F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No eikös tämä overtaking working group mikälie koostunut juurikin näistä "eksperteistä"? Nokalle asennettiin lumikola ja takasiivestä napsaistiin puolet pois. Tulokset on kaikkien nähtävissä.
Kyllä olivat. mutta ongelma on siinä että hakivat muutosta alunperinkin muuttamalla siipiä jotta ohitus helpottuisi.
(eli siis aerodynamiikkapulmia lähdettiin korjaamaan muuttamalla aerodynamiikkaa, ei parantamalla mekaanista pitoa riittävästi)
Noh, tämän vesitti sitten tupladiffut kuten kaikki tietää...

Työryhmän olisi pitänyt palata ajassa taaksepäin 80-/90-lukujen taitteeseen, eli isompaa gummia ja autojen pohjat ihan erilaiseksi.
Sen lisäksi sitten nää siivet mitä nyt tuli niin avot.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Alkanee olla jo aika varmaa, että Koreassa ajetaan :thumbup:
RPT-Motor racing-Ecclestone pushing hard for F1 in Sochi
Thu Apr 15, 2010 1:45am EDT

2010 Winter Olympics

SEOUL, April 15 (Reuters) - Formula One supremo Bernie Ecclestone said on Thursday he is pushing hard to take Formula One to Russia's Sochi as contracts with some European cities that soon run out will not be renewed.

Ecclestone has reportedly said he was also bidding to take the motor sport back to the United States, hopefullly to New York for 2012.

"We've got two or three places in Russia which we're dealing with at the moment," Ecclestone told reporters before touring a circuit being built in South Korea for its first race in October."There is a big push for us to do something with Sochi."

The Russian resort city hosts the 2014 Winter Olympics.

South Korea is working on the circuit on a massive plot of reclaimed land on the west coast in the South Jeolla province about 370 km (229.9 miles) from Seoul.

Ecclestone rejected a report in a German magazine quoting the circuit's designer, Hermann Tilke, as saying it would not be ready for the race, adding he was confident works will be finished before deadline. "I'm absolutely sure. No doubt at all."

German magazine Focus claimed there was major problems with the construction of the new track designed by Tilke and quoted him as saying: "For the first time I fear that a circuit is not going to be ready in time.'

Ecclestone said: "I've spoken to Tilke and he denies saying it."

(Reporting by Jack Kim; Editing by Alastair Himmer; To query or comment on this story email sportsfeedback@thomsonreuters.com)
Tuossa alkupuolella taas on juttua mahdollisesta Venäjän GP:stä, ja sen linkittämisestä Sotsin olympiakaupunkiin, sekä USA:n kisasta Nieuw Amsterdamissa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ei ole vielä tullut vastaan tällä foorumilla, joten pistetäänpäs nyt.

Kaudeksi 2011 nykyiset 13" vanteet saatetaan korvata 18" kiekoilla.

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=48192



:alppu:
Mielestäni ratkaisu olisi siinä mielessä oikeaoppinen, että yleensähän se menee niin, että mitä urheilullisempi kärry, sitä matalampi rengasprofiili. Eikä tuo pahalta pienen perinteisen alkunyreilyn jälkeen näyttäisikään visuaaliselta puolelta.

Voisi kuvitella, että mikäli renkaat vanteineen nyt olisivat tuollaiset, ja joku keksisi, että ykkösiin vaihdetaan korkeaprofiiliset munkit 13" vanteineen, niin muutos näyttäisi aivan hirvittävältä ja saisi osakseen yleisen halveksunnan sekä salamyhkäisen vastarintaliikkeen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bernie sanoi:
20 races - getting ready for 25.
Bernie hämmentää kiusallaan soppaa. Tuohon kuuluisi :p-hymiö perään.
Näinhän se menee... Tai sitten Bööni pienetäisi omaa osuuttaan 50% vaikkapa vain 30% ja ajkelisi ne sitten talleille niin mikäpä siinä sitten...
Bernie ei saa 50%:a. Vaikka tiimeille menisikin (tiettävästi ainakin ennen nykyistä Concordea) 50%, se ei tarkoita, että loput menisi Bernielle. Siitä puolikkaasta maksetaan mm. F1:n järjestelykustannukset ja tv-oikeuksien lainanlyhennykset.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Salolle kutsu F1-tuomaristoon

Turun Sanomat 16.4 2010 23:21:30

Kansainvälisen autoliiton FIA:n päätös kutsua senioritason kuljettajia Grand Prix -kisan tuomaristoon asiantuntija-avuksi näkyy myös suomalaisessa formula 1 -kentässä.

