F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Piquet jr. kertoo Singaporen skandaalista.
Mielenkiintoista. Mikä minua vielä kiinnostaisi tietää on se, minkä vuoksi koko huijaukseen ryhdyttiin? Ei kai tallin tulevaisuus yhdestä kisatuloksesta voinut olla kiinni? Eli mikä oli se syy että otettiin näin härskit keinot käyttöön ja kiinnijäämisen riski?
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Mielenkiintoista. Mikä minua vielä kiinnostaisi tietää on se, minkä vuoksi koko huijaukseen ryhdyttiin? Ei kai tallin tulevaisuus yhdestä kisatuloksesta voinut olla kiinni? Eli mikä oli se syy että otettiin näin härskit keinot käyttöön ja kiinnijäämisen riski?
Luin joskus, että silloin oli erittäin todellinen riski, että kaudella 2009 Rellua ei olisi ollut ykkösissä lainkaan mikäli tuloksia ei alkaisi tulla. Briatorestakin voi olla montaa mieltä, mutta en usko että hänkään olisi ryhtynyt tuohon operaatioon ilman, että uhka tallin yllä oli todellinen.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Periaatteessa aika turhaa oli kun Alonso voitti ihan reilusti seuraavan GP:n Japanissa... mutta jälkiviisasteluahan tämä on :D
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Walkinshawhan eleli "maanpaossa" Australiassa, jossa hän oli loppuun asti merkittävässä roolissa kansallisessa V8 Supercars-sarjassa. Ei siitä ole montaakaan kuukautta, kun hän oli ajatuksissa mm. Jaguarin Le Mans-projektia miettiessäni.

Todellinen moottoriurheilun moniottelija on poissa. RIP. :frown:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
R.I.P.

Onnistui luomaan melkoisen autourheilukonsernin 80- ja 90-luvuilla, joka sittemmin taisi kuihtui kokonaan Arrows-projektin kaaduttua?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Walkinshawsta jäi minulle aika ristiriitainen käsitys. Jo Jaguarin urheiluautoaikoina oli puhetta (bensa-?) sääntöjen kiertämisestä, eikä osuus Benettonin vilunkipelissäkään tainnut olla täysin mitätön. Arrows sitä vastoin oli kunniakas yritys nousta huipulle, mutta päätös tehdä omat koneet 1998 vei tallin velkakierteeseen, josta ei lopulta ollut nousemista. Osakkeiden myynti Morgan Greenfell -investointipankille vuosituhannen vaihteessa toi kaivattua lisäpääomaa pariksi vuodeksi, ja hetken näytti siltä, että mustaoranssit autot voisivat tuoda tuoreen tuulahduksen sarjan kärkeen. Lopultahan talli kaatui 2002, eikä silloinkaan täysin ilman ristiriitoja - Walkinshaw väitti, että hänellä oli jatkaja toiminnalle, mutta Morgan Greenfell näki mielummin tallin kaatuvan kokonaan kuin myi osuutensa tappiolla.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Arrows sitä vastoin oli kunniakas yritys nousta huipulle
Kunniakas ehkä, mutta melkoisen amatöörimäisen kuvan Walkinshaw itsestään tallipäällikkönä jätti. Suunnittelijoita, moottoreita ja kuljettajia vaihdettiin kuin sukkia konsanaan, eikä toiminnassa ollut minkäänlaista pitkäjänteisyyttä jonka päälle menestyvää tallia olisi voinut rakentaa.

Mutta ehkäpä nyt ei ole oikea hetki väitellä miehen uran eri vaiheista...:frown:
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3833
"Renault SportF1 will now supply engines and technological support to Lotus and Malaysia Racing Team (UK). -- Lotus racing will adopt the Renault name to form the Lotus Renault GP."

:doubtful:
On se propaganda jännä juttu.

Vetää hiukan samalla linjalla kun eräs kirjoittelija kun käyttää toisesta koko ajan väärää nimeä oman mielipiteensä edesauttamiseen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
On se propaganda jännä juttu.

Vetää hiukan samalla linjalla kun eräs kirjoittelija kun käyttää toisesta koko ajan väärää nimeä oman mielipiteensä edesauttamiseen.
Niin miten noi tilastot tulee menemään ens kaudella? Jos Lotus Racingin 'nimeks vaihtuu' Lotus Renault GP, ni meneeks noi tän kauden tulokset sitten samaan laariin? Ja Team Lotus/Malaysia Racing Team aloittaa tyhjältä pöydältä? Vaiko sitten jatkaa vanhan Team Lotuksen meriiteillä? Renaultin tilastot varmaan päättyy viime kauteen, vaiko ei?

Vanhojen tulosten omistamisen lisäksi voivat tapella vielä viime kauden tuloksista, jos ne sattuisivat kiinnostamaan :dunno:
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Niin miten noi tilastot tulee menemään ens kaudella? Jos Lotus Racingin 'nimeks vaihtuu' Lotus Renault GP, ni meneeks noi tän kauden tulokset sitten samaan laariin? Ja Team Lotus/Malaysia Racing Team aloittaa tyhjältä pöydältä? Vaiko sitten jatkaa vanhan Team Lotuksen meriiteillä? Renaultin tilastot varmaan päättyy viime kauteen, vaiko ei?

Vanhojen tulosten omistamisen lisäksi voivat tapella vielä viime kauden tuloksista, jos ne sattuisivat kiinnostamaan :dunno:
Valmistajat ovat yhä viimekautiset Renault ja Lotus.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös