F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vauhdin Maailmassa oli mielenkiintoinen kirjoitus McLarenista. Autoa on parannettu jo paljon, mutta suattaapi olla koko konsepti niin päin prinkkalaa, ettei siitä edes saada kunnon kalua edes parannetuilla osilla -> mm. tupladiffulla.

Ongelma on takasiivessä, tai sen tehottomuudessa. Vanhalla siivellä auto on hyvä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vauhdin Maailmassa oli mielenkiintoinen kirjoitus McLarenista. Autoa on parannettu jo paljon, mutta suattaapi olla koko konsepti niin päin prinkkalaa, ettei siitä edes saada kunnon kalua edes parannetuilla osilla -> mm. tupladiffulla.

Ongelma on takasiivessä, tai sen tehottomuudessa. Vanhalla siivellä auto on hyvä.
Jos koko konsepti on päin prinkkalaa, niin ongelman ydin ei silloin voi oikein olla pelkästään takasiipi. Pikemminkin täytyisi olla kyse siitä, että uuden malliselle takasiivelle ei saada ohjatuksi riittävästi ilmaa.

Vaan jotain varsin kokonaisvaltaistahan taustalla on, esimerkiksi näitä testikaudelta tuttuja maalin avulla tehtäviä virtaustestejä on nähty vielä kisaviikonloppujen harjoituksissakin.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Vaan jotain varsin kokonaisvaltaistahan taustalla on, esimerkiksi näitä testikaudelta tuttuja maalin avulla tehtäviä virtaustestejä on nähty vielä kisaviikonloppujen harjoituksissakin.
Sillähän todennetaan virtauksien kulkua joka onnistuu helpommin simulaatioissa ja tuulitunnelissa. Todennäköisesti on käynyt saman tyyppinen käpy kuin Hondalla viime vuonna. Tunnelissa kehitetty auto ei toimikaan enää radalla. :eek:
 

Makkonen

Guest
MTV3:n F1-asiantuntija Keke Rosberg ryhtyy saksalaisen Nürburgringin moottoriradan markkinointilähettilääksi.

- Keke Rosberg on elävä legenda aivan kuten Nürburgringin ratakin, kommentoi radan pääjohtaja Walter Kafitz saksalaisen New Business-lehden verkkosivuilla torstaina.

Rosbergin pestaus liittyy Nürburgringin imagonkohotuskampanjaan, jolla radasta halutaan luoda kuva ympärivuotisena moottoriurheilun ympärillä toimivana liike- ja vapaa-ajankeskuksena.

Formulasirkus pysähtyy Nürburgringille heinäkuun alussa, kun radalla ajetaan Saksan GP.
mtv3.fi
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Haistakaa nyt paska tuosta kuljettajan auton kehittely taidosta. Täähän on nyt yhtä tyhjänpäivästä paskaa kun Formulastaran varmat tiedot miten mikäkin auto kulkee seuraavalla kaudella kun katsoo kuvia. Näyttää nopealta, ei näytä nopealta. Kimi kertoo luultavasti juuri sen mitä tarvitseekin, niin kuin kuka tahansa tuolla ykkösissä oleva. Ei ne kerro miten se tehdään, vaan sen miten tahtoo auton käyttäytyvän eri tavalla. Ei ole kuulkaas sattumaa se että Kimi on järjestäen piessyt tallikavereitaan. Ei Button ja Baarikello ole tuota Brawnia kehittänyt. Ei Webber ja Vettel ole RedBullia kehittänyt. Nyt se järki päähän.
 
Viimeksi muokattu:

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Kuljettajien autonkehitystaidoista:

Jos Ferrarin surkeus johtuu Räikkösen surkeudesta auton kehittäjänä, täytyy sanoa että Buttonin taidot ovat kehittyneet talven aikana huimasti. Barrichellokin osasi Ferrari aikoinaan kehittää autoa, unohti taidon Hondalla ja on nyt taas löytänyt ne taidot. Ja Red Bull kehittyi, koska Coulthard vaihdettiin Vetteliin. Mihinkäs Hamiltonin ja Kovalaisen viimevuotiset taidot ovat nyt hävinneet? Näinkö?
Erittäin hyvä posti!

Mites nyt suut pannaan jotka puhuu siitä kuskin kehittelytaidosta? Haha!
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Taas huolestuttavia ääniä Mersun suunnasta:

http://formula-one.speedtv.com/article/f1-mercedes-official-questions-f1-future/

Eikä edes liity liegateen tällä kertaa.
29.4 lähestyy, että kyllä tuo voi hyvinkin liittyä. Annetaan taas vähän sen suuntaista viestiä, että jos tulee sanktiota, niin me ei pelata teidän kanssa enää. Mun mielestä F1 voi seuraavien viiden vuoden sisällä olla huomattavasti kannattavampaa kuin edelliset viisi vuotta jos kulukatto tulee. Mersukin saisi rahoilleen parempaa vastinetta.

Olisiko jollain heittää tallien budjetteja? Kuljettajien palkat on erikseen ja markkinointi, ja noi palkathan juuri julkistettiin. Saisi vähän osviittaa, että paljon sitä juustohöylää tarvitsee käyttää.

Tässä kuskien liksat talleittain Lähde: Bild

Ferrari 40
McLaren 31,5
Renault 21,5
BMW 18
Brawn 15
Toyota 11
Red Bull 8,5
Williams 5,5
Toro Rosso 3,4
Force India 3,25

Eli nyt Ferrari saisi toimia yli 70 miljoonan budjetilla. Veikkaan, että toi kulukatto päätyy siitä 30 miljoonasta jonnekin 40 tai 50 miljoonaan. Mutta jos jollain on heittää niitä tämänhetkisiä budjetteja, niin voisi aprikoida että millasesta leikkauksesta on kyse.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Eikös pitäisi sanoa Mikasta ja Kimistä tai Häkästä ja Räkästä. Mikä logiikka on käyttää vain toisesta lempinimeä?
Mikä logiikka on siinä, että sinun signature on kirjoitettu punaisella isolla fontilla kun taas esim. minulla mustalla ja pienellä? Mikä logiikka on siinä, että joillakin on käytössä englanninkielinen nicki vaikka täällä foorumilla keskustellaan suomeksi? Mikä logiikka on siinä, että Suomi on maailman ainoa maa, jossa ruotsi on virallinen kieli? :alppu:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Olisiko jollain heittää tallien budjetteja?
Ei varmaan löydy yleistä tietoa tälle kaudelle vielä. Mutta viime vuoden antaa jotain osviittaa ainakin isojen tallien vs. pienten suhteesta:

Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6m

http://forums.autosport.com/showthread.php?s=&threadid=104033

Toyota pomo (Hamashima tjsp) kommentoi taannoin että budjettia leikattiin "uudelleen ja uudelleen".
 
Viimeksi muokattu:

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Yleensä en noteeraa räkänokkien näsäviisasteluja tai lapsellisen selviä provoja ollenkaan, niinkuin ei kuulukaan, mutta Renessanssitero on nyt onnistunut ylittämään ärsytyskynnykseni jatkuvilla yrityksillään sotkea hyviä keskusteluja näillä täysin epäolennaisilla ja epäloogisilla muutaman sanan pituisilla heitollaan.
No shit...
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Ei varmaan löydy yleistä tietoa tälle kaudelle vielä. Mutta viime vuoden antaa jotain osviittaa ainakin isojen tallien vs. pienten suhteesta:

Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6m

http://forums.autosport.com/showthread.php?s=&threadid=104033

Toyota pomo (Hamashima tjsp) kommentoi taannoin että budjettia leikattiin "uudelleen ja uudelleen".
Kiitos kovasti informatsuunista! Täksi kaudeksi noita on leikattu taloustaantuman takia ja koska nyt ei voi testata, niin budjetti varmaan leikkautuu ihan itsestäänkin. Lisäksi nuo ovat dollareissa eli tällä hetkellä suurimmat budjetit on varmaan jotain 200milj. euroa. Kuuden ekan tallin osalta nuo budjetit on kyllä siis aivan sairaita:eek: Ex-hondan budjetti on varmaan tippunut suhteellisesti eniten. Red Bullille voi kyllä nostaa hattua kun tuolla rahamäärällä ja ilman diffusoria ovat pätkineet yli puolta suuremmat vihulaiset. Nevey on kurko.

Nzap: Siis nuo olivat Bildin arvioita, virallisia tietoja on kai aika harvalla.

Jos kuljettajien liksat ei kuuluisi noihin kulukattoihin, niin sitten käytäisi jatkossa keskusteluja tyyliin:

Ylipalkkainen kuski: Miks auto on näin hidas
Tallipäällikkö: Koska sun palkan takia ei ole varaa kehittää autoa.

Jos tuo markkinointi on kulukaton yläpuolella, niin mihin se markkinoinnin raja vedetään? Kimi käy vähän markkinoimassa Fioranon radalla 100 kierrosta päivässä:D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos koko konsepti on päin prinkkalaa, niin ongelman ydin ei silloin voi oikein olla pelkästään takasiipi. Pikemminkin täytyisi olla kyse siitä, että uuden malliselle takasiivelle ei saada ohjatuksi riittävästi ilmaa.

Vaan jotain varsin kokonaisvaltaistahan taustalla on, esimerkiksi näitä testikaudelta tuttuja maalin avulla tehtäviä virtaustestejä on nähty vielä kisaviikonloppujen harjoituksissakin.
Niin, kun eivät saa jostain syystä simulaattoreista 'oikeita' tuloksia. Ja kun on testikielto päällä, niin perjantaina nyt sitten testaillaan.:rolleyes:
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Jos tuo markkinointi on kulukaton yläpuolella, niin mihin se markkinoinnin raja vedetään? Kimi käy vähän markkinoimassa Fioranon radalla 100 kierrosta päivässä:D
Joo, hommaa sinne sponssien edustajia katsomoon seuraamaan "näytösajoa". Eihän ne nyt saa kuvaa todellisuudesta jos radalla ei vedetä tosissaan. :thumbup: Mitä se nyt on että tullaan johonkin keskelle kaupunkia polttamaan kumia ja kytkintä ja tekemään donitseja?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös