Puhut asiaa. En ois uskonu sinustaGepli sen olla pitää.
Puhut asiaa. En ois uskonu sinustaGepli sen olla pitää.
Yks tekeillä, toinen valmiina mutta ilmeisen paska. Toikki menee aika paljolti metsään taas..Sitten kun rFactoriin saadaan kauden 1967 modi niin ai että! :ahem:
Note to self: sarkastisuus on tästä lähtien tässä triidissä trollausta.Hus trolli, mene pois! :thumbfh:
Note to self: sarkastisuus on tästä lähtien tässä triidissä trollausta.
Kyllä se näin on nähtävä, kun olosuhteet olivat sopivat, anto B-ryhmän huippuauto kovaa vastusta jopa f1 radalla!!"Kankkunen kertoi olleensa kerran Goodwoodin mäkiajossa sateella koko joukon nopein, vaikka mukana oli formula-autojakin."
Eli noita autoja oikeasti mestaruuksien arvoisesti ajanut ralli-legenda totesi tuossa juuri, että on omakätisesti piessyt f1-autot kostealla säällä B-ryhmäläisellä!
Sadesäällä b-ryhmäläiset voittivat siis ilmeisen selvästi tuon ajan f1-autot...Toisaalta myös rataprofiili vaikuttaa paljon siihen kumpaa kilpailu suosisi: vastakkain B-ryhmäläisen villi voima, uskomaton kiihtyvyys sekä nelivetoisuus ja F1-auton down-force ja kovempi huippunopeus...
Ammattilaisten lausuntojen jälkeen, voinemme suurin osa edelleen todeta, että Toivonen todella saattoi ajaa 10 parhaan joukkoon F1 aika-ajoihin tuolla yhdellä näytöskierroksellaan B-ryhmän Lancialla.
Kaikki on suunnilleen luettu. Tuota videota ihmettelin lähinnä. Ja sieltähän se liimakin löytyy.. :alppu:Luepa nuo 24 edellistä sivua, niin ehkä se liima löytyy..
Ensinnäkin toivoisi että tässä sinänsä hienossa topicissa pysyttäisiin asialinjalla..Kyllä se näin on nähtävä, kun olosuhteet olivat sopivat, anto B-ryhmän huippuauto kovaa vastusta jopa f1 radalla!!
Kyllä se näin on nähtävä, kun olosuhteet olivat sopivat, anto B-ryhmän huippuauto kovaa vastusta jopa f1 radalla!!
Monaco, Suomi, Ruotsi, Montreal esim.Nyt on ihan pakko kysyä että missäs näit?
Siis B-ryhmän huippuauton ja kasari formulan?Monaco, Suomi, Ruotsi, Montreal esim.
Ne ajat otettii sorasäädöissä ja sorarenkailla. Myöskin koneteho oli pienempi mitä asvaltilla käytettiin.Salonenhan kävi 1985 Suurajojen jälkeen Tikkakoskella kiihdyttelemässä aikoja asvaltilla Peugeotilla. Ja niiden aikojen perusteella turha haaveillakaan pärjäävänsä Formulalle. Satoi tai paistoi.
Eli aika turha tässä on miettiä, löytyisikö jostain päin maailmaa joku tienpätkä ja sellaiset olosuhteet, joissa B-ryhmän ralliauto olisi nopeampi kuin saman aikakauden formulaykkönen ja sellaisen yhdistelmän löytyessä myhäillä, että: "Juu'u ja kyllämaar. Oli ne B-ryhmäläiset kovia autoja joo :ahem: :thumbup: ja nopeampia kuin äfykköset!"Töissä yksi valopää väitti että jossain pleikkaripelissä lukee että vuonna -86 Estorilin aika-ajoissa sillä Lancian B-ryhmäläisellä oltaisiin oltu sijalla 16,jos aikoja vertaillaan.
En viitsi edes tarkkistaa mutta väittäisin että kyllä se 20 sekuntia per kierros olisi jäänyt.
Onko kellään faktaa asiasta?
Olenpa taas vaihteeksi tylsä tälläkin sivulla ja viittaan toikin aloitusviestiin:
Eli aika turha tässä on miettiä, löytyisikö jostain päin maailmaa joku tienpätkä ja sellaiset olosuhteet, joissa B-ryhmän ralliauto olisi nopeampi kuin saman aikakauden formulaykkönen ja sellaisen yhdistelmän löytyessä myhäillä, että: "Juu'u ja kyllämaar. Oli ne B-ryhmäläiset kovia autoja joo :ahem: :thumbup: ja nopeampia kuin äfykköset!"
Vanhan toistoa, mutta olisiko tästä tapauksesta lisätietoja?"Toivosen Lancian kiihtyvyys saattoi todellakin olla F1-autoa kovempi , mutta Estorilin kaltaisella radalla on pitkiä suoria ja nopeita mutkia, joissa ralliauto olisi jäänyt armotta formula ykkösen vauhdista. Tätä mieltä oli myös nelinkertainen maailmanmestari Juha Kankkunen, jolta asiaa kysyimme. Kankkunen voitti vuonna 1986 B-ryhmän Peugeot'lla maailmanmestaruuden. Rallimestari kuitenkin uskoi, että märällä radalla Lancia olisi voinut haastaa F1-autot. Kankkunen kertoi olleensa kerran Goodwoodin mäkiajossa sateella koko joukon nopein, vaikka mukana oli formula-autojakin."
(MTV3)
Toihan meni melkein kovempaa, kuin minä 1988-vuoden fykkösellä