Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Tässä kauden sijoituksen Trullin potkuihin asti



Kyllähän se Jarno Fernandoa vei aika selkeesti aina siihen asti ku meni sukset Flavion kans ristii..
Turha ehkä pelkkien tulosten perusteella tulla heittämään kumpi vei kumpaa. Kyllä se tasaväkistä vääntöä näiden kavereiden kesken ko. kaudella oli.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Et sitten ollenkaan seuraa F1-maailmaa? Miten tämä Lotus-sopimus kuvastaa tätä "hyvää huutoa" F1-maailmassa? Pohjalta se Heikki nyt joutuu lähtemään mutta niin kauan kun on elämää (ykkösissä) on toivoa.
Jos et ole huomannut, niin hyvät tallipaikat ovat olleet aika kiven alla ensi kaudelle.

McLarenin ovelle oli kolkuttelemassa kausien 2007 ja 2009 maailmanmestarit. Mercedeksen toinen paikka oli mennyt aikapäiviä sitten saksalaiselle Rosbergille ja toiseen paikaan oli tyrkyllä saksalainen 7xmaailmanmestari. Ferrarilla oli ollut täyttäkin täydempää jo pitkään. Red Bullilla oli molemmilla kuskeilla jo sopimukset myös ensi kaudelle. Williams kiinnitti Nico-nimisen lupauksen vanhalla rutiinilla ja palkkasi vierelle kummisedäksi koko sarjan kokeneimman kuljettajan. Toyota katosi kokonaan. Samoin BMW Sauber. Renault palkkasi pikapikaa BMW Sauberilta vapautuneen Kubican Alonson tilalle ykköskuskiksi. Force India sitoutui kunnioittamaan sopimustaan Liuzzin kanssa. Toro Rossolle on sopimus Alkusuharin kanssa ja hänen sijastaan paikka menee luultavasti korkeintaan toiselle Red Bullin omalle juniorille.

Mitä jäi jäljelle?
  1. Kaukana vanhasta suuruudestaan olevan Renaultin toinen kuskinpaikka, joka puheiden mukaan oli menossa Heikille (jos Eki-setää on uskominen) kunnes Renault painoi paniikkinappulaa ja myi suurimman osan tallistaan sijoittajataholle, joka mitä luultavimmin marssittaa Kubican tallikaveriksi jonkin oman suojattinsa (Tung, d'Ambrosio, Villeneuve).
  2. Epävarmalla pohjalla oleva Sauber, jossa luultavimmin on tarvetta maksukuljettajalle (vaikka viimesimpien tietojen mukaan Kamui tulikin ilman sponsoripakettia) ja jossa toiseen paikkaan etsitään konkaria. "Konkarin" rooli saattaisi istua Heikillekin, mutta jonossa edellä ovat luultavasti vanha tuttu-puttu Heidfeld ja Ferrari-rahoilla paikalle mahdollisesti ponnistava Fisichella. Suhteellisen epävarma paikka siis..
  3. USF1, jonka osallistumiseen liittyy "jonkin verran" epävarmuustekijöitä.
  4. Campos, joka on julkisesti ilmoittanut että molemmat kuljettajat tullaan valitsemaan sponsorikylki edellä.
  5. Virgin, joka toimii sarjan pienimmällä budjetilla ja riskaabelilla 100% CFD-toimintatavalla.
  6. Lotus, joka halusi 2 kokenutta kuljettajaa, jossa taustalla toimii F1-kokemusta omaavaa teknistä henkilöstöä ja jossa kuljettaja saa tallilta rahaa eikä toisinpäin.

Parhaat jaossa olleet paikat (McLaren, Mercedes) menivät maailmanmestareille, joita vastaa ei-maailmanmestarilla ei vaan ole erityisen hyvät neuvotteluasemat. Vanhoista suurista talleista Williams selvästikin halusi vielä Kovalaistakin kokeneempaa kuljettajaa opettamaan nuorta Nicoa ja Renault-pesti puolestaan kaatui uuden omistajan omiin intresseihin. Sauberin kuviot ovat vielä kysymysmerkkejä. Uusista talleista Lotus oli ainoa järkevä vaihtoehto.

Heikillä ei yksinkertaisesti ollut mitään hyvää vaihtoehtoa kaudelle 2010, koska koko tallikenttä meni sen verran uusiksi isolla ryminällä. Ei sen perusteella voi sanoa, ettei Heikki olisi enää ihan suhteellisen hyvässä huudossa ykkösissä. Mies kuitenkin sai palkallisen paikan kaudelle 2010. Ensi kaudella ilman palkallista paikkaa ykkösissä on esimerkiksi suurin osa seuraavista: Heidfeld, Fisichella, Villeneuve, Piquet, Grosjean, Klien, Wurz, Davidson, Montagny, Nakajima, Monteiro, de la Rosa, Paffet + iso kasa lahjakkaita ja lupaavia junioreita.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Jos et ole huomannut, niin hyvät tallipaikat ovat olleet aika kiven alla ensi kaudelle.

McLarenin ovelle oli kolkuttelemassa kausien 2007 ja 2009 maailmanmestarit. Mercedeksen toinen paikka oli mennyt aikapäiviä sitten saksalaiselle Rosbergille ja toiseen paikaan oli tyrkyllä saksalainen 7xmaailmanmestari. Ferrarilla oli ollut täyttäkin täydempää jo pitkään. Red Bullilla oli molemmilla kuskeilla jo sopimukset myös ensi kaudelle. Williams kiinnitti Nico-nimisen lupauksen vanhalla rutiinilla ja palkkasi vierelle kummisedäksi koko sarjan kokeneimman kuljettajan. Toyota katosi kokonaan. Samoin BMW Sauber. Renault palkkasi pikapikaa BMW Sauberilta vapautuneen Kubican Alonson tilalle ykköskuskiksi. Force India sitoutui kunnioittamaan sopimustaan Liuzzin kanssa. Toro Rossolle on sopimus Alkusuharin kanssa ja hänen sijastaan paikka menee luultavasti korkeintaan toiselle Red Bullin omalle juniorille.

Mitä jäi jäljelle?
  1. Kaukana vanhasta suuruudestaan olevan Renaultin toinen kuskinpaikka, joka puheiden mukaan oli menossa Heikille (jos Eki-setää on uskominen) kunnes Renault painoi paniikkinappulaa ja myi suurimman osan tallistaan sijoittajataholle, joka mitä luultavimmin marssittaa Kubican tallikaveriksi jonkin oman suojattinsa (Tung, d'Ambrosio, Villeneuve).
  2. Epävarmalla pohjalla oleva Sauber, jossa luultavimmin on tarvetta maksukuljettajalle (vaikka viimesimpien tietojen mukaan Kamui tulikin ilman sponsoripakettia) ja jossa toiseen paikkaan etsitään konkaria. "Konkarin" rooli saattaisi istua Heikillekin, mutta jonossa edellä ovat luultavasti vanha tuttu-puttu Heidfeld ja Ferrari-rahoilla paikalle mahdollisesti ponnistava Fisichella. Suhteellisen epävarma paikka siis..
  3. USF1, jonka osallistumiseen liittyy "jonkin verran" epävarmuustekijöitä.
  4. Campos, joka on julkisesti ilmoittanut että molemmat kuljettajat tullaan valitsemaan sponsorikylki edellä.
  5. Virgin, joka toimii sarjan pienimmällä budjetilla ja riskaabelilla 100% CFD-toimintatavalla.
  6. Lotus, joka halusi 2 kokenutta kuljettajaa, jossa taustalla toimii F1-kokemusta omaavaa teknistä henkilöstöä ja jossa kuljettaja saa tallilta rahaa eikä toisinpäin.

Parhaat jaossa olleet paikat (McLaren, Mercedes) menivät maailmanmestareille, joita vastaa ei-maailmanmestarilla ei vaan ole erityisen hyvät neuvotteluasemat. Vanhoista suurista talleista Williams selvästikin halusi vielä Kovalaistakin kokeneempaa kuljettajaa opettamaan nuorta Nicoa ja Renault-pesti puolestaan kaatui uuden omistajan omiin intresseihin. Sauberin kuviot ovat vielä kysymysmerkkejä. Uusista talleista Lotus oli ainoa järkevä vaihtoehto.

Heikillä ei yksinkertaisesti ollut mitään hyvää vaihtoehtoa kaudelle 2010, koska koko tallikenttä meni sen verran uusiksi isolla ryminällä. Ei sen perusteella voi sanoa, ettei Heikki olisi enää ihan suhteellisen hyvässä huudossa ykkösissä. Mies kuitenkin sai palkallisen paikan kaudelle 2010. Ensi kaudella ilman palkallista paikkaa ykkösissä on esimerkiksi suurin osa seuraavista: Heidfeld, Fisichella, Villeneuve, Piquet, Grosjean, Klien, Wurz, Davidson, Montagny, Nakajima, Monteiro, de la Rosa, Paffet + iso kasa lahjakkaita ja lupaavia junioreita.
Vaihtoehtojen määrä on tasan riippuvainen siitä miten hyvin ajaa. Miten nuo kuljettajat Heikkiin liittyvät, eihän noista ole realistista F1-tulevaisuutta kuin Nickillä? Muut ovat menneen talven lumia.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Vaihtoehtojen määrä on tasan riippuvainen siitä miten hyvin ajaa.
Missä tallissa Heikin pitäisi ensi kaudella ajaa, että hän olisi mielestäsi yhä suhteellisen hyvässä huudossa ykkösissä? McLarenilla, jonne oli tyrkyllä 2 maailmanmestaria? Mercedeksellä, jonne kiinnitettiin 7-kertainen maailmanmestari? Toyotalla, joka katosi ykkösistä? BMW Sauberilla, joka katosi ykkösissä? Potentiaalisessa syöksykierteessä olevalla "Renaultilla"? Kolmen kauden kisakokemuksella "opettamassa" Nicoa Williamsilla? Olisiko Sauber- tai Force India-pesti ollut jotenkin ylivoimainen osoitus siitä, että Heikki on vielä hyvässä huudossa?

Miten nuo kuljettajat Heikkiin liittyvät, eihän noista ole realistista F1-tulevaisuutta kuin Nickillä? Muut ovat menneen talven lumia.
Jos nuo muut ovat Nickiä(?) lukuunottamatta menneen talven lumia, niin eikös Heikki sitten ole suhteellisen hyvässä huudossa vielä ykkösissä kun hän ei vielä ensi kaudella ole menneen talven lumia?
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Jos nuo muut ovat Nickiä(?) lukuunottamatta menneen talven lumia, niin eikös Heikki sitten ole suhteellisen hyvässä huudossa vielä ykkösissä kun hän ei vielä ensi kaudella ole menneen talven lumia?
Nickillä on tuossa iässäkin enemmän potentiaalia kuin heikillä jos verrataan kolmen viime kauden suorituksia käytettävissä olleella kalustolla.

Nickillä on myös vielä edelleen täydet mahdollisuudet Heikkiä parempaan tallipaikkaan ja uskon vahvasti että näin hän onnistuu sen vielä saamaan.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Nickillä on tuossa iässäkin enemmän potentiaalia kuin heikillä jos verrataan kolmen viime kauden suorituksia käytettävissä olleella kalustolla.
Tästä asiasta olen osittain samaa mieltä viimeisten kahden kauden osalta. Kyse ei kuitenkaan ole "potentiaalista" vaan vain ja ainoastaan viimeisten kahden kauden suorituksista tallikaveriin ja kalustoon suhteutettuna. Heikin ensimmäinen kausi oli kuitenkin verraten hyvä ottaen huomioon käytettävissä olevan kaluston ja sen tosiasian että kyseessä oli Heikin rookie-kausi.

Nickillä on myös vielä edelleen täydet mahdollisuudet Heikkiä parempaan tallipaikkaan ja uskon vahvasti että näin hän onnistuu sen vielä saamaan.
Mercedes-paikka meni Nickiltä sivu suun, kuten myös McLaren-pesti, Williams-pesti ja Renaultin ykköskuskin paikka. Jäljellä on (epätodennäköinen) Renault-pesti, tuttuputtu-Sauber eikä paljon muuta. Heidfeldin kannalta huolestuttavalta kuulostaa se, että Turun Sanomien mukaan Sauber kyttäilee vielä Kubican tilannetta, joten polakki saattaa kiilata Sauberille Nickin nenän edestä. Silloin toki vapautuu paikka Renaultilla, mutta mitä tallin uusi omistaja loppujen lopuksi haluaa? Nickillä on kyllä jo melkoista rutiinia löysässä hirressä olemisesta, mutta saa nähdä käykö Diili-Jehtrot ja lopullisena kohtalona on vääjäämättä "tippusisi".

Kaiken kaikkiaan mikään ei siis osoita, että Nick Heidfeld olisi tällä hetkellä erityisesti kovemmassa huudossa ykkösissä kuin Heikki Kovalainen.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Kaiken kaikkiaan mikään ei siis osoita, että Nick Heidfeld olisi tällä hetkellä erityisesti kovemmassa huudossa ykkösissä kuin Heikki Kovalainen.
Kuten ei ollut Kimikään, valitettavasti.
 
Liittynyt
22.12.2009
Viestit
5
Ai siis Kimi ei ole/ollut kovemmassa huudossa kuin Heikki?
Joo Kimi ei oo mitää, ei saanu tallipaikkaa ykkösis, mut Heikki pyydettiin ja häntä rukoiltiin menemään huippupotentiaalin omaavaan Lotus talliin. Heikillä oli myös paljon muita huipputallien tarjouksia pöydällä, esim. McLaren, Mercedes, Renault, Ferrari, Red Bull ja Williams, mutta Heikki kjäytti Suomussalmelaista pelisilmäänsä, näki Lotuksen potentiaalin ja meni sinne. Heikki saa myös huippupalkan, hän voittaa tallikaverinsa 100 - 0. Heikki on kokenut rattivirtuoosi, tulevaisuudenlupaus sekä maailmanmestari ainesta.. :D
 
Viimeksi muokattu:

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Turha ehkä pelkkien tulosten perusteella tulla heittämään kumpi vei kumpaa. Kyllä se tasaväkistä vääntöä näiden kavereiden kesken ko. kaudella oli.
:thumbup: KYLLÄ!! Juuri näin! Tulosten perusteella on aivan turha vertailla kuljettajia keskenään. Pitkässäjuoksussa ovat kuitenkin tasaväkisiä. Lähtö tulee jokaiselle ennemmin tai myöhemmin.:alppu:

Vaihtoehtojen määrä on tasan riippuvainen siitä miten hyvin ajaa.
Ai siis Kimi ei ole/ollut kovemmassa huudossa kuin Heikki?
Niin kuin DexDexter tuossa ylempänä jumalan totena laukoo. "Vaihtoehtojen määrä on tasan riippuvainen siitä miten hyvin ajaa." Kimillä ei omien sanojensa mukaan ollut kun yksi vaihtoehto. Mclaren. Heikillä niitä oli useampi. Joten kaiken järjen mukaan Heikki on parempi kuljettaja kuin Kimi. Tätä lopputulemaa vahvistaa vielä se, että Heikillä on tallipaikka ensikaudelle ja Kimillä ei, joten kyllähän se Kimi on umpisurkea, rahan ahne, motivaationsa menettänyt kehäraakki joka on voittanut kaiken pelkästään huijaamalla ja satumaisella onnella. Puhumattakaan siitä, miten turhaa on Kimin ja Heikin keskenäinen vertailu pelkkien tulosten pohjalta!

Hyvää joulua vaan teillekkin.:p
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3323
Sijainti
Lahti
Vaihtoehtojen määrä on tasan riippuvainen siitä miten hyvin ajaa. Miten nuo kuljettajat Heikkiin liittyvät, eihän noista ole realistista F1-tulevaisuutta kuin Nickillä? Muut ovat menneen talven lumia.
Oho. Minun mielestäni siinä oli koko joukko nopeita ja taitavia kuljettajia. Joten siinäkin mielessä Kovalainen junaili lopultakin asiansa varsin hyvin. Tahtoo vain herkästi meiltä yltäkylläisen hyvään tallisatoon näin suomalaisittain tottuneena unohtua, kuinka harvinaista on se, että yleensäkään pääsee kuninkuusluokkaan ajamaan. Tuli vain mieleeni kun juuri satuin lukaisemaan uuden Keke-kirjan, mikä oli muuten yllättävän hyvä.

Ruotsalaispoloisetkin ovat venkuroineet aina Stefan Johanssonin päivistä saakka ilman ensimmäistäkään varsinaista kisapaikkaa. Wirdheim oli lähellä, mutta ack niin kaukana. Meillä on Heikki Kovalainen. Ja se on helkkarin kova juttu. Meni miten meni.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Missä tallissa Heikin pitäisi ensi kaudella ajaa, että hän olisi mielestäsi yhä suhteellisen hyvässä huudossa ykkösissä? McLarenilla, jonne oli tyrkyllä 2 maailmanmestaria? Mercedeksellä, jonne kiinnitettiin 7-kertainen maailmanmestari? Toyotalla, joka katosi ykkösistä? BMW Sauberilla, joka katosi ykkösissä? Potentiaalisessa syöksykierteessä olevalla "Renaultilla"? Kolmen kauden kisakokemuksella "opettamassa" Nicoa Williamsilla? Olisiko Sauber- tai Force India-pesti ollut jotenkin ylivoimainen osoitus siitä, että Heikki on vielä hyvässä huudossa?


Jos nuo muut ovat Nickiä(?) lukuunottamatta menneen talven lumia, niin eikös Heikki sitten ole suhteellisen hyvässä huudossa vielä ykkösissä kun hän ei vielä ensi kaudella ole menneen talven lumia?
Mäkillä Heikin pitäisi ensi kaudella ajaa, se oli täysin hänen omissa käsissään, jos tulokset olisivat olleet parempia olisi hän saanut jatkosopimuksen melko varmasti, ennen kuin mistään maailmanmestareista olisi ollut tietoakaan. Kaikki mainitsemasi paikat olisivat olleet selkeästi parempia ja osoituksia Heikin arvostuksesta. Nyt hän ajaa tallissa joka on hätäisesti kasattu, erittäin epävarmalla pohjalla ainakin suorituskyvyn suhteen.

Oho. Minun mielestäni siinä oli koko joukko nopeita ja taitavia kuljettajia. Joten siinäkin mielessä Kovalainen junaili lopultakin asiansa varsin hyvin. Tahtoo vain herkästi meiltä yltäkylläisen hyvään tallisatoon näin suomalaisittain tottuneena unohtua, kuinka harvinaista on se, että yleensäkään pääsee kuninkuusluokkaan ajamaan. Tuli vain mieleeni kun juuri satuin lukaisemaan uuden Keke-kirjan, mikä oli muuten yllättävän hyvä.

Ruotsalaispoloisetkin ovat venkuroineet aina Stefan Johanssonin päivistä saakka ilman ensimmäistäkään varsinaista kisapaikkaa. Wirdheim oli lähellä, mutta ack niin kaukana. Meillä on Heikki Kovalainen. Ja se on helkkarin kova juttu. Meni miten meni.
Kukas noista muka on nopea ja taitava (siis suhteessa muihin F1-kuskeihin). Onhan ne DTM-kuskitkin taitavia ja monet muut mutta ei se sitä tarkoita että ne ykkösiin kuuluvat.


:thumbup: KYLLÄ!! Juuri näin! Tulosten perusteella on aivan turha vertailla kuljettajia keskenään. Pitkässäjuoksussa ovat kuitenkin tasaväkisiä. Lähtö tulee jokaiselle ennemmin tai myöhemmin.:alppu:





Niin kuin DexDexter tuossa ylempänä jumalan totena laukoo. "Vaihtoehtojen määrä on tasan riippuvainen siitä miten hyvin ajaa." Kimillä ei omien sanojensa mukaan ollut kun yksi vaihtoehto. Mclaren. Heikillä niitä oli useampi. Joten kaiken järjen mukaan Heikki on parempi kuljettaja kuin Kimi. Tätä lopputulemaa vahvistaa vielä se, että Heikillä on tallipaikka ensikaudelle ja Kimillä ei, joten kyllähän se Kimi on umpisurkea, rahan ahne, motivaationsa menettänyt kehäraakki joka on voittanut kaiken pelkästään huijaamalla ja satumaisella onnella. Puhumattakaan siitä, miten turhaa on Kimin ja Heikin keskenäinen vertailu pelkkien tulosten pohjalta!

Hyvää joulua vaan teillekkin.:p
Aika heikkoa läppää. Kimillä ei ollut kuin yksi vaihtoehto koska hän ei ollut muista vaihtoehdoista kiinnostunut ja senhän sinä tiedätkin.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sori mutta...
:nope:
Nojaa. Ylipäänsä on helvetin kova juttu omilla ansioillaan F!-kuskiksi pääseminen ja siellä pysyminen. Suomalaiset ovat skottien kanssa väkilukuun suhteutettuna menestyksekkäin maa F1'ssä. Vähintään kokonaisen kauden ajaneista suomalisisa kuskeista ilman GP-voittoa ovat jääneet vain Salo ja Järvilehto. Heilläkin toki podiumeja. Sinänsä suomalaisista Gp-vpoittajista Heikillä kejhnoin saldo eikä edes maailmanmestaruutta. Tolla perusteella tietysti täyspaska.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Nojaa. Ylipäänsä on helvetin kova juttu omilla ansioillaan F!-kuskiksi pääseminen ja siellä pysyminen. Suomalaiset ovat skottien kanssa väkilukuun suhteutettuna menestyksekkäin maa F1'ssä. Vähintään kokonaisen kauden ajaneista suomalisisa kuskeista ilman GP-voittoa ovat jääneet vain Salo ja Järvilehto. Heilläkin toki podiumeja. Sinänsä suomalaisista Gp-vpoittajista Heikillä kejhnoin saldo eikä edes maailmanmestaruutta. Tolla perusteella tietysti täyspaska.
Arvostan Saloa ja JJ:tä korkeammalle kuin Kovalaista, se on selvää.

Kyse ei ole nyt siitä että olisin pettynyt ettei Heikki ole Mestaruustason kuljettaja joka on saanut muutamia palkintosijoituksia, vaan tasan tarkkaan siitä, millä kalustolla se yksi paalupaikka ja voitto, muutama palkintopalli-sijoitus on tullut.

Kun tallikaveri ajaa ensimmäisellä kaudella mestaruuden usealla voitolla, paalupaikalla ja palkintosijoituksella ei Heikki saa samalla autolla oikein mitään aikaiseksi ja sama jatkuu seuraavalla kaudella puolen välin jälkeen jolloin erot kuskien välillä on vielä suuremmat ilman mitään merkittävää syytä.

Kun se vaan on niin että Heikki sai sen megaluokan tilaisuuden ajaa sillä mestaruudet mahdollistavalla kalustolla kuten Rosberg, Häkkinen, Räikkönen ja Salo puoli kautta. jokainen edellä mainituista käytti mahdollisuutensa fantastisesti - paitsi Kovalainen.

(JJ pääsi toki myös ajamaan kovalla kalustolla mutta loukkaantumisen ja tallipäällikön mulkkuden takia ei koskaan saada tietää miten mies olisi kunnolla pärjännyt)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
(JJ pääsi toki myös ajamaan kovalla kalustolla mutta loukkaantumisen ja tallipäällikön mulkkuden takia ei koskaan saada tietää miten mies olisi kunnolla pärjännyt)
Minusta JJ ei ollut ikinä ihan huippukuski ykkösissä. Valitettavasti tuntui riitautuvan talleissaan (Onyx, Sauber, Benettonilla ei ainakaan testionnettomuuden myötävaikutuksella homma toiminut...) eikä sitten vienyt keskitason tiimikavereitaan kuin pässiä narussa. Mukava mies, perushyvä F1-kuljettaja, ja vielä parempi yleiskuski kaikenmaailman erilaisilla vehkeillä.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kun se vaan on niin että Heikki sai sen megaluokan tilaisuuden ajaa sillä mestaruudet mahdollistavalla kalustolla kuten Rosberg, Häkkinen, Räikkönen ja Salo puoli kautta. jokainen edellä mainituista käytti mahdollisuutensa fantastisesti - paitsi Kovalainen.
Jos ura jatkuu yhtä mollivoittoisasti kuin McLarenilla, niin olisi mielenkiintoista kuulla Heikin vastaus toimittajan kysymykseen "Miltä tuntuu olla samanlainen suhari kuin vaikkapa Nelsin Piquet jr tai Sebastian Bourdais?" Jos suoritukset Lotuksella ovat McLaren-kausien kaltaisia, niin varmaan alan itsekin pitää silloin Kovalaista suoraan sanoen paskana kuskina. Vielä elättelen kuitenkin toiveita siitä, että ura lähtee nousuun Lotuksella tai ainakin, että Heikin kurssi ei laske entisestään.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Kun se vaan on niin että Heikki sai sen megaluokan tilaisuuden ajaa sillä mestaruudet mahdollistavalla kalustolla kuten Rosberg, Häkkinen, Räikkönen ja Salo puoli kautta. jokainen edellä mainituista käytti mahdollisuutensa fantastisesti - paitsi Kovalainen.
Salon Ferrari-statsit 1999:

AUT: 9 (Irvine 1)
GER: 2 (Irvine 1, tallimääräys)
HUN: 12 (Irvine 3)
BEL: 7 (Irvine 4)
ITA: 3 (Irvine 6)
EUR: DNF (Irvine 7)

Tänä aika tallikaveri keräsi 33 pistettä, Salon kerätessä 11 pistettä eli 33% tallikaverin pisteistä. Jos tallimääräys otetaan huomioon, Irvine potti olisi ilman sitä ollut 29 pistettä ja Salon 15 pistettä eli 52% tallikaverin pisteistä. Salon keskimääräinen sijoitus (DNF huomioimatta, tallimääräys korjattuna) oli 6,4 kun Irvinen keskimääräinen samoissa kisoissa oli 3,8 eli 2,6 enemmän.

Kausina 2008-2009 Kovalainen keräsi 75 pistettä (53+22), kun Hamilton keräsi samoina kausina 147 (98+49). Kovalainen keräsi siis 52% tallikaverinsa pisteistä eli kutakuinkin saman verran kuin Salo Ferrari-urallaan. Kausina 2008-2009 Kovalaisen keskimääräinen sijoitus (DNF huomioimatta) oli 7,0 kun Hamiltonin keskimääräinen sijoitus samoina kausina oli 5,9 eli 1,2 enemmän. Sijoituseroja tarkasteltuna Salo jäi siis yli tuplat Kovalaisesta. Jos rajoitetaan tarkastelu vain "mestaruuden mahdollistaneen kaluston" tarjonneeseen kauteen 2008, Heikin ja Hamilton keskimääräinen sijoitusero oli 1,6 ja Heikki keräsi 54% Hamiltonin pisteistä.

Mielestäsi Salo siis käytti tilaisuutensa fantastisesti, mutta Heikki ei. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Mika tuli Ferkulle mitättömällä varoitusajalla sekä ilman mitään etukäteistuntemusta tallista ja sen toimintatavoista. Jos vertaa kymmenen vuotta myöhemmin korvaajia nimeltä LB ja GcF, Mika suoriutui erinomaisesti kruununa tietenkin Saksan toinen sija, moraalinen voitto. sääli MS:n kannalta, että nykyinen pistelasku ei ollut vielä '99 käytössä.

Kiteytät muuten viimeiseen lauseeseen kaksi hassua juttua: Sen ettet tiedä lajista paljonkaan, tai jos tiedät niin seuraat F1:tä vahvojen Heikki-lasien takaa sekä sen että et arvosta eri mieltä olevien keskustelijoiden etkä heidän mielipiteitä. Jännää, koska asiasta on lähinnä tähän mennessä syytetty pelkästään mua.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös