- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13809
Tykkäsin silloin enemmän, ja että oli selvästi tehottomampia pikkutalleja. Nykyään "reguloitu" tehot liki samaan. Myös joo keskeytyksiä saisi olla enemmän.Tälläinen kysymys, että pidättekö 1990-luvun kilpailuja vaiko tämänpäivän kilpailuja parempina? Kun ajatellaan urheilullisesti ja viihdearvoltaan asiaa siis?
Itse kaipaan sitä, että autot olivat vähemmän luotettavia kaikilla. Tämä tiesi joskus joitain suuriakin yllätyksiä, ja pienemmätkin tiimit saattoivat olla jopa podiumilla asti.
Nykyään autot kestää kaikilla miltei järjestään.
Soisin myös ulosajoista rangaistavan, nyt kentillä voi vaan palata radalle ja kisan aikana 4 kertaa ulosajanut hyvän auton kuljettaja saa olla "juhlittu sankari" verrattuna hitaamman auton virheettömään kuskiin.
Pidän Benettonia kyllä toiseksi parhaana autona 1996. Ja toki epäonni piti heidät, yleensä luotettavana, ilman voittoa (Monaco ja Hockenheim). Häkkinen oli Alesia ja Bergeriä nopeampi, silti aika-ajoissakin näitä jäljessä.1996 tulee mieleen, oliko Williams juurikaan sen parempi verrattuna Benettoniin kuin 1995, vai tuliko ero vaan kuljettajista? Ferrarin auto oli 1996 huonompi kuin 1995. Coulthard sanoi, että 1996 McLaren oli helpompi ajaa kuin 1995 Williams, mutta paljon hitaampi. Väittäisin, että kärkitallien voimasuhteet olivat 1996 ilman kuljettajia seuraavat: 1. Williams, 2. Benetton ja Ferrari ja McLaren näiden jälkeen suht tasoissa, toki ratakohtaisia eroja oli paljon.
Todennäköisesti olisi.Jos Michael Schumacher olisi jatkanut Benettonilla kausilla 1996 ja 1997, uskoisitteko hänen voittaneen kummankin kauden maailmanmestaruudet?