Mika Salo – 43 vuotta ja 110 GP-kisaa – kuuluu siihen ryhmään, minkä FIA on kartoittanut sopivaksi tähän GP-juryyn.

– Kysytty on. Olen antanut suostumukseni ja olen sitten tuomaristossa mukana jossain tämän kauden kisassa. Kutsu tulee viikkoa ennen kisaa. Se tulee, kun tulee, Salo selvitti Turun Sanomille GT1-varikolla.

– Kun juttu alkoi, ensin puhuttiin koko vuodesta. Sitten FIA päätti kierrättää tänä vuonna eri kuskeja. Siellä ovat olleet jo Alain Prost, Tom Kristensen, Johnny Herbert ja tänä viikonloppuna Alexander Wurz.

– Ihan alkuun kysely tuli F1-tiimeiltä. FIA oli pyytänyt niitä suosittelemaan ex-kuskeja siihen hommaan. Sain sähköpostia kahdeksalta eri tiimiltä ja siinä kysyttiin, voivatko ne pistää nimeni siihen ehdokaslistaan.

Entä onko Salo sitten omasta mielestään GP-tuomariainesta?

– Luulen, että pystyn siihen ihan hyvin. Totta kai kuski näkee ne tilanteet eri lailla kuin sellainen, joka ei ikinä itse ole ajanut kilpa-autoa ja F1:tä.

– Sehän on toiminut tähän mennessä hienosti. Olen katsonut kisat ja kaikki päätökset, mitä kolmessa kisassa on tehty, ovat olleet tosi hyviä. Kukaan ei ole niistä valittanut.

– Kovin usein ne tuomarit, jotka eivät itse ole ex-kuskeja ovat tehneet ihan vääriä päätöksiä ja ovat usein olleet muiden johdateltavissa. Tämä on ihan hyvä uudistus ja me kuskit tuomme siihen touhuun eri perspektiiviä kuin ne ukkelit, jotka siellä yleensä ovat olleet, Salo hehkutti.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tästä taisi ollakin joku kommentti jo muuallakin, mutta laitan nyt tänne uutisten puolelle tämän:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/04/1101912

Hamiltonin kaartelusta seuraa jatkossa rangaistus

- Useimmat kuljettajat ovat sitä mieltä, ettei tällaista pitäisi tehdä, riippumatta siitä, onko kyseessä Lewis tai kuka tahansa muu. Jos niin tekee, ei Charlien pitäisi antaa varoitusta, vaan rangaistus. Emme halua keltaista korttia, vaan mieluummin punaisen kortin, Trulli sanoi Autosport.comille.
Useimmat kuskit... Pidän tätä osoituksena siitä, että omat rangaistusvaatimukseni olivat ja ovat edelleen oikeutetut, eli siitä saitte kaikki sikailijoiden puolustajat. Ja kaikkihan me tiedämme, että jos osat olisivat olleet toisin päin, eli Petrvov luikerrellut Hamiltonin edessä, olisi rangaistus heilahtanut ankarana saman tien.

No, toivottavasti tästä eteenpäin tällaisestä todella rangaistaan, ja muutenkin voitaisiin myös Hamiltonia ja muita kultamunahanhia rangaista kuten muitakin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Bernie ei saa 50%:a. Vaikka tiimeille menisikin (tiettävästi ainakin ennen nykyistä Concordea) 50%, se ei tarkoita, että loput menisi Bernielle. Siitä puolikkaasta maksetaan mm. F1:n järjestelykustannukset ja tv-oikeuksien lainanlyhennykset.
Mitkä tv-oikeuksien lainanlyhennykset? Ei se kuvaaminen ilmaista ole, mutta tuskin maksaa koko kuvaustiimeineen muutamaa kymmentä tuhatta enempää / kisa. Tv-oikeudet tuovat rahaa suoraan kassaan, ei vie sitä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tästä taisi ollakin joku kommentti jo muuallakin, mutta laitan nyt tänne uutisten puolelle tämän:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/04/1101912

Useimmat kuskit... Pidän tätä osoituksena siitä, että omat rangaistusvaatimukseni olivat ja ovat edelleen oikeutetut, eli siitä saitte kaikki sikailijoiden puolustajat. Ja kaikkihan me tiedämme, että jos osat olisivat olleet toisin päin, eli Petrvov luikerrellut Hamiltonin edessä, olisi rangaistus heilahtanut ankarana saman tien.

No, toivottavasti tästä eteenpäin tällaisestä todella rangaistaan, ja muutenkin voitaisiin myös Hamiltonia ja muita kultamunahanhia rangaista kuten muitakin.
Siis totta kai siitä Hamiltonin kaartelusta tulisi antaa rangaistus. Hamilton sanoo ettei karrellyt estääkseen ohituksen vaan rikkoakseen imun. Kysyisin että miksi hän halusi rikkoa imun. No tietenkin estääkseen ohituksen.

Tilanteet ykkösissä on vielä sellaisia että ohitusmahdollisuus voi tulla vain kerran ja jos silloin edessä oleva kuski kaartelee kuin kohtauksen saanut ei sitä mahdollisuutta voi käyttää. Onneksi tässä tapauksessa ei ollut kyse voittotaistelusta.

edit. Varoituksen saaminen on kyllä liian lievää, koska eihän tolla tarvitse kuin estää se yksi ohituspaikka, jolloin hyöty voi olla todella suuri. Esimerkiksi jos toisella kuskilla on se yksi hyökkäysmahdollisuus uusilla renkailla ja sitten toinen torppaa sen ja saa vain varoituksen ja voittaa kisan.
 
Viimeksi muokattu:

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Mitkä tv-oikeuksien lainanlyhennykset? Ei se kuvaaminen ilmaista ole, mutta tuskin maksaa koko kuvaustiimeineen muutamaa kymmentä tuhatta enempää / kisa. Tv-oikeudet tuovat rahaa suoraan kassaan, ei vie sitä.
Bernie, tai pikemminkin FOM, maiksoi aikanaan piiiiiitkän pennin formuloiden televisiointi oikeuksista. Vaikka pappa rikas onkin, niin ei kuitenkaan niin rikas, että olisi pystynyt ne yksinoikeudet ostamaan omasta pussista ilman velkaa.
Velka on veli otettaessa, pankinjohtajan veli pakkohuutokaupassa. Jne.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitkä tv-oikeuksien lainanlyhennykset? Ei se kuvaaminen ilmaista ole, mutta tuskin maksaa koko kuvaustiimeineen muutamaa kymmentä tuhatta enempää / kisa. Tv-oikeudet tuovat rahaa suoraan kassaan, ei vie sitä.
Kuten tieri jo totesi, tv-oikeudet (käytännössä muutkin F1:n kaupalliset oikeudet) ostettiin aikoinaan velkarahalla ja nyt tv-lähetysten tuomista voitoista käytetään leijonanosa sen velan maksuun.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Mielestäni ratkaisu olisi siinä mielessä oikeaoppinen, että yleensähän se menee niin, että mitä urheilullisempi kärry, sitä matalampi rengasprofiili. Eikä tuo pahalta pienen perinteisen alkunyreilyn jälkeen näyttäisikään visuaaliselta puolelta.

Voisi kuvitella, että mikäli renkaat vanteineen nyt olisivat tuollaiset, ja joku keksisi, että ykkösiin vaihdetaan korkeaprofiiliset munkit 13" vanteineen, niin muutos näyttäisi aivan hirvittävältä ja saisi osakseen yleisen halveksunnan sekä salamyhkäisen vastarintaliikkeen.
En pitäisi mitenkään huonona juttuna. Jousitus kyllä menisi täysin uusiksi, koska noin matalaprofiiliset renkaat ei enää toimisi osana jousitusta. Myös rengaspaineilla "kikkailu" pienentyisi noin 98,4%. Ulkonäkökään ei paskempi. :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ehkä noita blingbling-vanteita kannattaisi kuitenkin kokeilla jossain muussa sarjassa ensin?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös