Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Mika tuli Ferkulle mitättömällä varoitusajalla sekä ilman mitään etukäteistuntemusta tallista ja sen toimintatavoista. Jos vertaa kymmenen vuotta myöhemmin korvaajia nimeltä LB ja GcF, Mika suoriutui erinomaisesti kruununa tietenkin Saksan toinen sija, moraalinen voitto. sääli MS:n kannalta, että nykyinen pistelasku ei ollut vielä '99 käytössä.
Salo ei suoritunut Ferrari-pestistään fantastisesti kuten väitit, mutta sangen hyvin kyllä. Salo ajoi parissa kisassa todella hyvin, mutta suurestihan sitä ihmeteltiin, miksi mies rämpi muissa kisoissa niin pahasti. Ja koska pahimmat rämpimiset tapahtuivat tuon Saksan kisan moraalisen voiton jälkeen, ei hirveästi voi ratsastaa sillä että Mika oli tullut mukaan mitättömällä varoitusajalla ja ilman etukäteistuntemusta tallista. Sitä en ymmärrä, miksi nykyinen pistelasku olisi jotenkin vaikuttanut asiaan vuonna 1999. Samalla tavalla se Saksan osakilpailun voittaja olisi sillloinkin tallimääräyksellä vaihtunut.

Kiteytät muuten viimeiseen lauseeseen kaksi hassua juttua: Sen ettet tiedä lajista paljonkaan, tai jos tiedät niin seuraat F1:tä vahvojen Heikki-lasien takaa sekä sen että et arvosta eri mieltä olevien keskustelijoiden etkä heidän mielipiteitä. Jännää, koska asiasta on lähinnä tähän mennessä syytetty pelkästään mua.
Itse asiassa kiteytin viimeiseen lauseeseeni vain sen, mitä sinä olit itse sanonut. Ja kun sitä miettii tuon esittämäni faktavertailun pohjalta, huomaa kyllä kenellä on vahvat lasit ja mihin suuntaan. Viis faktoista, kun on päättänyt jotain kuljettajaa inhota. :thumbup:

Eli pointtini vielä rautalangasta: Kovalainen ei mielestäni suoriutunut McLarenilla mitenkään "fantastisesti", mutta ei sen puoleen Salokaan Ferrarilla.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Eli pointtini vielä rautalangasta: Kovalainen ei mielestäni suoriutunut McLarenilla mitenkään "fantastisesti", mutta ei sen puoleen Salokaan Ferrarilla.
Itse ihmettelit juuri siinä vikassa lauseessa että eikö minun mielestä HK ole suoritunut 2 kauden aikana yhtä fantsusti kuten Mika muutamassa tuurauskisassa ferkulla. Mutta näin ne mielipiteet muuttuu.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Itse ihmettelit juuri siinä vikassa lauseessa että eikö minun mielestä HK ole suoritunut 2 kauden aikana yhtä fantsusti kuten Mika muutamassa tuurauskisassa ferkulla. Mutta näin ne mielipiteet muuttuu.
Huoh. Minkäs sille mahtaa, jos toisella ei tuo luetun ymmärtäminen oikein suju. Hyvää yötä ja hyvää joulua. Pyydä pukilta lahjaksi sisälukutaitoa. :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13753
Salon Ferrari-statsit 1999:

AUT: 9 (Irvine 1)
GER: 2 (Irvine 1, tallimääräys)
HUN: 12 (Irvine 3)
BEL: 7 (Irvine 4)
ITA: 3 (Irvine 6)
EUR: DNF (Irvine 7)
Noista Unkari oli meille katsojille mystinen (jotkut uskoo toki että mies ajoi vain huonosti), auto ei tuntunut toimivan ollenkaan kun kys. radalla Salo oli vahvempi muutoin paljon heikommillakin autoilla. Belgiassa taas Salo pidätteli Ralfia jotta Eddie ehti varikolta edelle.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Kyllä, koska huipputallit eivät olleet kiinnostuneita palkkaamaan häntä.
Eivätkö? Mitäs huipputalleja ne Red Bull, McLaren ja Brawn Mercedes ovat? Käsittääkseni jokainen noista harkitsi Kimiä kuljettajakseen mutta palaset eivät vaan loksahtaneet kohdalleen. McLaren oli Kimille se keskeisin ja siinä tulivat ilmeisesti vastaan erimielisyydet sopimusehdoissa ja palkkauksessa.

Palkkauksesta pitää tietysti muistaa että F1-kauden ja WRC-kauden ajaminen ovat aika erilaisia projekteja. Sen takia Kimi varmaan meni ihan mielellään Citroenille kokeilemaan vähän pienemmälläkin liksalla eikä jäänyt roikkumaan F1-sirkuksen mukaan omasta (tai managerin) mielestään alipalkattuna.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kovin yritetää mollata Kimiä Heikin ketjussa... Eikö jengi jo ymmärrä että Kimille kelpasi vain Mclaren mutta sopimus ei ollut mieleinen, vaikka omin sanoin sanoi että olisi päässyt Mclarenille jos olisi halunnut. Myös Red Bull ja Mersu olivat Kimin perässä, mutta hän oli jo siinä vaiheessa suunnannut katseensa ralliin. Vielä on matkaa Heikillä Kimin markkina-arvoon, joka tekee mitä haluaa eikä kelpuuta mitä tahansa jolla on 4 pyörää.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Ja koska pahimmat rämpimiset tapahtuivat tuon Saksan kisan moraalisen voiton jälkeen, ei hirveästi voi ratsastaa sillä että Mika oli tullut mukaan mitättömällä varoitusajalla ja ilman etukäteistuntemusta tallista.
Missäköhän kilpailussa Liuzzi pärjäsi tänä vuonna parhaiten? Tonio tuli Monzaan ja oli heti matkalla kohti podiumia, mutta loppukauden esitykset olivat surkeita. Mahtaisikohan se olla niin, että pääasiassa suoria sisältävät radat ovat helpompia hypätä mukaan?
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Vielä on matkaa Heikillä Kimin markkina-arvoon, joka tekee mitä haluaa eikä kelpuuta mitä tahansa jolla on 4 pyörää.
Kimi olisi halunnut ajaa Ferrarilla, sitä ei Ferrari halunnut. McLaren ei suostunut Kimin vaatimuksiin, joten hirveän kiinnostuneita ei sielläkään oltu. Mutta hyvä, että edes Heikillä on F1-paikka. Ja Nicolla.:wink:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
McLaren ei suostunut Kimin vaatimuksiin, joten hirveän kiinnostuneita ei sielläkään oltu.
Voi kai sen noinkin ajatella. Joka tapauksessa kiinnostuneita oltiin ja pitkään neuvoteltiin. Haug sanoi Saksan tv:ssä, että alunperin mersu yritti saada Rosbergiä McLarenille Heikin tilalle (Monzan kisän jälkeen päätettiin, että Heikki ei jatka), mutta Whitmarsh ja Dennis halusivat vain Kimin.


Edit. Mutta mitäpä näitä vanhoja enää muistelemaan (vieläpä Heikin ketjussa). Kimi jatkaa rallissa eli uusi vuosi ja uudet kujeet. Hyvää joulua!
 
Viimeksi muokattu:

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
Kyllä minun mielestä Salo onnistui paremmin Ferrari-pestissään, kuin Heikki McLarenilla.
Salolla oli aikaa vain kuusi kilpailua, kun taasen Heikillä oli aikaa näyttää taitonsa 35:ssä kisassa. Heikille jäi käteen vain kolme podium sijoitusta, kun taasen Salolle kaksi.

Salohan nimenomaan tuli Irvinen kakkoskuskiksi, auttamaan häntä saamaan maailmanmestaruuden Ferrarille, sekä Irvinelle. Eikös Heikki tullut McLarenille ihan samanarvoiseksi kuljettajaksi, kuin Hamilton? Se on vain myönnettävä, että ei Heikillä yksinkertaisesti nopeus riitä ykkösissä. Parempi, että ajaa häntäpäässä Lotuksella, kuin kymmenentenä McLarenilla ja Hamilton samaan aikaan ajaisi kärjessä.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Se on vain myönnettävä, että ei Heikillä yksinkertaisesti nopeus riitä ykkösissä. Parempi, että ajaa häntäpäässä Lotuksella, kuin kymmenentenä McLarenilla ja Hamilton samaan aikaan ajaisi kärjessä.
Mutta eihän Heikillä kuitenkaan pitäisi olla mitään hätää tulevaisuudessakaan tallipaikkojen suhteen kun mies on jo nykyistenkin näyttöjensä perusteella markkinoilla halutumpi kuljettaja kuin Kimi Räikkönen.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mutta eihän Heikillä kuitenkaan pitäisi olla mitään hätää tulevaisuudessakaan tallipaikkojen suhteen kun mies on jo nykyistenkin näyttöjensä perusteella markkinoilla halutumpi kuljettaja kuin Kimi Räikkönen.
Mutta kun se ei riitä jatkossa, että ois Kimiä halutumpi. Ensi kerralla kuskiruletissa Heikki saa olla todella paljon Kimiä halutumpi, jotta olisi jotain mahdollisuuksia saada kuskipaikka. Eli hätää kyllä on, vaikka olisi Schumiakin halutumpi. (teki sopparin ennen schumia joten kysyntää oli kaiketi enemmän)


