AnttiL
Reittinörtti
Tidemandin Saksan perumisen syy olikin WRC-Fiestalla ajo Turkissa
Viimeksi muokattu:
Toinen mahdollisuus voi olla, että Tidemandin taustajoukot ovat joutuneet raapimaan rahoitusta Monten ja Ruotsin jälkeisiin kisoihin pidempään kuin mitä alunperin suunnittelivat. Montessa ja Ruotsissa melko kalliin mainospaikan Fiestasta varannut HiQ ei tainnut olla enää Turkissa mukana? Lisäksi Westmatic oli tarran koosta päätellen pienentänyt panostaan. Ehkä näiden paikkaaminen muilla tulonlähteillä vei yksinkertaisesti näin pitkään?Tidemandin tilanne mietityttää. Eikö vauhtia vain riitä? Vai eikö uskalla ajaa kovempaa ettei kalliit pelit hajoa? Jos näin on, miksi on tehty sellainen diili, ettei uskalla ajaa?
Lisäksi kisavalinnat mietityttää. Monte ja Turkki on varmasti vaikeimmasta päästä näyttää mitään. Toki voi ajatella, että Monte oli valmistautumista Ruotsiin ja Turkki on Walesiin. Mutta Ruotsissa meni aika penkin alle, ja Walesiin on nyt kovat paineet. Parempi kisakaksikko olisi ollut Portugali-Sardinia, koska ovat samanlaiset kisat lähellä toisiaan ja molemmissa on suhteellisen helppo tehdä kovia pätkäaikoja kun lähtöpaikka on riittävän hyvä (2016 Camilli ja Abbring teki pohjia, 2017 Lappi jne). Mutta sotkiko Greensmith tämän varaamalla Portugalin itselleen jo aiemmin?
Tämä. Näitäkin tuntuu olevan vähän kahta koulukuntaa. Toiset tuntuu korostavan vähän liikaa sitä tasaista, virheetöntä ajoa ja maaliinpääsyä ja toiset laittaa riskillä kaiken peliin. Vielä 10-20 vuotta takaperin se virheetön maaliinajo sijoilla 5-10 tuntui olevan vielä arvossaan ja saattoi poikia jonkinlaista jatko-ohjelmaa. Valitettavasti osa kuljettajista ja heidän taustajoukoistaan uskoo tuohon tyyliin vielä nykypäivänäkin. Se on kuitenkin nähty, että raju hyökkäys alussa, muutamia kärkiaikoja ja sitten ulosajo säväyttää ja jää paremmin tallipäälliköiden ja kaikkien muidenkin mieleen. Uskotaan, että vauhti on osoitettu, nyt tarvitaan kaverille vaan lisää kisoja ja kokemusta, niin eiköhän se varmuuskin sieltä löydy. Aina tietysti parempi, jos se ulosajo jäisi tuosta yhtälöstä pois..
Tämä laji on pirun brutaali erityisesti tulokkaille, mutta sitä raakaa nopeutta pitäisi vaan väkisin pystyä kaivaamaan jostain herättämään tiimien mielenkiinto, sillä pitemmän päälle tuollainen auton vuokraaminen käynee aika tukalaksi. Pontukselle toivon kaikkea hyvää ja toivottavasti saa jatkossakin raavittua budjettia kilpailuihin, mutta helvetin vaikeaa kuvitella tallipäälliköiden innostuvan tuosta mitenkään.
Näinhän se on. Hehkutin tuolla toisessa topikissa jo kovasti Carlos Sainzia mutta hehkutetaan nyt vielä vähän lisää kun tähän aiheeseen sopii...tuli mieleen, että Sainzhan ajoi uransa ensimmäisessä MM-rallissa, uran ensimmäisellä MM-pikiksellä pohjat. Ei taida kovin moni olla vastaavaan temppuun pystynyt . Ok, olihan Sainzilla jo useampi vuosi rallikokemusta takana siinä vaiheessa, mutta kova temppu joka tapauksessa. Taisi olla VM:ssäkin silloin kuva Espanjan tuntemattomasta pojasta asetettuna Kankkusen ja Alénin väliin ja joku hyvin profeetallinen kuvateksti tulevasta maailmanmestarista. Samaten esim. McRae, Loeb ja Ogier...kaikkien tehdastallidebyytit oli kyllä ryminällä sisään, pohjia taululle ja luulot pois heti kättelyssä...Loebin tapauksessa nyt auto tietysti pysy heti tielläkin.Se on kuitenkin nähty, että raju hyökkäys alussa, muutamia kärkiaikoja ja sitten ulosajo säväyttää ja jää paremmin tallipäälliköiden ja kaikkien muidenkin mieleen. Uskotaan, että vauhti on osoitettu, nyt tarvitaan kaverille vaan lisää kisoja ja kokemusta, niin eiköhän se varmuuskin sieltä löydy.
Rantasen ralliura oli kyllä melko poikkeuksellinen. Alkuun suht tuntematon nimi, sitten vähän puskista WRC-autolla pari kertaa Jyväskylään ja heti hyvillä sijoituksilla. Taisi olla vieläpä ainoat rallit hänelle koko vuonna. Noiden kisojen jälkeen sitten taas unohtui kokonaan. Ei ollut mikään perinteinen kehityskaari aktiivisella kilpailuohjelmalla. Periaatteessa Riku Tahko noudatti vähän samaa kaavaa. Tosin Rantanen pärjäsi Jyväskylässä paremmin.Eipä noita tasaisia suorittajia vaan valitettavasti tahdo oikein muistaa. Case in point, Matti Rantanen. 2009 Jyskälässä hyvä ajo joka huipentu kovaan kaksintaisteluun Ogieria vastaan, jonka Rantanen voitti. Mutta varmaan ois kuitenkin parempi ollu vetää isolla riskillä parille pätkälle pohjat alkuun ja sitten oikein näyttävä ulosajo kameroiden edessä.
Näytä liitetiedosto 26573Hehkutin tuolla toisessa topikissa jo kovasti Carlos Sainzia mutta hehkutetaan nyt vielä vähän lisää kun tähän aiheeseen sopii...tuli mieleen, että Sainzhan ajoi uransa ensimmäisessä MM-rallissa, uran ensimmäisellä MM-pikiksellä pohjat. Ei taida kovin moni olla vastaavaan temppuun pystynyt . Ok, olihan Sainzilla jo useampi vuosi rallikokemusta takana siinä vaiheessa, mutta kova temppu joka tapauksessa. Taisi olla VM:ssäkin silloin kuva Espanjan tuntemattomasta pojasta asetettuna Kankkusen ja Alénin väliin ja joku hyvin profeetallinen kuvateksti tulevasta maailmanmestarista.
Täähän melkein toteutu 2011 Minillä, kun rallin avanneelle Lankamaalle tuli kelpo aika tauluun, mutta seuraavalla ek:lla tuli ulosajo suoraan WRC:n kameraryhmän edessäCase in point, Matti Rantanen. 2009 Jyskälässä hyvä ajo joka huipentu kovaan kaksintaisteluun Ogieria vastaan, jonka Rantanen voitti. Mutta varmaan ois kuitenkin parempi ollu vetää isolla riskillä parille pätkälle pohjat alkuun ja sitten oikein näyttävä ulosajo kameroiden edessä.
Suunniteltu juttuTäähän melkein toteutu 2011 Minillä, kun rallin avanneelle Lankamaalle tuli kelpo aika tauluun, mutta seuraavalla ek:lla tuli ulosajo suoraan WRC:n kameraryhmän edessä
...ja komea voltti olikin.Täähän melkein toteutu 2011 Minillä, kun rallin avanneelle Lankamaalle tuli kelpo aika tauluun, mutta seuraavalla ek:lla tuli ulosajo suoraan WRC:n kameraryhmän edessä
Estorilin moottoriradalla ajettu pätkä. Fordissahan oli 1987 alkukaudesta selvästi paras teho-paino-suhde, mutta takavedolla hävisi yleensä pidon takia. Täällä sitä ongelmaa sitten ei ollut. Keskinopeus rapsakka 121 km/h.Oho, ei todellakaan. Pätkän pituus 13 kilometriä eli reippaat puoli sekuntia/kilometri pohjat heti MM-debyyttiin, ei huono . Kiitos näistä. :thumbup:
Varmasti juuri tuollaisessa moottorirataympäristössä juuri tuolloin 1987 aivan ylivoimainen yhdistelmä. Muutenhan Sierra ei assulla tuona vuonna mitenkään erityisemmin vakuuttanut. Esim. Auriol kellotti Korsikalla ja San Remon assupätkillä yhteensä ainoastaan kolmet pohjat.Estorilin moottoriradalla ajettu pätkä. Fordissahan oli 1987 alkukaudesta selvästi paras teho-paino-suhde, mutta takavedolla hävisi yleensä pidon takia. Täällä sitä ongelmaa sitten ei ollut. Keskinopeus rapsakka 121 km/h.