F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Koulthardilta kovaa kritiikkiä (Ilta-Sanomien intternettisivuilta):

Hyvin pitkälti samaa mieltä Koulthardin kanssa, ainakin tuosta, että suurella todennäköisyydellä Räikkösen korvaaminen jollakin huippukuskilla, kuten vaikkapa Alfonsolla, nostaisi tallin tulostasoa huomattavasti. En nyt tietenkään sano, että Ferrarin paskuus on kokonaan Räikkösen syytä, mutta kummasti ne samat ongelmat vaan seuraa miestä tallista toiseen. Ferrari tarvitsee nyt todella kipeästi parempia kuskeja - sellaisia, jotka pystyvät heikommallakin kalustolla hyviin suorituksiin.
.............

McLaren-pomo puolustaa Räikköstä

McLarenin tallipäällikkö Martin
Whitmarsh on ottanut osaa tallinsa
entisten kuljettajien Kimi Räikkösen ja
David Coulthardin välille syntyneeseen
toraan. Coulthard kyseenalaisti aiemmin
tällä viikolla Räikkösen taidot auton
kehittäjänä. Whitmarsh on asiasta
toista mieltä.

- Kimi ei aina näytä sitä, mutta minun
kokemukseni siltä ajalta, jolloin Kimi
oli meillä, on se, että hän oli
kehitystyöhön erittäin sitoutunut
kuljettaja. Kun hän puhui harvoja
sanojaan, olivat ne aina arvokkaita,
Whitmarsh kommentoi MTV3:lle.

..........

Meneepä kolmen asiantuntijan arviot kovin ristiin tuossa.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Kiitos kovasti informatsuunista! Täksi kaudeksi noita on leikattu taloustaantuman takia ja koska nyt ei voi testata, niin budjetti varmaan leikkautuu ihan itsestäänkin. Lisäksi nuo ovat dollareissa eli tällä hetkellä suurimmat budjetit on varmaan jotain 200milj. euroa. Kuuden ekan tallin osalta nuo budjetit on kyllä siis aivan sairaita:eek: Ex-hondan budjetti on varmaan tippunut suhteellisesti eniten. Red Bullille voi kyllä nostaa hattua kun tuolla rahamäärällä ja ilman diffusoria ovat pätkineet yli puolta suuremmat vihulaiset. Nevey on kurko.
Jos tuo 200 milj. euro pitää paikkaansa niin miks BrawnGP:stä puhutaan "pikku" tallina kun Honda antoi heille Briatoren mukaan 130 milj. euroo + Hondan tv-tulot 30 milj. et kyllä niillä sit rahaa pitäis olla:thumbfh:
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/04/861022
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Niimpä... osto tapahtui varmaan sillä nimellisellä 1 £ hinnalla mutta "myötäjäiset" tuli kaupan päälle. Aiemmin taisi Grandprix.com tai Speedtv.com uutisoida jostain 110 m dollarista, Flavion puheet on aina värittyneitä mutta jotain tota luokkaa varmaan sitten on.

Ensi vuonna voikin sitten puhua (jos budjettisäännön toteutumisesta riippuen voi sanoa yhdenkään olevan oikeasti iso :frank:) oikeammin pikkutallista kun myötäjäiset on käytetty.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
McLaren-pomo puolustaa Räikköstä

..........

