Alonsokaan ei ole muistaakseni hävinnyt pisteissä kertaakaan, ja hänen ura on jo aika pitkä. Kimi on hävinnyt aika monelle, Heidfeldille, Coulthardille, Massalle,,, tulee mieleen että onko Kimi nyt niin poikkeuksellinen kuljettaja kuin pari vuotta sitten hypetettiin? Olihan se Montoyan lyöminen ihan kova juttu, mutta viime kaudella tuli Massalta pataan. Webberi puolestaan löylytti Coulthardia ihan samalla lailla kuin Kimi ja Häkkinen.Jos katsotaan nykykuskeja, jotka eivät ole hävinneet koskaan tallikaverilleen MM-pisteissä (lasketaan kaudet -> 2008), niin niitä kuskeja on vain kaksi: Hamilton ja Vettel.
Mitä olen Alonson uraa seurannut, niin ei se ainakaan miltään huippukuskilta vaikuta. Meni esimerkiksi häviämään kaudella 2007 rookielle. Ja kaudella 2004 nähtiin se, että Trulli pystyy kyykyttämään Alonsoa, jos heille annetaan tasapuoliset menestymismahdollisuudet.-Alonsoko ei huippukuljettaja.
-Alonsoko Trullia heikompi.
Jäikö vuodet 2005 ja 2006 seuraamatta?Mitä olen Alonson uraa seurannut, niin ei se ainakaan miltään huippukuskilta vaikuta. Meni esimerkiksi häviämään kaudella 2007 rookielle. Ja kaudella 2004 nähtiin se, että Trulli pystyy kyykyttämään Alonsoa, jos heille annetaan tasapuoliset menestymismahdollisuudet.
Päätyi tasapisteisiin, ja kyseisen rookien sanottiin olevan kovin tulokas pitkään aikaanMitä olen Alonson uraa seurannut, niin ei se ainakaan miltään huippukuskilta vaikuta. Meni esimerkiksi häviämään kaudella 2007 rookielle.
Mitä sinä tasaveroisista mahdollisuuksista tiedät? Alonson mukaan Trullia suosittiin aluksi Renaultilla. Alonso sitten nähdäkseni vakuuttavilla ajosuorituksillaan lopulta kaappasi ykkösroolin.Ja kaudella 2004 nähtiin se, että Trulli pystyy kyykyttämään Alonsoa, jos heille annetaan tasapuoliset menestymismahdollisuudet.
Vaikkapa Monaco ja BarcelonaTrulli kyykytti Alonsoa? No kyllähän se Alonso ajoittain siihen Trullijunaan juuttui, mutta jos ohi olisi päässyt olisi mennyt menojaan. Nimeäpäs muutama kisa jossa Trulli oli Alonsoa nopeampi
Niin Alonsohan se tyytyy mielellään siihen, että kuskeilla on tasavertaiset mahdollisuudet. Ei ikinä halua ykköskuskin kohtelua. Epäilen hieman siis noita Trullin suosimispuheita. Arvostan toki itsekin paljon Alonsoa, Kimin kanssa parhaat. Tuo ainut suurempi miinus, että valittaa välillä liikaa ja haluaa ykköskuskin aseman.Mitä sinä tasaveroisista mahdollisuuksista tiedät? Alonson mukaan Trullia suosittiin aluksi Renaultilla. Alonso sitten nähdäkseni vakuuttavilla ajosuorituksillaan lopulta kaappasi ykkösroolin.
Trulli kyykytti Alonsoa? No kyllähän se Alonso ajoittain siihen Trullijunaan juuttui, mutta jos ohi olisi päässyt olisi mennyt menojaan. Nimeäpäs muutama kisa jossa Trulli oli Alonsoa nopeampi
Newsflash: tämä ei ole myöskään Alonso-toikki.No mutta tämähän ei ollutkaan Kimi topik.
Hyvä tietää, se varmasti alkaa sitten taas näkyä tuloksissakin....Kimin kanssa parhaat.
Niimpä. Luulisi Alonson suoritusten olevan parempia, jos hän on kerran parhaimmistoaHyvä tietää, se varmasti alkaa sitten taas näkyä tuloksissakin.
Kannatan sunnuntaiaamun warm upin palauttamista jolla saadaan kaikki lähtöruudut puhtaammiksi.PS: Kymmene vuotta sitte kukaan ei puhu startissa radan puhtaasta/likaisesta puolesta..
Kärjistettyä, mutta silti hyvin lähellä totuutta. Ikävä kyllä.Paskat se kuskin suoritus koskaan tule enää näkymään missään tuloksissa. Häkkisen aikaan kuskilla oli joku merkitys mutta ei tänä päivänä.
Kimi ja Alonso veisi varmaan Häkkistäkin mutta entä sitten, ei sillä taidolla ole hyötyä ku ajamisessa ei enää "sitä taitoo" vaajitakkaan..
Eli ihan sama kuka on paras, ku ei se näy tuloksissa.
PS: Kymmene vuotta sitte kukaan ei puhu renkaitte lämpötiloista aika-ajo kierrokselle tai startissa radan puhtaasta/likaisesta puolesta..
Nykyisen nämä on ne ratkaisevat tekijät, joita ei siis Häkkisen aikaan "tiedettykään"..
Eli millään sääntömuutoksilla autoon ei päästä siihen tilanteeseen mitä aikonaan oli. Nykyisin vain kaikki halutaan tietää ja tehdä täydellisesti, sillo tärkeintä oli että meisseli ei jääny autoon kiinni ja bensaa riitti. Kuski hoiti loput.
Mediaa moiset seikat eivät ehkä kiinnostaneet, mutta kyllä noista asioista on puhuttu koko sen 30 vuotta kun minä olen ykkösiä seurannut. Esim Brasiliassa 1982 Keke lämmitti renkaita ennen starttia ajamalla kolme "ruutuunajokierrosta" yhden sijaan vetämällä varikon kautta gridin ohi. Aika-ajoissa puhuttiin siitä millä valmistajalla oli parhaimmat "liimarenkaat" ja kenellä parhaat aika-ajomoottorit. Warm-upista huolimatta puhuttiin ruudukon likaisesta puolesta. Välissähän oli useampi tunti aikaa ja täyteluokkia.PS: Kymmene vuotta sitte kukaan ei puhu renkaitte lämpötiloista aika-ajo kierrokselle tai startissa radan puhtaasta/likaisesta puolesta..
Auto (ym. "välineet") on aina ollut merkittävin menestyksen edellytys. Toki nykyään mennään yhä pienempiin ja pienempiin yksityiskohtiin.Eli millään sääntömuutoksilla autoon ei päästä siihen tilanteeseen mitä aikonaan oli. Nykyisin vain kaikki halutaan tietää ja tehdä täydellisesti, sillo tärkeintä oli että meisseli ei jääny autoon kiinni ja bensaa riitti. Kuski hoiti loput.
Joo, nyt ei ollut hetki olla se kiltti ja kaikenlaiseen kohteluun tyytyvä niceman. Ja oli vielä oikeassa. Tätä lisää, Heikki!Heikki näytti tänään,että miehestä löytyy munaa!:
Totta, mutta kuitenkin sun asenne Kovalaiseen on sellainen, että ajaa hän ihan miten tahansa, niin kyseessä on täysin paska suoritus.niin... vielä ei olla kuitenkaan jaettu yhtään pistettä ja kisa ajetaan vasta huomenna.
Oletko varma? aika-ajosuoritus voi olla hyvä tai kohtalainen, mutta sillä ei nykyisten sääntöjen puitteissa ole mitään arvoa jos kilpailussa ei kykene tekemään tulosta.Totta, mutta kuitenkin sun asenne Kovalaiseen on sellainen, että ajaa hän ihan miten tahansa, niin kyseessä on täysin paska suoritus.