.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Tietojen pimittely on aina huono homma, kannattaisi vaan kertoa avoimesti, paljon sitä nopeutta oli eikä arvailla. Talli ainakin varmasti telemetriasta sen tietää.
Livetimingista (ei mikään absoluuttinen totuus) itse katsoin että oli 203kmh juuri ennen onnettomuutta. Silloin en tajunnut verrata muiden nopeuksiin.

Jos tämä menee oikeuteen niin eiköhän kaikki yksityiskohdat selviä.

Jotenkin vaan haisee että iskä-Biachi yrittää saada eläkerahoja.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Aika vankka tuntuu olevan usko siihen, että renkaat eivät kuluisi paljoakaan uudella radalla. Odotinkin tuota painotusta pehmeämpiin seoksiin, mutta en aivan noin paljon kun kokonaan uusi rata on kyseessä.

Nähtäväksi jää Bakun radan rengaskulutus. Puhumattakaan jos tulee vielä sadettakin.:dunno:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Aika vankka tuntuu olevan usko siihen, että renkaat eivät kuluisi paljoakaan uudella radalla. Odotinkin tuota painotusta pehmeämpiin seoksiin, mutta en aivan noin paljon kun kokonaan uusi rata on kyseessä.

Nähtäväksi jää Bakun radan rengaskulutus. Puhumattakaan jos tulee vielä sadettakin.:dunno:
Ei nyt hirveän todennäköisenä voi pitää. Bakussa keskiarvot sanovat, että kesäkuussa sataa kolmena päivänä.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Heineken announces global partnership with Formula One Management

Kauan huhuissa liikkunut Heinekenin sponsorisopimus on nyt virallista. Mielenkiintoisena yksityiskohtana paljastuu se, että Monzan kilpailu on seuraavat vuodet nimeltään Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016.
Eli rivien välistä voisi päätellä, että Heineken saattoi hyvinkin pelastaa Monzan kilpailun.

Myös kahden muun kilpailun viralliseen nimeen tulee Heineken, mutta näitä ei ainakaan vielä lukenut että mitkä kilpailut.
 
Viimeksi muokattu:

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Heineken announces global partnership with Formula One Management

Kauan huhuissa liikkunut Heinekenin sponsorisopimus on nyt virallista. Mielenkiintoisena yksityiskohtana paljastuu se, että Monzan kilpailu on seuraavat vuodet nimeltään Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016.
Eli rivien välistä voisi päätellä, että Heineken saattoi hyvinkin pelastaa Monzan kilpailun.

Myös kahden muun kilpailun viralliseen nimeen tulee Heineken, mutta näitä ei ainakaan vielä lukenut että mitkä kilpailut.
Kanadassa jo mainokset näkyvissä:

 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Alkaa valjeta, mistä Bernielle tulee aina toinen toistaan levottomampia uudistusideoita.:alppu:
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Heineken announces global partnership with Formula One Management

Kauan huhuissa liikkunut Heinekenin sponsorisopimus on nyt virallista. Mielenkiintoisena yksityiskohtana paljastuu se, että Monzan kilpailu on seuraavat vuodet nimeltään Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016.
Eli rivien välistä voisi päätellä, että Heineken saattoi hyvinkin pelastaa Monzan kilpailun.

Myös kahden muun kilpailun viralliseen nimeen tulee Heineken, mutta näitä ei ainakaan vielä lukenut että mitkä kilpailut.
Shellin on ainakin huhuiltu (en muista onko vahvistettu), että lopettavat Belgian GP:n pääsponsoroinnin, joten siinä olisi yksi vaihtoehto.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
http://www.suomif1.com/2016/06/ferrarin-tekninen-johtaja-lahdossa-latkimaan-suuntana-renault/

Allison olisi palaamassa Renaultille Ferrarilta. Jos tuo toteutuu, Ferrarilta puuttuu täysin pitkäjänteisyys tekemisestä. Sinäänsä aika järkevä ratkaisu Allisonilta, koska lapset ovat ilman äitiään ja Enstonen tehdas Englannissa.
Tämä silmällä pitäen Bottaksen kannattaisi todellakin koettaa saada paikkaa Renaultilla. Tehdastallin edut, kuten oma moottori ja reippaat resurssit tuovat varmasti jossain vaiheessa hedelmää. Lisäksi yhteistyö Allisonin kanssa toimi jo Lotus-ajan resursseilla hyvin. Tallilla on kuitenkin myös menestyksekäs historia, joten tuskin he ovat sarjassa vain lämmittelemässä.

Melkein toivoisi, että Kimi menisi takaisin Enstonen porukkaan, mutta taitaa miehellä tulla ikä vastaan... jos sen vuoden jatkon vielä saisi Ferkulla niin sekin ollisi jo plussaa :cool:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös