Pienenä faktana voisi mainita, että Alen ajoi Rapsulan jälkeen seitsemät pohjat, ja neljät pohjat kirjattiin muille (Blomqvist x3 ja Ericssonille yhdet). Muille liienneistä pohja-ajoista kaksi tuli heti Rapsulan jälkeen, joten Alenin auto ei ole ollut sataprosenttisessa kunnossa. Varsin kiukkuista vauhtia paineli Alen Rapsulan jälkeen, toki pientä painettakin tuli Stigun suunnalta hänen ollessaan vain 21 sekuntia perässä Rapsulan kipin jälkeen. Maalissahan tuota välimatkaa oli sitten 52 sekuntia, eli Alen paineli puoli minuuttia kovempaa viimeiset erikoiskokeet.
Tässä tekstinpätkä mikä
olisi tullut Makan kirjaan Suurajot 85-89.
Varhainen syyssunnuntain aamu 1986. Väärinmaja 2:n lähtöpaikalla rallikatsojia kourallinen. Hiljaista, usvainen maalaismaisema uinuu. Kilpailijoiden jonossa keulamiehenä Markku Alen odottaa siirtymistä lähtö-AT:lle, Delta S4:n moottori sammuksissa, auton ovi raollaan. Kiiki-Kivimäki viittoo AT:lta Alenille että voit tulla. Tämä ei huomaa, nojaa vain otsaansa sormiin, mielensä mataa syvissä vesissä Rapsulan aamuyön kaadon seurauksena. Siinä kun kaatui samalla tämän rallin voitto, ja mikä pahinta, todennäköisesti sekä henkilökohtainen että merkkikohtainen MM.
Alenin takana toisena jonossa olevaTimo Salonen huudahtaa: "Markku hei, Kiiki viittoo sulle." Alen havahtuu synkistä mietteistään, murahtaa, ja käynnistää Lancian.
Lähtöviivalta osittain katteeton S4 ampuu EK:lle sellaisella kiukulla, voimalla ja äänellä, että moista ei ole ennen nähty eikä nähdä enää koskaan!