Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ei kun olisi neliveto ja sama moottori kuin B-ryhmän autossa, mutta muuten optimoitaisiin rata-ajoon (vuoden 1986 F1-sääntöjen rajoissa) auton suunnittelu.

Sitten kun kyseinen auto olisi koeajossa Estorilin radalla niin kuinkahan monta sekuntia huononisi kierrosaika.

Miten sä säätäisit koppiauton formula 1 sääntöihin, vai enkö vaan ymmärrä? :confused:

Ja miksi edes pitäisi ajaa samojen sääntöjen alaisuudessa? :confused:

Ja miten tämä edelleenkään liittyy tähän keskusteluun? :confused:

Taidat olla lappeen Rannasta? :D
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24282
Sijainti
lappeen Ranta
Miten sä säätäisit koppiauton formula 1 sääntöihin, vai enkö vaan ymmärrä? :confused:

Ja miksi edes pitäisi ajaa samojen sääntöjen alaisuudessa? :confused:

Ja miten tämä edelleenkään liittyy tähän keskusteluun? :confused:
F1-auto: tehokkaampi moottori, suunnittelussa optimoitu rata-ajoon.
B-ryhmän ralliauto: neliveto, suunnittelussa optimoitu ralliajoon.

Tehokkaampi moottori oletettavasti edistää nopeampien kierrosaikojen saavuttamista. Nelivedosta puolestaan ei ole rata-ajossa varsinaisesti hyötyä?

Jos ajatellaan että nelivedosta ei tosiaan ole hyötyä rata-ajossa, niin sen täytyy sitten olla B-ryhmäläisen ralliajoon optimoidun suunnittelun ansiota, että Lancialla olisi ajettu F-ykköstä nopeampi kierrosaika Estorilin radalla.

Edelleen jos B-ryhmäläiseen sovellettaisiin moottoria ja voimansiirtoa lukuunottamatta F1-sääntöjä, sen kierrosajat olisivat huonommat verrattuna ralliajoon optimoituun B-ryhmäläiseen.

Taidat olla lappeen Rannasta? :D
En syntyperäinen, mutta muuten :ahem:. Ja olen melkoinen pilkunnussija kielioppivirheiden suhteen (omassa tekstissäni, vaikka niitä ilmeneekin ajoittain, enemmän tai vähemmän tarkoituksellisesti).
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
F1-auto: tehokkaampi moottori, suunnittelussa optimoitu rata-ajoon.
B-ryhmän ralliauto: neliveto, suunnittelussa optimoitu ralliajoon.

Tehokkaampi moottori oletettavasti edistää nopeampien kierrosaikojen saavuttamista. Nelivedosta puolestaan ei ole rata-ajossa varsinaisesti hyötyä?

Jos ajatellaan että nelivedosta ei tosiaan ole hyötyä rata-ajossa, niin sen täytyy sitten olla B-ryhmäläisen ralliajoon optimoidun suunnittelun ansiota, että Lancialla olisi ajettu F-ykköstä nopeampi kierrosaika Estorilin radalla.

Edelleen jos B-ryhmäläiseen sovellettaisiin moottoria ja voimansiirtoa lukuunottamatta F1-sääntöjä, sen kierrosajat olisivat huonommat verrattuna ralliajoon optimoituun B-ryhmäläiseen.


En syntyperäinen, mutta muuten :ahem:. Ja olen melkoinen pilkunnussija kielioppivirheiden suhteen (omassa tekstissäni, vaikka niitä ilmeneekin ajoittain, enemmän tai vähemmän tarkoituksellisesti).
Jos vaikka lukisit edelliseltä sivulta laittamani vähän suuremman postauksen (04-01-2009, 20:57) linkkeineen ajatuksella ja tulisit sitten kommentoimaan lisää? :wink:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24282
Sijainti
lappeen Ranta
Acta est fabula, plaudite - näytelmä on esitetty, taputtakaa

Sanoi keisari Augustus viimeisiksi sanoikseen, ja se sopii myös turbokauden saatesanoiksi."
Eli B-ryhmän Lancialla ei olisi ollut jakoa Estorilin F1-aika-ajossa?
Jos vaikka lukisit edelliseltä sivulta laittamani vähän suuremman postauksen (04-01-2009, 20:57) linkkeineen ajatuksella ja tulisit sitten kommentoimaan lisää? :wink:
Miten se koko höskä liittyy tähän keskusteluun? :doubtful:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Eli B-ryhmän Lancialla ei olisi ollut jakoa Estorilin F1-aika-ajossa?

Miten se koko höskä liittyy tähän keskusteluun? :doubtful:
Miten sun löpinäsi sitten liittyy? :D

Tietysti jos englanti ei yhtään taitu, niin sitten.. :dunno:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24282
Sijainti
lappeen Ranta
Oon aina välillä koittanut vääntää juttua takaisin tän ensimmäisen viestin raameihin.
Töissä yksi valopää väitti että jossain pleikkaripelissä lukee että vuonna -86 Estorilin aika-ajoissa sillä Lancian B-ryhmäläisellä oltaisiin oltu sijalla 16,jos aikoja vertaillaan.
En viitsi edes tarkkistaa mutta väittäisin että kyllä se 20 sekuntia per kierros olisi jäänyt.
Onko kellään faktaa asiasta?
Miten sun löpinäsi sitten liittyy? :D
Kysyit tota jo pari kertaa aikaisemmin, minä haluan kanssa :D :D :D ;) ;) ;) :D.

Tietysti jos englanti ei yhtään taitu, niin sitten.. :dunno:
Siinä kuin suomikin, mutta sieltä linkkien takaa löytyy kuitenkin lisää linkkejä enkä mää tämmösen asian takia rupea koko internettiä läpi lukemaan.

Sen verran itse aiheeseen, että ole tainnut meidän elämässä todellisuudessa B-ryhmäläinen ajaa ensimmäisessä viestissä mainittua aikaa. Paitsi mahdollisesti lyhyemmällä radalla, mitä muutamaan kertaan on spekuloitu.
 

Grandi

Active member
Liittynyt
18.3.2008
Viestit
25
En vaan tiedä mitä asiaa tähän voi enää sisällyttää...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Meiän koirat väittää ettei sillä Lancialla olisi ollut jakoa F1-radalla :eek:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Estorillissä ei ainakaan ois voittanut F1:stä. Koska paljon nopeita mutkia ja b-ryhmässä ajettavuus paskaa
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Onko tuolle kauden 85 sateiselle aika-ajolle mitään lähteitä? Ainakin virallisen kausikoosteen mukaan sekä perjantai että lauantai olivat kuivia, mutta sunnuntaina sitten satoikin vähän enemmän.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös