Ferrari +0,7 s huhhuh, miten voidaan vuodessa ottaa takapakkia noin reilusti? Katsotaan nyt aika-ajo ensin, mutta eihän toi nyt hyvältä näytä.Tässäpä vertailun vuoksi FP3-session ajat suhteessa viimevuotisen Itävallan GP:n FP3:n aikoihin.
Williams: -1,1 s
Racing Point: -0,9 s
Renault: -0,5 s
Alpha Tauri: -0,4 s
Haas: -0,2 s
Mercedes: -0,0 s
Red-Bull: -0,0 s
McLaren: -0,0 s
Alfa Romeo: +0,1 s
Ferrari: +0,7 s
Olen ymmälläni, miksi aikaparannuksia ei yleisesti ottaen nähty. Minä en nyt muista, onko tämän kauden renkaissa jotain erilaista, mikä voisi selittää tämän. Kaikki tallit eivät edes parantaneet aikaansa FP2:sta, tosin osa talleista paransi 2–3 kymmenyksellä. Ferrari oli päin vastoin nyt hitaampi kuin kakkosharjoituksissa, joten täysin realistista kuvaa tuo delta-aika ei anna.
Omaan silmääni vaikuttaa siltä, että ainoastaan Williams, Racing Point, Alpha Tauri ja Haas päästelivät ns. tosissaan nyt FP3:ssa. Loput talleista tekivät jotain muuta.
Ferrari oli viimeisissä harjoituksissa jopa hitaampi kuin FP2:ssa. Siksi tuo delta ei voi pitää kutiaan. Tosin FP2:ssakin talli oli vain 0,1 sekuntia edellisvuotta nopeampi. Ihmettelin tuossa yllä sitä, että järjestään tallit olivat samoissa ajoissa kuin viime vuoden FP3:ssa vaikka FP2:ssa puhuttiin puolen sekunnin tai sekunnin parannuksista. Tämä viittaisi siihen, että jostain syystä tallit eivät halunneet ajaa samanlaista aika-ajovetoa kuin vuosi sitten.Ferrari +0,7 s huhhuh, miten voidaan vuodessa ottaa takapakkia noin reilusti? Katsotaan nyt aika-ajo ensin, mutta eihän toi nyt hyvältä näytä.
Ainakin euroopan kisat höpistään pasilan pöllölaaksosta. Toista se on sky:lla.Heh, Mervi joutuu kökkimään Pasilassa eikä päässyt paddockille. Hyvä homma Kimin kannalta.
Alpha Taurin pitäisi olla selvästi näiden edellä ja onnistuneella kierroksella voivat hyvinkin taistella pääsystä Q3.Williams, Alpha Tauri, Haas ja Alfa Romeo lienevät yhdessä sumpussa taistelemassa jämäsijoista. En usko, että näillä talleilla on edellytyksiä ottaa pisteitä ilman muiden murheita.
Edelliseen iso ero.Latifi jäi kuitenkin vain 0,8 Q2:sta.
Onko Kimi ollut koskaan ennen toiseksi vika ajamalla?Jos Williamsilla olisi kaksi tasokasta kuskia olisi Kimi saanut kunnian olla viimeinen.