http://mmuk.realviewdigital.com/?iid=161021#folio=52
Täälläkin Mäkinen sanoo, että haluaisi tehdä jotain kuljettajamarkkinoilla, mutta japanilaiset haluaa pitää Latvalan
Spekuloin Motorsportforumin puolella jo kuljettajasiirtoja vähän Ogierin päätösten mukaan
1. Ogier jää M-Sportille
Kenenkään ei tarvitse tässä skenaariossa vaihtaa paikkaa, mutta Citroen jäisi ilman ykköskuskia. Abu Dhabi jo uhkasi vetää rahoituksen pois jos näin käy, joten talli tulee varmasti sitten tarjoamaan Ogierille varattua rahakassia Neuvillelle, ellei ole jo nimeä paperiin laittanut, tai sitten huhujen mukaisesti Lapille tai Sordolle. Jos taas Toyotalla tai Hyundailla olisi yhtäkkiä vapaa penkki, eri asia kuka sen täyttäisi. Suninen pysynee M-Sportilla, mutta miten vaikka Kris Meeke tai Pontus Tidemand?
2. Ogier menee Citroenille
Tässä tapauksessa M-Sport jäisi ilman ykköskuskia. En tiedä soittaisivatko Kris Meekelle vai viettäisivätkö rahankeruuvuoden Evans-Suninen-Tidemand-miehistöllä? Toisaalta Tidemandin manageri ei tykkää siitä että ajamista pitää rahoittaa itse.
3. Ogier menee Toyotalle
Epämiellyttävä, mutta silti mahdollinen skenaario. Lappi luultavasti väistäisi Citroenille. M-Sportille jäisi taas luu käteen ja vaihtoehdot vähiin.
Hyundain tilannetta olen myös miettinyt, että Mikkelsenillä ja Paddonilla on ongelmia ajaa asfaltilla viiden sakkiin. Mikseivät palkkaisi Jan Kopeckyä sinne? Tämä etenkin siinä tapauksessa jos Sordo vaihtaisi maisemaa. Toisaalta Mikkelsenkin oli Skodalla Kopeckyä nopeampi asfaltilla, mutta Hyundai ei ole vaan sopinut käteen, joten ei tämäkään yhtälö automaattisesti toimi.
Jos taas Paddon yhtäkkiä lähtisi lätkimään, uskaltaisivatko laittaa Huttusen tuuraamaan Sordoa niissä ralleissa joita tämä ei halua ajaa (Ruotsi, Suomi jne)? Toisaalta Paddon taitaa olla aika kiinni Uuden-Seelannin Hyundai-maahantuojan yhteistyössä, joten tuskin vaihtaa tallia.
Sinänsä voisi myös olla mielenkiintoista tuoda Tidemandia ja Kopeckyä ison sarjan puolelle ja vaikka Evans ja Breen tuomaan vähän näkyvyyttä ja vauhdin mittausta WRC2:n puolelle, vähän samaan tapaan kuin Mikkelsen viime vuonna.