Ei varmaan löydy yleistä tietoa tälle kaudelle vielä. Mutta
viime vuoden antaa jotain osviittaa ainakin isojen tallien vs. pienten suhteesta:
Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6m
http://forums.autosport.com/showthread.php?s=&threadid=104033
Toyota pomo (Hamashima tjsp) kommentoi taannoin että budjettia leikattiin "uudelleen ja uudelleen".
Kiitos kovasti informatsuunista! Täksi kaudeksi noita on leikattu taloustaantuman takia ja koska nyt ei voi testata, niin budjetti varmaan leikkautuu ihan itsestäänkin. Lisäksi nuo ovat dollareissa eli tällä hetkellä suurimmat budjetit on varmaan jotain 200milj. euroa. Kuuden ekan tallin osalta nuo budjetit on kyllä siis aivan sairaita
Ex-hondan budjetti on varmaan tippunut suhteellisesti eniten. Red Bullille voi kyllä nostaa hattua kun tuolla rahamäärällä ja ilman diffusoria ovat pätkineet yli puolta suuremmat vihulaiset. Nevey on kurko.
Nzap: Siis nuo olivat Bildin arvioita, virallisia tietoja on kai aika harvalla.
Jos kuljettajien liksat ei kuuluisi noihin kulukattoihin, niin sitten käytäisi jatkossa keskusteluja tyyliin:
Ylipalkkainen kuski: Miks auto on näin hidas
Tallipäällikkö: Koska sun palkan takia ei ole varaa kehittää autoa.
Jos tuo markkinointi on kulukaton yläpuolella, niin mihin se markkinoinnin raja vedetään? Kimi käy vähän markkinoimassa Fioranon radalla 100 kierrosta päivässä