Meneepä kolmen asiantuntijan arviot kovin ristiin tuossa.
empä muista mikä oli Whitmarshin toimenkuva larenilla silloin kun Kimi oli kuvioissa. Taisi olla lähinnä peukaloidenpyörittelijänä tämä mies kyllä näin on jämpti. Tuo haastis oli kaiken kukkuraksi annettu maikkarille, joten eiköhän mies ihan pr-mielessä puhellut mukavia kun ei halunnut suututtaa ketään. Ja en mää kyllä kvuittele, että kuskit suunnittelisi tahi rakentaisivat auton. Palautettahan ne antaa niinkuin täällä on kait jo mainittukin. Joka tapauksessa Räikkönen tuntuu olevan ainut än äs kärkikuljettaja jolla on säädöt hukassa lähes joka viikonloppu, ainakin omien sanojensa mukaan. PErjantain harkkojen jälkeisiä haastatteluja tarkasti havainnoimalla käy ennen pitkää ilmi, että melkein aina ne noudattavt hyvin pitkälti samaa kaavaa. Eli hirvittävän suurella tod.näköisyyde:llä Räikkönen kertoo, että siellä on nyt "kokeiltu jotain" mutta ei se sitten kai toiminutkaan. Muistaa kuiteskin lisätä siihen päälle samaiseen hengenvetoon, että kisassa ja aika-ajoissa ihan hyvät mahdollisuudet!! Mutta sitten ollaankin jo sunnuntaissa kisan jälkeisissä pressitilaisuuksissa ja selitellään niskaa hieroen, että vähän hankala vkl eikä oikein missään vaiheessa saatu autoa mieleiseksi. En kyllä muista milloin olisin moista kuullut esmes Alfonson tai Massan suusta. Huippukuskit yleensä saavat auton säädettyä mieleisekseen tai sitten ajavat vähän heikommin käsineeseen sopivalla autolla, kun taas Räikkönen taitaa ajella nopsaan vain sillon kun alla on just eikä melkein sopiva auto, mutta sitäkään ei kyllä hirmu usein nyksellään enää tapahdu. Taisi Räikkösen viimiesin hyvä kisa olla parsseloonassa vuos sitten.
 
Viimeksi muokattu:

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
empä muista mikä oli Whitmarshin toimenkuva larenilla silloin kun Kimi oli kuvioissa. Taisi olla lähinnä peukaloidenpyörittelijänä tämä mies kyllä näin on jämpti. Tuo haastis oli kaiken kukkuraksi annettu maikkarille, joten eiköhän mies ihan pr-mielessä puhellut mukavia kun ei halunnut suututtaa ketään. Ja en mää kyllä kvuittele, että kuskit suunnittelisi tahi rakentaisivat auton. Palautettahan ne antaa niinkuin täällä on kait jo mainittukin. Joka tapauksessa Räikkönen tuntuu olevan ainut än äs kärkikuljettaja jolla on säädöt hukassa lähes joka viikonloppu, ainakin omien sanojensa mukaan. PErjantain harkkojen jälkeisiä haastatteluja tarkasti havainnoimalla käy ennen pitkää ilmi, että melkein aina ne noudattavt hyvin pitkälti samaa kaavaa. Eli hirvittävän suurella tod.näköisyyde:llä Räikkönen kertoo, että siellä on nyt "kokeiltu jotain" mutta ei se sitten kai toiminutkaan. Muistaa kuiteskin lisätä siihen päälle samaiseen hengenvetoon, että kisassa ja aika-ajoissa ihan hyvät mahdollisuudet!! Mutta sitten ollaankin jo sunnuntaissa kisan jälkeisissä pressitilaisuuksissa ja selitellään niskaa hieroen, että vähän hankala vkl eikä oikein missään vaiheessa saatu autoa mieleiseksi. En kyllä muista milloin olisin moista kuullut esmes Alfonson tai Massan suusta. Huippukuskit yleensä saavat auton säädettyä mieleisekseen tai sitten ajavat vähän heikommin käsineeseen sopivalla autolla, kun taas Räikkönen taitaa ajella nopsaan vain sillon kun alla on just eikä melkein sopiva auto, mutta sitäkään ei kyllä hirmu usein nyksellään enää tapahdu. Taisi Räikkösen viimiesin hyvä kisa olla parsseloonassa vuos sitten.
Eikös Whitmarsh ollut aikaisemmin Dennisin oikea käsi, ja sai tämän vuoden alussa ylennyksen yhden pykälän ylöspäin? Olisikohan työnimike ollut aikaisemmin joku McLarenin ratatoimintojen johtaja tms.

Enpä muista että Kimillä olisi ollut McLaren-vuosina juurikaan samansuuntaisia kommentteja kuin Ferrarilla kausina 2007 ja 2008. Eihän se voisi millään johtua siitä, että Ferrarin auto ja Bridgestonen urarenkaat olivat peruskäytökseltään niin kaukana Räikkösen toivomuksista, ettei autoa saatu millään moniin kilpailuihin täysin mieleiseksi jos halutaan että myös Massa suorittaa samalla autolla hyviä tuloksia?

Tällä kaudella Kimin kommentit ovat olleet selkeästi erilaisia - auto on hyvässä balanssissa ja sliksit toimivat varsin hyvin, mutta aerodynaamisen pidon puute, taktiikkavirheet, tekniset ongelmat ja muuten vaan rikkonaiset kilpailut ovat tähän mennessä nollanneet suoritukset aika tehokkaasti. Tuo on tietysti aika reilua todeta, että viimeisin hyvä kilpailu oli se jossa voitettiin. Selkeästi odotukset ovat kohtalaisen korkealla. Onhan Räikkösellä luonnollisesti sarjan paras auto alla, kun siinä lukee Ferrari. ;)

Tämä Räikkösen suoritukset -keskustelu on varsin jännä. Ainakin vuoden ajan on jankattu samaa asiaa useassa toikissa. Edelleen keskustelussa pyörivät samat argumentit eikä millään näytä tulevan valmista. :D
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tällä kaudella Kimin kommentit ovat olleet selkeästi erilaisia - auto on hyvässä balanssissa ja sliksit toimivat varsin hyvin, mutta aerodynaamisen pidon puute, taktiikkavirheet, tekniset ongelmat ja muuten vaan rikkonaiset kilpailut ovat tähän mennessä nollanneet suoritukset aika tehokkaasti
.

Joo, näyttää siltä, että Kimi on todellakin auton balanssiin tyytyväisempi kuin aikaisemmin. Eikä hän muuta ole valittanut kuin downforcen puutetta.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Jos se uusi diffuusori nyt sitten toisi lisää maaefektiä ja homma rupeisi toimimaan.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Ainakin Brawn sai uuden tallin "leiman", joutui varikoln perälle ja sai talleista suurimmat numerot käyttöönsä. Joten eiköhän se maksanut tuon summan.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ainakin Brawn sai uuden tallin "leiman", joutui varikoln perälle ja sai talleista suurimmat numerot käyttöönsä. Joten eiköhän se maksanut tuon summan.
Jossain oli vissiin puhetta, että Honda oli maksanut tämän kauden osallistumismaksun, eli ilmeisesti se meni (Ecclestone halus Brawnin mukaan) niin ettei lopen lopen tarttenu maksaa ku oli kertaalleen maksettu.. Muistelisin näin, fakta on hatara..
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Jossain oli vissiin puhetta, että Honda oli maksanut tämän kauden osallistumismaksun, eli ilmeisesti se meni (Ecclestone halus Brawnin mukaan) niin ettei lopen lopen tarttenu maksaa ku oli kertaalleen maksettu.. Muistelisin näin, fakta on hatara..
Missäs kuussa(Marraskuu?) tuli se Hondan vetäytimis päätös kun eiks se maksu pidä maksaa lokakuun loppuun mennessä:thumbfh:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
TS:
Julkaistu 25.4.2009 13:39:07
Toro Rossolle kuuluisa insinööri

F1-sähkeet 25.4.
Kuulu sveitsiläisinsinööri Daniel Bernoulli on liittynyt Toro Rosson miehistöön. Hänen tehtävänään on vastata STR04 -auton uudesta diffuusorista.
Bernoulli on niittänyt mainetta autojen alla toimivilla ilmavirroilla. Kansainvälisestikin tunnetaan hänen kehittämänsä Bernoulli periaate.
TS/Manama
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös