Makinpo
Well-known member
- Liittynyt
- 25.7.2015
- Viestit
- 81
Pohjanmaa ralli
Pohjanmaalle lähdettiin kaverin kanssa liikenteeseen perjantaina kolmen aikoihin ja ajeltiin rauhassa ek 2 ja 3 lävitse. Näiltä kahdelta pätkältä selvästi eniten silmille hypännyt paikka oli ek 2 alkupäässä ollut tiukka oikea, joka olikin aikaisemmin ajettu kulman merkeillä, mutta tällä kertaa paikka oli puhtaana. Näinpä ollen katselupaikkaa ei tarvinnut juurikaan sen enempää miettiä. Paikassa näki monenlaisia ajosuorituksia, Iivari veti heti alkuun pistoon ja pimeiden alkaessa lähes jokainen kuski oli paikassa vaikeuksissa. Ulkomutkan pisto pelasti useimmat ylikovaa tulleet, mutta yksi Escortti onnistui paikassa heittäytymään seljälleen lähtiessään väkisin kääntämään. Väkeä paikassa piisasi helpon saavutettavuuden johdosta vähintäänkin riittävästi.
Leikkimökkiin verrattavissa olleen mökkimajoituksen jälkeen matka jatkui lauantai aamuna loppujen pätkien läpiajolla poislukien ek 9, jota ei jaksettu ajaa läpi. Alkupään pätkistä ek 5 kiinnosti eniten, josta katselupaikaksi valikoitui n. kolmessa kilsassa ollut nopea oikea + tiukka vasen yhdistelmä. Jos perjantain paikassa piisasi väkeä, niin tällä kertaa meitä olikin sitten vain minä kaverin kanssa, sekä yksi kuvaaja. Korhola oli heti paikassa vaikeuksissa ja vielä suuremmissa ongelmissa oli Lähdeniemi, joka tuli ensimmäiseen oikeaan ylikovaa ja pitkän liipin jälkeen sai spinnattua autonsa vasurissa olleeseen pistoon. Hetkeä myöhemmin tullut Saarelainen kokeilikin sitten ajaa ensimmäisen oikean täyttä, joka ei kuitenkaan onnistunut. Tuloksena oli ilmavat tupla salkovit suorille jaloille. Volteista huolimatta auto jäi sopivasti keskelle tietä pyörilleen ja kaikki pyörätkin pyörivät vielä normaalisti, joten meillä oli mahdollista saada auto syrjään. Keulakin osoitti sopivasti piston suuntaan ja mun ollessa varoittamassa sai muu seurue kuljettajien avustuksella työnnettyä auton pistoon pois muiden edestä. Muita tilanteita paikka ei tarjonnutkaan muutamaa säikähtänyttä jarrutusta lukuunottamatta.
Vitoselta suuntasimme jo täällä muiden toimesta mainittuun ek 7 paikkaan. Tosin kävimme aloittamassa katselun kilometrin edempänä olleessa vauhdikkaassa nyppy vasurissa, joka ei kuitenkaan loppuviimein ollut niin näyttävä paikka kuin oletimme, joten siirryimme jo hyvissä ajoin tuohon enemmän väkeä keränneeseen paikkaan. Kerkesimme juuri näkemään tämän mainitun ruotsalaisen roikun ja katsoimme samoilta sijoilta loputkin autot. Optiona oli vielä mennä puheiden perusteella ek 9 loppupuolella olleeseen niin sanottuun vanhaan Boströmin paikkaan, mutta nälkä ja väsymys vei voiton, joten lähdimme kotimatkalle.
Pohjanmaalle lähdettiin kaverin kanssa liikenteeseen perjantaina kolmen aikoihin ja ajeltiin rauhassa ek 2 ja 3 lävitse. Näiltä kahdelta pätkältä selvästi eniten silmille hypännyt paikka oli ek 2 alkupäässä ollut tiukka oikea, joka olikin aikaisemmin ajettu kulman merkeillä, mutta tällä kertaa paikka oli puhtaana. Näinpä ollen katselupaikkaa ei tarvinnut juurikaan sen enempää miettiä. Paikassa näki monenlaisia ajosuorituksia, Iivari veti heti alkuun pistoon ja pimeiden alkaessa lähes jokainen kuski oli paikassa vaikeuksissa. Ulkomutkan pisto pelasti useimmat ylikovaa tulleet, mutta yksi Escortti onnistui paikassa heittäytymään seljälleen lähtiessään väkisin kääntämään. Väkeä paikassa piisasi helpon saavutettavuuden johdosta vähintäänkin riittävästi.
Leikkimökkiin verrattavissa olleen mökkimajoituksen jälkeen matka jatkui lauantai aamuna loppujen pätkien läpiajolla poislukien ek 9, jota ei jaksettu ajaa läpi. Alkupään pätkistä ek 5 kiinnosti eniten, josta katselupaikaksi valikoitui n. kolmessa kilsassa ollut nopea oikea + tiukka vasen yhdistelmä. Jos perjantain paikassa piisasi väkeä, niin tällä kertaa meitä olikin sitten vain minä kaverin kanssa, sekä yksi kuvaaja. Korhola oli heti paikassa vaikeuksissa ja vielä suuremmissa ongelmissa oli Lähdeniemi, joka tuli ensimmäiseen oikeaan ylikovaa ja pitkän liipin jälkeen sai spinnattua autonsa vasurissa olleeseen pistoon. Hetkeä myöhemmin tullut Saarelainen kokeilikin sitten ajaa ensimmäisen oikean täyttä, joka ei kuitenkaan onnistunut. Tuloksena oli ilmavat tupla salkovit suorille jaloille. Volteista huolimatta auto jäi sopivasti keskelle tietä pyörilleen ja kaikki pyörätkin pyörivät vielä normaalisti, joten meillä oli mahdollista saada auto syrjään. Keulakin osoitti sopivasti piston suuntaan ja mun ollessa varoittamassa sai muu seurue kuljettajien avustuksella työnnettyä auton pistoon pois muiden edestä. Muita tilanteita paikka ei tarjonnutkaan muutamaa säikähtänyttä jarrutusta lukuunottamatta.
Vitoselta suuntasimme jo täällä muiden toimesta mainittuun ek 7 paikkaan. Tosin kävimme aloittamassa katselun kilometrin edempänä olleessa vauhdikkaassa nyppy vasurissa, joka ei kuitenkaan loppuviimein ollut niin näyttävä paikka kuin oletimme, joten siirryimme jo hyvissä ajoin tuohon enemmän väkeä keränneeseen paikkaan. Kerkesimme juuri näkemään tämän mainitun ruotsalaisen roikun ja katsoimme samoilta sijoilta loputkin autot. Optiona oli vielä mennä puheiden perusteella ek 9 loppupuolella olleeseen niin sanottuun vanhaan Boströmin paikkaan, mutta nälkä ja väsymys vei voiton, joten lähdimme kotimatkalle.