Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Se on kuule ihan totta. Paitsi etten pyytänyt valitusta. En todellakaan.
Puhuin Kovalaisen asenteesta yleisesti, oli se missä tahansa, niin aina sille vois ojentaa hymypoika-patsaan. Vertailukohtana käytin Räikköstä, joka ei mielestäni valittanut, vaan sanoi asiat kuten ajatteli ja niin kuin ne olivat.
Ehkäpä Heikkikin sanoo asiat kuten ajattelee. Kilpa-ajo muutaman miljoonan vuosipalkalla (huonollakaan kalustolla) kun ei kuitenkaan ole kaikkein kurjin kohtalo, joka ihmiselle voi sattua.:thumbup:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Voi tietenkin johtua jutun tyylistä mutta tämä on mua Heikissä vaivannut kautta aikojen: miten se VOI olla noin onnellinen, kun todellisuudessa tulos oli varsin mitäänsanomaton? Anteeksi, mutta en voi mitenkään yhtyä hänen riemuunsa.
Heikki saattoi hyvinkin varmistaa Suzukan kahdennellatoista sijallaan työnantajalleen 20 miljoonaa euroa, jotka joidenkin puheiden mukaan jaetaan valmistajien kymmenennestä sijasta. Olen kanssasi eri mieltä siitä, että 20 miljoonan euron voittaminen olisi todellisuudessa täysin mitäänsanomaton tulos. ;)
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Heikki saattoi hyvinkin varmistaa Suzukan kahdennellatoista sijallaan työnantajalleen 20 miljoonaa euroa, jotka joidenkin puheiden mukaan jaetaan valmistajien kymmenennestä sijasta. Olen kanssasi eri mieltä siitä, että 20 miljoonan euron voittaminen olisi todellisuudessa täysin mitäänsanomaton tulos. ;)

Tätä en tiennytkään mutta sekin on epävarmaa ja tuskin laisinkaan Kovalaisen mielessä noita lauseita antaessaan. Sehän olisi piruvie toiveikkuutta, jos olisi jo tässä vaiheessa varma ettei kukaan alita tuota maagista kahdennentoista sijoituksen rajaa.

En minä nyt mitenkään Kovalaista maahan lytännyt, olin vain typertynyt. Olisi mukava kuulla perustellumpaa keskustelua puolesta tai vastaan eikä vain irrallisia poimintoja mielipiteistäni, jotka on helppo ironisoida ja lyödä lyttyyn. Vai olenko oikeasti ainoa, jonka mielestä esimerkiksi sigussani esiintyvä kovalais-lause ei ole mitenkään hauska? : D Ainakin se niitti iloa tuossa armoitetussa verkostoitumisen maassa, Facebookissa.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Tätä en tiennytkään mutta sekin on epävarmaa ja tuskin laisinkaan Kovalaisen mielessä noita lauseita antaessaan. Sehän olisi piruvie toiveikkuutta, jos olisi jo tässä vaiheessa varma ettei kukaan alita tuota maagista kahdennentoista sijoituksen rajaa.
Lotuksella ollaan täysin tietoisia valmistajien kymmenennen sijan tärkeydestä, samoin kuin Suzukan kahdennentoista sijan mahdollisesta merkityksestä tämän tavoitteen saavuttamisessa. Jos et usko tätä, niin luepa Kovalaisen lausunto uudestaan, ja tällä kertaa kokonaisuudessaan.

En minä nyt mitenkään Kovalaista maahan lytännyt, olin vain typertynyt. Olisi mukava kuulla perustellumpaa keskustelua puolesta tai vastaan eikä vain irrallisia poimintoja mielipiteistäni, jotka on helppo ironisoida ja lyödä lyttyyn. Vai olenko oikeasti ainoa, jonka mielestä esimerkiksi sigussani esiintyvä kovalais-lause ei ole mitenkään hauska? : D Ainakin se niitti iloa tuossa armoitetussa verkostoitumisen maassa, Facebookissa.
Tuo sigusi on kyllä hauska, mutta sen hauskuus kumpuaa juuri kritisoimastasi asiayhteydestä irralleen poimimisesta. Siinähän ei ole sinänsä mitään erityisen humoristista, että yhden kerran ohitetuksi joutuminen on parempi suoritus kuin joutuminen useamman kerran ohitetuksi. Samoin siinäkään ei ole mitään huvittavaa, että Heikki Kovalainen ei olisi voinut tehdä Suzukassa mitään paremmin.

Huumori syntyykin tässä tapauksessa kyvyttömyydestä yhdistää lainaustasi oikeaan asiayhteyteen, jossa se näyttäytyisi mielekkäänä. Toisin sanoen, sigusi houkuttaa ihmisiä nauramaan omalle tietämättömyydelleen -- mikä puolestaan on myös omalla tavallaan koomista. :D

Mutta asiaan palatakseni, en usko ehdottamasi kimimäisen "en aja, jos en saa voittaja-autoa" sopivan laisinkaan Heikin nykyiseen tilanteeseen. Lotuksella saattaa olla lähivuosina mahdollisuuksia mestaruustasolle nousemiseen, mutta se vaatii paljon työtä eikä se missään tapauksessa tule tapahtumaan yhdessä vuodessa. Asioiden ollessa näin, Lotus-kuskit tarvitsevat rohkeutta, lannistumattomuutta ja myönteistä asennetta, joita Lotus-pomo Tony Fernandeskin on ilmoittanut Heikissä arvostavansa.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Lotuksella ollaan täysin tietoisia valmistajien kymmenennen sijan tärkeydestä, samoin kuin Suzukan kahdennentoista sijan mahdollisesta merkityksestä tämän tavoitteen saavuttamisessa. Jos et usko tätä, niin luepa Kovalaisen lausunto uudestaan, ja tällä kertaa kokonaisuudessaan.


Tuo sigusi on kyllä hauska, mutta sen hauskuus kumpuaa juuri kritisoimastasi asiayhteydestä irralleen poimimisesta. Siinähän ei ole sinänsä mitään erityisen humoristista, että yhden kerran ohitetuksi joutuminen on parempi suoritus kuin joutuminen useamman kerran ohitetuksi. Samoin siinäkään ei ole mitään huvittavaa, että Heikki Kovalainen ei olisi voinut tehdä Suzukassa mitään paremmin.

Huumori syntyykin tässä tapauksessa kyvyttömyydestä yhdistää lainaustasi oikeaan asiayhteyteen, jossa se näyttäytyisi mielekkäänä. Toisin sanoen, sigusi houkuttaa ihmisiä nauramaan omalle tietämättömyydelleen -- mikä puolestaan on myös omalla tavallaan koomista. :D

Mutta asiaan palatakseni, en usko ehdottamasi kimimäisen "en aja, jos en saa voittaja-autoa" sopivan laisinkaan Heikin nykyiseen tilanteeseen. Lotuksella saattaa olla lähivuosina mahdollisuuksia mestaruustasolle nousemiseen, mutta se vaatii paljon työtä eikä se missään tapauksessa tule tapahtumaan yhdessä vuodessa. Asioiden ollessa näin, Lotus-kuskit tarvitsevat rohkeutta, lannistumattomuutta ja myönteistä asennetta, joita Lotus-pomo Tony Fernandeskin on ilmoittanut Heikissä arvostavansa.
Kiitoksia asiallisesta vastauksestasi. Ongelma vain on, että meillä on yksinkertaisesti makuero: toiset pitävät Heikin tavasta olla hyvinkin (ehkä täysin vilpittömästi) positiivinen. Minun mielestäni kyseessä on kuitenkin enemmän tallin kannustaminen ja yhteisen toiveikkaan ilmapiirin ylläpitäminen. Se on toki tärkeää. Mutta kuljettajalle itselleen ... noh, kaikilta se ei luonnistu, toiset enintään hymistelevät.

Kaipaan Heikissä hieman aggressiota, kaipaan hänessä intohimoa, inhoakin ja realismia. Joku tuolla tokaisi, että ehkä formulakuskina oleminen 2 miljoonan vuosipalkalla ei ole kovinkaan huono asetelma, mutta kun minä tahdon, Williammsin sanoin, munaa ja reittä. En halua palkkaansa tyytyväistä viimeisillä sijoille köröttelevää ikihymyileväistä suomalaiskuskia.
Kyllä Räikkönen aikoinaan Sauberilla toi ongelmakohdat aika selkeästikin esille, jopa yllättävänkin selkeästi. Kun hän aikoinaan kirjoitti Vauhdin Maailmaan kolumneja, niin hän kertoi, että McLaren-sopimusten jälkeen meni meininki ihan kummalliseksi ja viitattiin Heidfeldin suosimiseen. En tietenkään tarkoita, että Räikkönen olisi jotenkin jumala jota kaikkien kuljettajien yksinkertaisesti olisi matkittava. Kaipaan vain yleisesti Heikiltä uutta asennetta. Siinä se.

Myönnetään, että tarkastelemassasi valossa 12. sija oli hyvinkin merkittävä, ja myönnetään, että siguni on täysin irti totuudesta, jonka erityisesti formula Ykkösiä seuraavat ymmärtävät. Mutta ihmisten keskellä, kuten esimerkiksi minun, jotka eivät fanaattisesti esimerkiksi seuraa uutisia, asia on hyvinkin simppeli: Heikki Kovalainen on ajanut FANTASTISEN ja LOISTAVAN kilpailuin päätyen sijalle 12.

Mutta no niin, enköhän ole kertonut asiani jo tarpeeksi monelta kantilta. :)
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Kaipaan Heikissä hieman aggressiota, kaipaan hänessä intohimoa, inhoakin ja realismia. Joku tuolla tokaisi, että ehkä formulakuskina oleminen 2 miljoonan vuosipalkalla ei ole kovinkaan huono asetelma, mutta kun minä tahdon, Williammsin sanoin, munaa ja reittä. En halua palkkaansa tyytyväistä viimeisillä sijoille köröttelevää ikihymyileväistä suomalaiskuskia.
Kyllä Räikkönen aikoinaan Sauberilla toi ongelmakohdat aika selkeästikin esille, jopa yllättävänkin selkeästi. Kun hän aikoinaan kirjoitti Vauhdin Maailmaan kolumneja, niin hän kertoi, että McLaren-sopimusten jälkeen meni meininki ihan kummalliseksi ja viitattiin Heidfeldin suosimiseen. En tietenkään tarkoita, että Räikkönen olisi jotenkin jumala jota kaikkien kuljettajien yksinkertaisesti olisi matkittava. Kaipaan vain yleisesti Heikiltä uutta asennetta. Siinä se.
Minä en kyllä Kimissäkään hirveästi aggressiota tai inhimoa nähnyt. Hän ei hirveästi riehaantunut edes mestaruudestaan eikä raivostunut potkuistaankaan. Hän se varsinainen jäämies on. Ja silti, loistava kuski.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kaipaan Heikissä hieman aggressiota, kaipaan hänessä intohimoa, inhoakin ja realismia. Joku tuolla tokaisi, että ehkä formulakuskina oleminen 2 miljoonan vuosipalkalla ei ole kovinkaan huono asetelma, mutta kun minä tahdon, Williammsin sanoin, munaa ja reittä. En halua palkkaansa tyytyväistä viimeisillä sijoille köröttelevää ikihymyileväistä suomalaiskuskia.
Uusien ja vanhojen tallien erot ovat mitä ovat, kuski tietää kun autosta on otettu irti kaikki mitä siitä voi saada ja on sen takia tyytyväinen. Tyytyväisyyteen varmasti vaikuttaa myös Lotuksen suht hyvä kehitys ja sen mahdollistama kilpailukyvyn paraneminen ensi kaudelle. Kyllä Kovalainen tiesi Lotukselle mennessään ensimmäisen kauden olevan vaikean ja yrittää nauttia näistä pienistä onnistumisista.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3324
Sijainti
Lahti
Kaipaan Heikissä hieman aggressiota, kaipaan hänessä intohimoa, inhoakin ja realismia.
Olet tainnut jo unohtaa sen "PERKELE!" -mainoksen keväältä?:)

Minä olen saanut käsityksen, että Heikki on lupsakka ja hyväsydäminen kaveri, joka on samalla myös erittäin kilpailuhenkinen. Intohimoa varmaan on keskimääräistä enemmän. Inhosta en oikein tiedä, sen eduista. Ei se häviämisen inhoaminenkaan ole aina mikään järjellinen reaktio, ja radalla saattaa johtaa hoopoihin temppuihin, kuin myös radan ulkopuolellakin. Kuten on nähty. Realismi taitaa Heikillä olla hyvinkin kohdilleen säädetty, ja kaiketi siksi hän osaa repiä maksimihuumorit esim. tilanteesta, jossa on juuri onnistunut ajamaan aika, paikka ja olosuhteet huomioiden kokolailla nappisuorituksen. Turhapa siinä on alahuulta lerpututtaa, kun siellä mennään missä mennään. Taidan pitää Heikki Kovalaisesta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onhan Heikki välillä ollut vähän huonommissakin tunnelmissa kisan jälkeen. Esim Hockessa 2008: 'ei tässä oikee mitään sanottavaa ole, kun ei saa ajaa kilpaa!''.

On jokseenkin outoa odottaa kuskilta jonkinlaista turhautumista tilanteessa, jossa tämä on ajanut kaluston huomioonottaen huippusuorituksen. Eiköhän tässä vaiheessa kautta kuski ala olla aika lailla sinut sen tilanteen kanssa, että nyt ajetaan vain uusien tallien välistä kisaa. Epäilemättä Heikki oli sinut sen kanssa jo heti keväällä. Ihmetyttää jos se realismi ei joillekin katsojille ole vielä avautunut.

Ja tosiaan, Kimihän se enemmän innottomalta ykkösissä ollessaan vaikutti.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Eipä noissa Lotuksen tai Heikin tämänvuotisissa tuloksissa todellakaan näytä äkkiseltään olevan paljon aihetta riemunhihkuntaan. Lotuksen tekninen pomo Mike Gascoyne on kuitenkin sanonut useaan otteeseen, ennen kauden alkua ja kauden kuluessa, että palkatessaan Heikin ja Jarnon hän teki molemmille täysin selväksi, että ensimmäinen kausi tulee olemaan vaikea, koska Lotus ei tule olemaan kilpailukykyinen kaudella 2010. Heikki siis tiesi Lotukselle mennessään hyvin millaiseen silmukkaan päänsä pisti, eikä kovin äänekäs valittaminen olisi reilua tiimiä kohtaan. Gascoyne on kuitenkin luvannut Heikille ja Jarnolle ensi kaudeksi huomattavasti kilpailukykyisemmän Lotuksen, jolla voi taistella pistesijoista.

Kauden alussahan Heikki vertasi Turun Sanomien haastattelussa (TS:n toimittajan pyynnöstä) Lotusta Minardiin, Minardin eduksi. Valppaat ulkomaiset F1-toimittajat julkaisivat tämän Turun Sanomien artikkelin nopeasti englanninkielisenä ja Heikki sai ilmeisesti Lotus-pomoilta kiukkuista palautetta, koskapa ilmoitti kohta sen jälkeen twitterissä (englanniksi), että Turun Sanomat oli lainannut hänen sanojaan virheellisesti. Maikkarin haastatteluissa Heikki on ajoittain todennut, ettei tämänvuotisen Lotuksen kaltaisella hitaalla autolla ole yhtä kiva ajaa kuin McLarenilla ja ettei näillä häntäpään sijoituksilla ole hänelle henkilökohtaisesti paljon mitään arvoa, mutta ne saattavat olla hyvin arvokkaita tiimille.

Sellaisen pienen huomion haluaisin vielä lisätä, että Heikki hehkuttaa Suzukan lopputuloksen olleen fantastinen koko TIIMIN kannalta, toki myös omaltaan ja Jarnon osalta: "It was a wicked race, really absolutely fantastic for me, Jarno and the whole team. [...] An amazing day for the whole team, and now we're another big step closer to that tenth place, which is obviously the main aim of the whole season."

Jarno Trulli, joka ei yleensä ylisanoihin intoudu, kommentoi samansävyisesti koko TIIMIN näkökulmasta: "What a great day for the whole team, just fantastic."

Koko Lotus-tiimin iloa varmaankin lisäsi, että Singaporessa Virgin näytti olevan Lotusta nopeampi ja siten "uusien tiimien paalupaikalla" nappaamassa näitä valmistajien kymmenenteen sijaan oikeuttavia sijoituksia, mutta Suzukassa Lotus olikin yllättäen nopeampi ja korjasi paremmat sijoitukset Virginin nenän edestä. :)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Koko Lotus-tiimin iloa varmaankin lisäsi, että Singaporessa Virgin näytti olevan Lotusta nopeampi ja siten "uusien tiimien paalupaikalla" nappaamassa näitä valmistajien kymmenenteen sijaan oikeuttavia sijoituksia, mutta Suzukassa Lotus olikin yllättäen nopeampi ja korjasi paremmat sijoitukset Virginin nenän edestä. :)
Niillä kymmenennen sijoituksen miljoonilla voi olla paljonkin tekemistä ensi vuoden auton vauhdin kannalta.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Sen rahan saa tietääkseni parin vuoden päästä, jos on tuolla top10:ssä pysynyt.
Jep. Ilmeisesti talli pääsee osingoille F1-sarjan kaupallisista tuloista, jos on sijoittunut valmistajien kilpailussa kymmenen parhaan tallin joukkoon lähimmän kolmen vuoden kuluessa. Kaudella 2010 aloittaneille uusille talleille nämä rahahanat siis avautuisivat aikaisintaan kaudella 2012 -- edellyttäen, että talli on sijoittunut kymmenen parhaan tallin joukkoon 2010 ja 2011. Kymmenen parhaan tallin joukkoon sijoittuminen on mitä ilmeisimmin rahallisesti kannattavaa, koska kaikki kolme uutta tallia ovat julkisesti ilmoittaneet tavoittelevansa tällä kaudella valmistajien kymmenettä sijaa.

F1-tallien saamat palkintorahat on määritelty Concorde-sopimuksessa, joka ei tiettävästi ole julkinen asiakirja, vaan ainoastaan tallien johdon ja muiden sopimusosapuolten luettavissa. Joe Saward on selvitellyt F1-sijoituksista saatavien rahapalkintojen jakoperusteiden pääpiirteitä blogissaan, vaikka uusien tallien osalta Sawardin blogikirjoitus kyllä pikemmin sekoittaa kuin selkeyttää vallitsevaa tilannetta. Saward vihjaa blogissaan, ettei ole itse lukenut Concorde-sopimusta, vaan on todennäköisesti ainoastaan kuullut selostuksen sen sisällöstä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Arvostettu MSa valitsee joka kisan jälkeen "Fahrer des Rennens", "Heimlicher Gewinner" ja "Heimlicher Verlieren". Heikki valittiin tuoksi keskimmäiseksi voittajaksi hienon esityksensä jälkeen.
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Heikillä napsahtaa mittariin 29 vuotta tänään, joten onnea.
Jokohan jatkopesti RedLotuksella tänään vahvistetaan? :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös