Kyllähän tosta saa lisää sporttiaspektia ja taktikointia lajiin
Riippuu varmasti pitkälti akuston koosta, lyhkäsellä pätkällä teoriassa voisi käyttää jokasella zonella, kun taas jos tulee joku 30km pätkä niin ehkä ei? Riippuu toki myös miten paljon sitä akkua saadaan ladattua jarrutuksissa ja vielä suurempi kysymys on, että miten eri valmistajat saa sen "hybridijarrutuksen" toimimaan "normijarrujen" kanssa. Ainakin F1 tais olla alkuvuosina vähän nihkeetä kuskien tottua, kun auton jarrutus toimii eri tavalla parhaimmillaan saman kierroksen aikana eri jarrupaikoissa. Ja sitten mitenkäs, jos joku valmistaja saa kerättyä pätkän aikana jarrutuksista vaikka pari kw enemmän mitä toinen valmistaja, saako se käyttää sen ylimääräisen tehon vai ei? Tuleeko FIAlta joku sääntö formuloiden tapaan, että X minuuttia/x kw saa käyttää riippumatta kerätystä määrästä.
Olettettavasti paras paikka laittaa boosti päälle on kiihdytyksessä (kuten on F1). Mutta toisaalta jos nytkin 3 vaihteella ei voi laittaa kaasua pohjaan (tietyissä kisoissa), niin se tarkoittanee, että niitä paikkoja joissa sitä voi käyttää on rajallisesti. Joillakin pätkillä joissa on mutkia lähekkäin, ei boostia välttämättä pääse käyttämään juuri lainkaan. Toinen kysymys on, että jos alkaa olla renkaat loppu niin kannattaako boostia käyttää lainkaan, riittääkö se ylimäärinen teho sitten tuhoamaan ne renkaat aikaisemmin?
Mitenkäs jos hybridi järjestelmä hajoaa/ ei toimi kunnolla, saako sitten ajella kaupungeissa tai huoltoparkkiin bensaa käyttäen vai jääkö ralli siihen. Ja jos tännekin tulee joku "akusto valo" mitä formuloissa, niin pitääkö silloin keskeyttää vaikka auto muuten toimisi.
Onkos FIA:lla mitään päivämääriä milloin noita 2022 sääntökirjoja tulee "yleisölle" nähtäväksi? Onhan tässä kaiken näköistä pientä säätöä ja tuntematonta vielä ilmassa...