Perusta vaan!MotoGP/Moto2/Moto3 -kausi 2013?
Ajojaama ei välttämäti olisi huono lisämauste. Viime kaudet ovat olleet melkoista taaperrusta, etenkin vierailu WSBK-sarjassa meni ihan reisille, mutta viime kisat MotoGP-sarjassa ovat olleet jo taas aika hyviä. Jos löytää sen pudottamansa pallon, voi olla hyvinkin ketterä Hondan sarvissa. Sikäli mikäli hänet palkataan.Hayden ajaa ensi kaudella Asparilla asiakas-Hondalla http://www.bike.fi/uutiset/racebike/haydenin-gpura-jatkuu-hondan-tuotantopyoralla-aspartiimissa
Jutussa ei mainita toista kuskia, joka MSa:n mukaan on Hiroshi Aoyama. Suurin uutinen oli mielestäni se, etteivät jatka Aprilialla. Gigin meno Ducatille oli aika iso juttu.
Ensimmäinen moponi oli Husse vm. 1955!Niklas Ajo Husqvarnan tehdastiimissä Moto3-luokan MM-sarjaan
Niklas Ajo kilpailee ensi kaudella Husqvarnan tehdastiimin riveissä Moto3-luokan MM-sarjassa.
KTM AG:n toimitusjohtajan Stefan Piererin omistuksessa oleva Husqvarna tulee uutena merkkinä ja kahden kuljettajan voimin mukaan MotoGP-sarjaan. Husqvarnan tehdastiimin tallipäällikkönä tulee toimimaan Aki Ajo ja toisena kuljettajana britti Danny Kent.
Ajo, 19, lähtee neljänteen täysipainoiseen MM-kauteensa. Ajo kilpaili päättyneellä kaudella suomalaistiimi Avant Tecnon KTM-pyörällä.
- Onhan tämä hieno ja paljon mahdollisuuksia avaava tilaisuus päästä kilpailemaan tehdastiimissä. Tämä on uusi ja kiinnostava projekti, jota tehdään kuitenkin jo entuudestaan tuttujen ihmisten kanssa vankassa yhteistyössä. Lähden luottavaisin mielin tekemään töitä uuden projektin parissa.
- Pyörämerkki vaihtuu, kilpailen tehdastiimissä ja näen, että Husqvarnan tulo jopa vankistaa tätä nykyistä pakettiani MM-sarjassa, jatkaa Ajo.
Nelitahtisilla ja 250-kuutioisilla pyörillä kilpailtava Moto3-luokka korvasi 125-kuutioiset kaudella 2012. KTM:llä on saavutettu Moto3-luokan kahdella ensimmäisellä kaudella molemmat henkilökohtaiset ja merkkimestaruudet.
- Husqvarnan tulo Moto3-luokkaan on hieno uutinen. Olemme tehneet KTM:n kanssa jo kaksi vuotta hyvää ja menestyksekästä yhteistyötä. Husqvarnalla hyödynnetään paljon samaa tekniikkaa, mutta tottakai Husqvarna oman merkkinä avaa myös uusia mahdollisuuksia pyörän kehittämisessä, toteaa Aki Ajo.
Piererin ja Beirerin odotukset korkealla
Pierer Industrie AG hankki Husqvarnan omistukseensa viime tammikuussa.
- Husqvarnan kilpaileminen Moto3:n MM-sarjassa tuo merkittävästi mielenkiintoa luokalle ja brändille. Husqvarnalla on taustallaan 110 vuoden mittainen historia ja brändi on erittäin tunnettu kaikkialla maailmassa. Moto3-luokka antaa omalta osaltaan Husqvarnalle lisäpontta kasvaa vahvemmaksi kuin koskaan. Odotamme mielenkiinnolla näkevämme mahtavaa kilpailua ensi kaudella, sanoo Pierer.
Husqvarna Motorsportin päällikkö Pit Beirer näkee tulevaisuuden varsin valoisana.
- Olemme sitoutuneet vahvasti offroad-puolelle ja lähteminen Moto3-luokan MM-sarjaan merkitsee nyt uutta virstanpylvästä Husqvarnalle. Olemme erittäin innoissamme tästä uudesta hankkeesta Piererin ja Husqavarnan hallituksen täydellä tuella. Tuomme hankkeen onnistumiseksi mukaan parhaat ihmiset ja sen kaiken tarvittavan yhteisen energian, jonka tämä projekti ansaitsee.
- Danny Kent kilpailee virallisena tehdaskuljettajana ja Niklas Ajo tehtaan virallisella tuella. Molemmat ovat erittäin lahjakkaita nuoria kuljettajia ja käynnistämme innolla Husqvarnan uuden matkan MotoGP-sarjaan, kertoo Beirer.
Aprilialtahan tämä nimenomaan kuulostaa. Heillähän oli monta vuotta pienemmissä luokissa myös Gilerat ja Derbit "omina merkkeinään". Kauniista puheista huolimatta ihmettelen suuresti mikäli nämä Husqvarnat eroaa KTM-pyöristä muuta kuin väritykseltään.Kuulostaa aluksi aprillipilalta (ei Aprilia..),
Beirer vakuuttaa, että merkit lähtevät ensi kauden aikana ja jälkeen omille teilleen, mutta saahan sitä puhua. Se on hyvä, että Honda satsaa luokkaan.Aprilialtahan tämä nimenomaan kuulostaa. Heillähän oli monta vuotta pienemmissä luokissa myös Gilerat ja Derbit "omina merkkeinään". Kauniista puheista huolimatta ihmettelen suuresti mikäli nämä Husqvarnat eroaa KTM-pyöristä muuta kuin väritykseltään.
Minulla on sellainen värinä ässätutkassani, että Honda saattaa olla pikkuluokassa aika kova menijä. Ne olivat jo nyt loppukaudesta aika hyvin kartalla. Hyvä vaan, että tankojen ja katteiden kolistelu sen kuin tiivistyy. Miten ihmeessä tässä selviää talven yli? Ainoa kelpo korvike on Amerikan Supercross-sarja, jota jälkilähetyksenä voi Motors TV:ltä (toivottavasti) katsoa. Onneksi on kotona simulaattori, jolla voi itse kurnuuttaa, joskin 4-pyöräistä. :thumbup:Beirer vakuuttaa, että merkit lähtevät ensi kauden aikana ja jälkeen omille teilleen, mutta saahan sitä puhua. Se on hyvä, että Honda satsaa luokkaan.
http://www.motorsport-aktuell.com/motorrad/beirer-husqvarna-wird-einen-eigenen-weg-einschlagen-7924775.html
Aki Ajo taitaa olla kahden tai kolmen tiimin päällikkönä: Ajo-Husqvarna (Kent, Ajo), Ajo-KTM (Miller, Hanika) ja ehkä vielä Khairuddinin ja Azmin. Ei ole selkeää ja helppoa.En nyt pysynyt ihan kärryillä tässä uutisessa:
"Husqvarnan tehdastiimin tallipäällikkönä tulee toimimaan Aki Ajo "
Lopettaako Ajo menestyvän teaminsa ja aloittaa uuden, vai toimiiko hän pomona kahdessa tiimissä ? Vai vaihtaako teami nimeä, tms. ?
On ollut yritystä jo tuolloin, hieno video :thumbup:All the young dudes: https://www.youtube.com/watch?v=_iByjBSljfM#t=71