MotoGP uutisia

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Joo joo, kohtahan ne hyökkää jo laitteitaan testaamaan. Mielenkiintoinen kausi tulossa. Voitaan pekuleerata!
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Hayden ajaa ensi kaudella Asparilla asiakas-Hondalla http://www.bike.fi/uutiset/racebike/haydenin-gpura-jatkuu-hondan-tuotantopyoralla-aspartiimissa
Jutussa ei mainita toista kuskia, joka MSa:n mukaan on Hiroshi Aoyama. Suurin uutinen oli mielestäni se, etteivät jatka Aprilialla. Gigin meno Ducatille oli aika iso juttu.
Ajojaama ei välttämäti olisi huono lisämauste. Viime kaudet ovat olleet melkoista taaperrusta, etenkin vierailu WSBK-sarjassa meni ihan reisille, mutta viime kisat MotoGP-sarjassa ovat olleet jo taas aika hyviä. Jos löytää sen pudottamansa pallon, voi olla hyvinkin ketterä Hondan sarvissa. Sikäli mikäli hänet palkataan.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Julian Ryder sirkuttaa, että Danny Kent palaa Ajon tiimiin ensi kaudeksi pikkuluokkaan.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kuulostaa aluksi aprillipilalta (ei Aprilia..), Niklas Ajon tiedote:
Niklas Ajo Husqvarnan tehdastiimissä Moto3-luokan MM-sarjaan
Niklas Ajo kilpailee ensi kaudella Husqvarnan tehdastiimin riveissä Moto3-luokan MM-sarjassa.

KTM AG:n toimitusjohtajan Stefan Piererin omistuksessa oleva Husqvarna tulee uutena merkkinä ja kahden kuljettajan voimin mukaan MotoGP-sarjaan. Husqvarnan tehdastiimin tallipäällikkönä tulee toimimaan Aki Ajo ja toisena kuljettajana britti Danny Kent.

Ajo, 19, lähtee neljänteen täysipainoiseen MM-kauteensa. Ajo kilpaili päättyneellä kaudella suomalaistiimi Avant Tecnon KTM-pyörällä.
- Onhan tämä hieno ja paljon mahdollisuuksia avaava tilaisuus päästä kilpailemaan tehdastiimissä. Tämä on uusi ja kiinnostava projekti, jota tehdään kuitenkin jo entuudestaan tuttujen ihmisten kanssa vankassa yhteistyössä. Lähden luottavaisin mielin tekemään töitä uuden projektin parissa.

- Pyörämerkki vaihtuu, kilpailen tehdastiimissä ja näen, että Husqvarnan tulo jopa vankistaa tätä nykyistä pakettiani MM-sarjassa, jatkaa Ajo.
Nelitahtisilla ja 250-kuutioisilla pyörillä kilpailtava Moto3-luokka korvasi 125-kuutioiset kaudella 2012. KTM:llä on saavutettu Moto3-luokan kahdella ensimmäisellä kaudella molemmat henkilökohtaiset ja merkkimestaruudet.

- Husqvarnan tulo Moto3-luokkaan on hieno uutinen. Olemme tehneet KTM:n kanssa jo kaksi vuotta hyvää ja menestyksekästä yhteistyötä. Husqvarnalla hyödynnetään paljon samaa tekniikkaa, mutta tottakai Husqvarna oman merkkinä avaa myös uusia mahdollisuuksia pyörän kehittämisessä, toteaa Aki Ajo.

Piererin ja Beirerin odotukset korkealla

Pierer Industrie AG hankki Husqvarnan omistukseensa viime tammikuussa.
- Husqvarnan kilpaileminen Moto3:n MM-sarjassa tuo merkittävästi mielenkiintoa luokalle ja brändille. Husqvarnalla on taustallaan 110 vuoden mittainen historia ja brändi on erittäin tunnettu kaikkialla maailmassa. Moto3-luokka antaa omalta osaltaan Husqvarnalle lisäpontta kasvaa vahvemmaksi kuin koskaan. Odotamme mielenkiinnolla näkevämme mahtavaa kilpailua ensi kaudella, sanoo Pierer.

Husqvarna Motorsportin päällikkö Pit Beirer näkee tulevaisuuden varsin valoisana.
- Olemme sitoutuneet vahvasti offroad-puolelle ja lähteminen Moto3-luokan MM-sarjaan merkitsee nyt uutta virstanpylvästä Husqvarnalle. Olemme erittäin innoissamme tästä uudesta hankkeesta Piererin ja Husqavarnan hallituksen täydellä tuella. Tuomme hankkeen onnistumiseksi mukaan parhaat ihmiset ja sen kaiken tarvittavan yhteisen energian, jonka tämä projekti ansaitsee.

- Danny Kent kilpailee virallisena tehdaskuljettajana ja Niklas Ajo tehtaan virallisella tuella. Molemmat ovat erittäin lahjakkaita nuoria kuljettajia ja käynnistämme innolla Husqvarnan uuden matkan MotoGP-sarjaan, kertoo Beirer.
Ensimmäinen moponi oli Husse vm. 1955!
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2209
Kuulostaa aluksi aprillipilalta (ei Aprilia..),
Aprilialtahan tämä nimenomaan kuulostaa. Heillähän oli monta vuotta pienemmissä luokissa myös Gilerat ja Derbit "omina merkkeinään". Kauniista puheista huolimatta ihmettelen suuresti mikäli nämä Husqvarnat eroaa KTM-pyöristä muuta kuin väritykseltään. :rolleyes:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Aprilialtahan tämä nimenomaan kuulostaa. Heillähän oli monta vuotta pienemmissä luokissa myös Gilerat ja Derbit "omina merkkeinään". Kauniista puheista huolimatta ihmettelen suuresti mikäli nämä Husqvarnat eroaa KTM-pyöristä muuta kuin väritykseltään. :rolleyes:
Beirer vakuuttaa, että merkit lähtevät ensi kauden aikana ja jälkeen omille teilleen, mutta saahan sitä puhua. Se on hyvä, että Honda satsaa luokkaan.
http://www.motorsport-aktuell.com/motorrad/beirer-husqvarna-wird-einen-eigenen-weg-einschlagen-7924775.html
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Beirer vakuuttaa, että merkit lähtevät ensi kauden aikana ja jälkeen omille teilleen, mutta saahan sitä puhua. Se on hyvä, että Honda satsaa luokkaan.
http://www.motorsport-aktuell.com/motorrad/beirer-husqvarna-wird-einen-eigenen-weg-einschlagen-7924775.html
Minulla on sellainen värinä ässätutkassani, että Honda saattaa olla pikkuluokassa aika kova menijä. Ne olivat jo nyt loppukaudesta aika hyvin kartalla. Hyvä vaan, että tankojen ja katteiden kolistelu sen kuin tiivistyy. Miten ihmeessä tässä selviää talven yli? Ainoa kelpo korvike on Amerikan Supercross-sarja, jota jälkilähetyksenä voi Motors TV:ltä (toivottavasti) katsoa. Onneksi on kotona simulaattori, jolla voi itse kurnuuttaa, joskin 4-pyöräistä. :thumbup:
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
En nyt pysynyt ihan kärryillä tässä uutisessa:

"Husqvarnan tehdastiimin tallipäällikkönä tulee toimimaan Aki Ajo "

Lopettaako Ajo menestyvän teaminsa ja aloittaa uuden, vai toimiiko hän pomona kahdessa tiimissä ? Vai vaihtaako teami nimeä, tms. ?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
En nyt pysynyt ihan kärryillä tässä uutisessa:

"Husqvarnan tehdastiimin tallipäällikkönä tulee toimimaan Aki Ajo "

Lopettaako Ajo menestyvän teaminsa ja aloittaa uuden, vai toimiiko hän pomona kahdessa tiimissä ? Vai vaihtaako teami nimeä, tms. ?
Aki Ajo taitaa olla kahden tai kolmen tiimin päällikkönä: Ajo-Husqvarna (Kent, Ajo), Ajo-KTM (Miller, Hanika) ja ehkä vielä Khairuddinin ja Azmin. Ei ole selkeää ja helppoa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Mitä mietteitä saa aikaan mahdollinen naisten oma MM-sarja, yhdet testit on ajettu BMW S1000RR pyörillä viime vuoden puolella Albaceten radalla, siellä mukana olivat suomalaisista Jasmin Sarjos ja Anna-Maria Eriksson. Sen enempää ei ole tietoa tulisko MM-sarja MotoGP, Superbike vai jollain muilla pyörillä ajettaviksi, mutta postasin nyt tähän kun ei ollut mitään sopivaa toikkia. Leirin kouluttajina toimivat Ismael Bonilla ja Shelina Moreda, ensimmäinen testi oli ainakin saanut suuren suosionsa ja mukana oli paikan päälläkin ollut paljon MotoGP ammattilaisia. Projekti etenee pienin askelin ja myöhemmin, ehkä kaudella 2015 naiset voisivat ajaa omaa EM-sarjaa, joka pohjustaisi tavoitteena olevaa MM:ää. Seuraava testi heillä on tiedossa helmikuun 17-19 Almerian radalla.

Uskotteko sarjan toteutumiseen millään lailla...
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Joskus aikanaan ihan varmasti. Ei siitä nyt niin monta vuotta ole, kun naiset ja mäkihyppy ei oikein tahtonut rimmata yhteen, mutta siellä ne naaraat nyt loikkii ja hyvä niin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Crossipuolella naisten sarja on pyörinyt jo vuosia. Varmaan toteutuu jonkinlaisena radallakin.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Uskon, että naisten MM-sarja tulee toteutumaan jossain vaiheessa.

Ensimmäisellä kaudella voivat tasoerot olla isoja parhaimpien ja huonoimpien välillä, koska alussa voi olla hankala löytää riittävästi sellaisia hyviä naiskuljettajia jotka ovat halukkaita lähtemään kiertämään MM-sarjaa, mutta ajan myötä tasoerot pienenevät kun hyvät naiskuljettajat huomaavat naisten MM-sarjan olevan hyvä keino tienata elantonsa rakastamansa lajin parissa.

Uskon myös, että parhaat naiskuljettajat pystyvät ajamaan sellaisia kierrosaikoja joilla pystyisi taistelemaan vähintään pistesijoista miesten MM-sarjassakin ja naiset ovat takuulla yhtä kilpailuhenkisiä kuin miehet joten he saavat aikaan yhtä kovaa taistelua voitoista ja sijoituksista kuin miehetkin.

Mitä taas tulee naisten sarjan moottoripyöriin, niin itse en ainakaan heti alussa valitsisi naisten sarjaan ainakaan 1000 kuutioisia pyöriä, vaan naisten sarjassa voitaisiin ainakin alussa ajaa joko 250 tai 500 kuutioisilla pyörillä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Bradl siirtyy 2015 Forward-Yamahalle, saavat ilmeisesti vanhan tehdaspyörän alle. Bradlin paikalle Cecchinellon Hondalle siirtyy Crutchlow, jonka Ducatin sopparin jatkosta vasta ehdittiin uutisoida! Iannone siirtyy tehdas-Ducatille. Näin ainakin väittää Motorrad-lehti.
 
Ylös