WRC-kausi 2020

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Hayden taisi itse vähän rajata, ettei muut ajot käy.
Jep, mutta lähinnä pohdinkin, että olisiko tilanne yhtään sen valoisampi, vaikka Hyundai NZ antaisi Haydenille vapaat kädet ajaa niin paljon kisoja Fiestalla kuin mahdollista?

Ihmetellä pitää, jos Hyundailta ei löydy autoa Paddonille U-Seelantiin. Tosin, samaa tuli ihmeteltyä jo tämän vuoden Australian osalta.

M-Sport voisi nyt vähitellen jo jotain julkaista ensi kaudesta...
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5083
Sijainti
Parc Fermé
Hayden taisi itse vähän rajata, ettei muut ajot käy.
Seurauskollisuus on yleensä jääkiekon/jalkapallon heiniä, jollain tavalla tykkään kyllä tästä et Paddon ei valitse kuin Hyundaita ajokikseen.

Mitenköhän R5-Hyundai, saisiko sillä ajettuja näyttöjä vaikka ei WRC-tykki olekkaan :doubtful:
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Seurauskollisuus on yleensä jääkiekon/jalkapallon heiniä, jollain tavalla tykkään kyllä tästä et Paddon ei valitse kuin Hyundaita ajokikseen.
Paddonin kohdalla on kyse muustakin kuin seurauskollisuudesta, sen verran isot bisnekset on kaverilla Hyundain kanssa, että sitä ei ihan helpolla heitetä roskikseen muutaman WRC-vuoden takia.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
VM:ssa oli Marko Mäkisen kolumni, jossa oli mielenkiintoinen näkökulma Tänakin sopimuskuvioon. Eli venyikö neuvottelut Tänakin kanssa lopulta sen takia kun neuvotteluyhteys Ogierin kanssa oli auennut. Kolumni jättää sellaisen mielikuvan, että Tommi/talli halusi Tänakista eroon.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
VM:ssa oli Marko Mäkisen kolumni, jossa oli mielenkiintoinen näkökulma Tänakin sopimuskuvioon. Eli venyikö neuvottelut Tänakin kanssa lopulta sen takia kun neuvotteluyhteys Ogierin kanssa oli auennut. Kolumni jättää sellaisen mielikuvan, että Tommi/talli halusi Tänakista eroon.
Mielenkiintoinen saaga kokonaisuudessaan tuo Märtin/Mäkinen/Tänak/Ogier. Kuka halusi ja mitä halusi ja missä järjestyksessä? Varmaa on se, että yksikään em. herroista ei tule totuutta julkisesti kertomaan (ainakaan vielä), jokaisella on sen verran wanhaa kansaa lainaten oma lehmä ojassa. Kovin monessa asiaa koskeneessa neuvottelussa en ollut läsnä, mutta voisi veikata, ettei Tommi lähtökohtaisesti halunnut päästä maailmanmestarista eroon. Jos tilanne ylipäänsä sellaiseksi jossain vaiheessa kääntyi, siihen lienee Tommilla ollut syynsä. Ehkä Puuppolan isäntä tätä joskus eläkepäivillään avaa, mene ja tiedä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
VM:ssa oli Marko Mäkisen kolumni, jossa oli mielenkiintoinen näkökulma Tänakin sopimuskuvioon. Eli venyikö neuvottelut Tänakin kanssa lopulta sen takia kun neuvotteluyhteys Ogierin kanssa oli auennut. Kolumni jättää sellaisen mielikuvan, että Tommi/talli halusi Tänakista eroon.
Voisin itse kuvitella, että Tommi on alkanut pitää kovempaa pokeria esim palkkavaatimuksen suhteen, kun on ollut tiedossa että jos Tänak lähtee, niin Ogier voidaan ottaa tilalle.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Tänään tuli vahvistus aiempaan tietoon, että Katsuta ajaa kaikki Euroopan kisat ja Japanin ensi vuonna Yaris WRC:llä
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Yoann Bonato testailee Citroenin WRC:ta ja harkitsee vakavasti sellaisen vuokraamista ensi kaudeksi - muodollisena ajattajana ja tallipalveluiden tarjoajana PS-sport, joka on vastannut konsernin R5:n ajattamisesta.
 

Fenomenal

Well-known member
Liittynyt
21.11.2016
Viestit
76
Yoann Bonato testailee Citroenin WRC:ta ja harkitsee vakavasti sellaisen vuokraamista ensi kaudeksi - muodollisena ajattajana ja tallipalveluiden tarjoajana PS-sport, joka on vastannut konsernin R5:n ajattamisesta.
Mielenkiintoisen testin Citroenin tehdastalli järjesti, kun mukana kaksi autoa uudella 2020 aeropaketilla varustettuna. Ehkä Bonato ajoi testiohjelman loppuun, mikä peruuntui Lapilta tehdastallin lopettamis shokkiuutisen aikoihin. Bonato tuskin vaihtaa omaa CHL Auto Sport talliaan mihinkään, minkä autoilla ajanut lähes koko uransa. Itseasiassa PH-Sport ei tällä kaudella ole osallistunut oikeastaan ollenkaan WRC tai EM sarjaan. Ostbergin WRC2 Pro ja De Meviuksen WRC2 autoja ajatti belgialainen DG Sport ja EM sarjassa Lukanyakin Citikka tallina toimi ranskalainen Sainteloc. Samalla autolla Camilli voitti Katalonian WRC2 luokan. PH-Sportin autot ovat olleet täysin kansallisessa sarjassa vuokrakäytössä tällä kaudella. 2018 kaudella Lefebvre ja Veiby osallistuivat vielä muutamaan kisaan heidän autollaan MM tasolla.
 

Fenomenal

Well-known member
Liittynyt
21.11.2016
Viestit
76
Ei kai niissä uusia aeroja ollut? Jotain lehdistökyydityksiä kait.
Myönnän erheeni, puusilmänä muistelin R5:sen takaspoileria... Vanha tuttu takasiipi autoissa, ei Toyotalta kopioitua uutta 2020 mallia. Bonato muutenkin on enemmän tai vähemmän tehdastallin testikuski. Joten näistä ajoista ei vielä kannata vetää suurempia johtopäätöksiä.
 
Ylös