Ralliuutisia, vol 2

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1600
Juuja ei... Jos sinne laitetaan Hybridin kokoinen puntti kyytiin kuten Seskillä niin vaikutus toki pienempi. Mutta jos se Hybridi jätetään pois, niin eivät varmasti suostu ottamaan sitä punttia kyytiin. Ja se taas tarkoittaa sitä testaamista... Toki nyt sitä ei tarvitse murehtia, kun Hybridillä ajetaan jatkossakin...
Ei tietenkään mitään järkeä olisi että hybrid pois ja lisäpainot. Vaatii varmasti muutoksia alustaan /jousituksee jos auto kevenee huomattavasti, mutta ei ne muutokset ja lisätestit voi maksaa niinpaljoa kun nyt annetaan ymmärtää. Mites DTM ja lisäpainot, vaatiiko miljoonien alustan uudelleensuunnittelun joka kerta kun tulee ja poistuu painoa, no ne lisäpainot kai siellä on luokkaa 10-15kg veikkaus
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3875
Noh jos jotain hyvää niin onpahan ainakin aikaa lajilla sopeutua. Jos ei mitään järkevää saada silti aikaan niin on kyllä ansainnutkin alakulonsa ralli. Jos tuosta Toyota vs M-sport tulee niin melkoista verilöylyä tulee olemaan.
 
  • Like
Reaktiot: jjx

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1600
.... jos jotain hyvää, niin nyt on pakko tehdä aivan massiivinen muutos sääntöihin, nyt ei enään auta pieni näpertely niinkun tähänasti. Eikä myöskään auta satuilla, että ehkä saamme Kiinalaisia automerkkejä mukaan ala satusetä Matton. Muutoksen on oltava lajin historian suurin muuten laji kuolee nykyisessä muodossa. Sen muutoksen on on oltava jotain luokkaa vapari neloset, takaveto, ykstyyppi moottori ja runko, prototyyppi lasikuitukori. Sen varaan ei voi laskea enään mitään, että merkkejä tulee lisää. MM sarjan on muututtava yksityistalli vetoiseksi. PAKKO. Olenkohan tästä aiemmin koskaan maininnut? Nyt asia on todellisuutta.

Mutta jokatapauksessa oli kiva muutaman vuoden pelastaa maailmaa sähköisellä voimalinjalla. Se on historiaa onneksi pian

Ja muuten, ennustukseni Hyundain exitistä osui 100% oikeaan, heitti vain 3-4 vuodella.

TMn artikkelista, Toyota ei vastustanut hybridin poistoa, muille se oli liian kallista. Msportin tilanteen ymmärtää, he ei halua yhtään kilometriä lisätestiä, mutta millä Huyndai perustelee?
 
Viimeksi muokattu:

Pynski

Well-known member
Liittynyt
25.9.2021
Viestit
507
TMn artikkelista, Toyota ei vastustanut hybridin poistoa, muille se oli liian kallista. Msportin tilanteen ymmärtää, he ei halua yhtään kilometriä lisätestiä, mutta millä Huyndai perustelee?
No oletuksella, että Hyundai nostaa kytkintä 2026 päätyttyä, niin ei tarvii kehittää uutta autoa/isoja muutoksia -> säästöä ja vaivattomampi tapa poistua estradilta, ja samalla antaa lakoninen lupaus että ollaan vuoteen 2026 asti. Nyt vaan huhutaan se yllätys, että ei jatketa sen jälkeen.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1600
Toyotan ja Huyndain kaltaiselle Autotehtaalle ei ole mitään merkitystä, vaikka ralliauto maksaa miljoona dollaria, se on ihan peannuts, mutta jos pitäis ajaa muutama lisätesti ja tehdä jousitukseen muutoksia, on kustannus ylitsepääsemätön. Ei täsmää.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3582
Sijainti
JKL
Aika on toinen resurssi mitä ei nykyisellä kilpailukalenterilla kovin paljoa ylimääräistä ole. Ja aika on rahaa joten palaamme jälleen ruutuun yksi...
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1600
Aika on toinen resurssi mitä ei nykyisellä kilpailukalenterilla kovin paljoa ylimääräistä ole. Ja aika on rahaa joten palaamme jälleen ruutuun yksi...
Onhan se jo todettu, ettei autotehtaalle ole rahalla väliä, Toyotalla on eri kellot kun heillä olisi aikaa säätää jousitusta ( ja samalla testata ja rakentaa Rally 2 autoa).
 

JiiSaari

Active member
Liittynyt
17.7.2024
Viestit
28
Aika on toinen resurssi mitä ei nykyisellä kilpailukalenterilla kovin paljoa ylimääräistä ole. Ja aika on rahaa joten palaamme jälleen ruutuun yksi...
Juurikin se aika. Sitä ei ole kenelläkään ylimääräistä. Joskus pääsee unohtumaan, että kuskit ja tiimien toimihenkilöt tarvii myös lomaa. Missä muussa lajissa kisakausi on näin pitkä?
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1600
Juurikin se aika. Sitä ei ole kenelläkään ylimääräistä. Joskus pääsee unohtumaan, että kuskit ja tiimien toimihenkilöt tarvii myös lomaa. Missä muussa lajissa kisakausi on näin pitkä?
No esim Toyotalla se tiimi joka on vastannut Rally 2 auton rakentamisesta voidaan nyt kun auto on valmis vapauttaa ajamaan muutama alusta testi.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3369
Sijainti
Lahti
Helppo tehdä sääntömuutoksia, kun ehdotuksien vastustus vähenee porukkojen häippästessä jonnekin muualle. Voi tehdä vaikka minkämoisen mullistuksen!
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1313
Aika vähiin käy kyllä kutsuttavat ketä FIA voi pyytää neuvottelupöytään liittyen 2027 sääntöihin. Toivottavasti kaikki potentiaaliset kuitenkin kutsutaan ja luonnollisesti tehdään matalan kynnyksen ehdotus tuosta 2027 kaudesta eteenpäin.
 

Ripex

Well-known member
Liittynyt
26.4.2017
Viestit
77
Joutuuko tässä toteamaan että rallilla on todella hieno historia mutta onko tulevaisuutta
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1313
On. Se, että millä laajuudella ja budjetilla sitä ajetaan tullee muuttumaan, mutta ei ralli mihinkään katoa.
Jep, aivan varmasti on, mutta aaltoliikettähän tämä on ja välillä pitää tehdä pohjat uusiksi, että pääsee uudestaan ponnistamaan. Ralliautoilu ei tule mihinkään ikinä katoamaan, jos moottoriurheilua harrastetaan.
 

Ripex

Well-known member
Liittynyt
26.4.2017
Viestit
77
On. Se, että millä laajuudella ja budjetilla sitä ajetaan tullee muuttumaan, mutta ei ralli mihinkään katoa.
Joo tuskin ralli lajina katoaa ,onhan se aika extriimiä jos vertaa muihin.
Nyt vaan pitäisi saada sellaiset säännöt aikaan että lajin kiinnostus nousisi autoja valmistavien taholla.
 
Ylös