Muille foorumisteille, ymmärsin mitä AP tarkoittaa mutta en lähde siihen mukaan kuten aiemmissa posteissa muut lähti..
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Missäköhän kilpailussa Liuzzi pärjäsi tänä vuonna parhaiten? Tonio tuli Monzaan ja oli heti matkalla kohti podiumia, mutta loppukauden esitykset olivat surkeita. Mahtaisikohan se olla niin, että pääasiassa suoria sisältävät radat ovat helpompia hypätä mukaan?
Mutta on kyllä pari eroakin: tallikaveri. Eli Force Indiat olivat molemmat hyviä Monzassa mutta eivät muualla, ei edes Sutil. Irvine oli kuitenkin joka puolella menevää miestä (paitsi Monzassa). Eli Liuzzin notkahdus oli odotettavissa, koska sellainen tapahtui Sutilillekin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Mutta kun se ei riitä jatkossa, että ois Kimiä halutumpi. Ensi kerralla kuskiruletissa Heikki saa olla todella paljon Kimiä halutumpi, jotta olisi jotain mahdollisuuksia saada kuskipaikka. Eli hätää kyllä on, vaikka olisi Schumiakin halutumpi. (teki sopparin ennen schumia joten kysyntää oli kaiketi enemmän)


Muille foorumisteille, ymmärsin mitä AP tarkoittaa mutta en lähde siihen mukaan kuten aiemmissa posteissa muut lähti..
Noi Kimin "olisin voinut mennä" kommentit oli niin ympäripyöreitä. Luulenpa vaan, että Schumi oli menossa Mercedekselle ja Kimillä oli ovet sinne suuntaan kiinni. Kumpi on halutumpaa kamaa Mercedekselle, 7-kertainanen saksalainen maailmanmestari vai yksinkertainen Ferrarilta potkut saanut suomalainen? Lehdistön mukaan Schumi oli jo marraskuusta Mersun neuvotteluissa, joten voi olla, että Kimiä kyseltiin Schumin kieltäytyessä pestistä.

EDIT: Ups, keskustelu on näköjään väärän topikin alla.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Et sitten ollenkaan seuraa F1-maailmaa?
Miten tämä Lotus-sopimus kuvastaa tätä "hyvää huutoa" F1-maailmassa?
Pohjalta se Heikki nyt joutuu lähtemään mutta niin kauan kun on elämää (ykkösissä) on toivoa.

Kysymys 1:

No ei nyt niin hirveästi tule seurattua, 18 viimme vuoden aikana jäänyt syystä tai toisesta väliin kolme kilpailua :( ja Forumilla ei aina ihan joka päivä ehdi piipahtaa, mutta Sportti.com, Autosport, Mtv3, ja TSF1 yms. tulee kyllä kutakuinkin päivittäin vilkastua.

Kysymys 2:

Hyvää huutoa F1-maailmassa on sitä, että saa sopparin aikaan, eikä tarvi ajamisesta mitään sponssien kautta maksaa, ku siä on kuule kerrallaan reilu 20 ukkoa veivaamassa rattia, joten on se jo melkoinen lottovoitto, että sinne piireihin on sisään päässy ja on näyttöjä antanut, että tohulle on saatu jatkuvuutta. Mielestäni kaikki kuskit jotka sopparin saavat aikaan ovat "hyvää huutoa" joko sponsoriensa tai ajaotaitojensa kautta, haluttuja kavereita. :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös