Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kun tälläkin hetkellä katsoo Lotuksen menoa, niin Ferrarille siirtyminen tuntuu huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta kakkoskuskin asemasta huolimatta. Alonso on yksi tämän hetken kovimmista mittatikuista, joten Alonsolle häviäminen ei ole mikään häpeä, ellei kyse ole todellisesta floppaamisesta. Toisaalta McLaren-aikana auto ei ollenkaan sopinut Heikille ja se näkyi vauhdissa, joten nyt on sama riski kun Ferrarin voi automaattisesti olettaa suunnitellun Alonsoa varten.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Itseluottamus ja nopeus

Heikkiä huhuillaan Ferrarille --> Heikki ajaa kylmiltään jäätävän ajan. Sattumaako?

Onko nopeutta vieläkin enemmän jossain varastossa, josta voi kaivaa kun fiilis on kohdallaan.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Heikkiä huhuillaan Ferrarille --> Heikki ajaa kylmiltään jäätävän ajan. Sattumaako?

Onko nopeutta vieläkin enemmän jossain varastossa, josta voi kaivaa kun fiilis on kohdallaan.
Kyllä. Nopeutta olisi ollut vieläkin enemmän, mutta Heikki epäonnistui nopeuden kaivamisessa.
Nopein aika syntyi ensimmäisellä yrittämällä. Toisella muut paransivat ja Heikki ei. Kaikesta huolimatta Heikki oli Jarnoa nopeampi.
Kuinka kovaa Heikki olisi Lotuksellaan voinut päästä?
Miksi Heikki oli Jarnoa nopeampi vaikka epäonnistui "nopeimmalla" yrityksellään?

Todella kova aika-ajotulos Kovalaiselta.
Olisiko Kovalainen ajanut punaisissa haalareissa Buttonin edelle?
Tällöin Alonso olisi voitu pelata nelospaikalle kisassa.
 

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Kyllä. Nopeutta olisi ollut vieläkin enemmän, mutta Heikki epäonnistui nopeuden kaivamisessa.
Nopein aika syntyi ensimmäisellä yrittämällä. Toisella muut paransivat ja Heikki ei. Kaikesta huolimatta Heikki oli Jarnoa nopeampi.
Kuinka kovaa Heikki olisi Lotuksellaan voinut päästä?
Miksi Heikki oli Jarnoa nopeampi vaikka epäonnistui "nopeimmalla" yrityksellään?

Todella kova aika-ajotulos Kovalaiselta.
Olisiko Kovalainen ajanut punaisissa haalareissa Buttonin edelle?
Tällöin Alonso olisi voitu pelata nelospaikalle kisassa.
Ennen kauden alkua muistelen Kovalaisen sanoneen, että häntä on kuunneltu tarkkaan auton suunnittelussa. Ohjaus on ilmeisesti hänelle juuri sopiva. Jos auto sopii hyvin hanskaan, tulee kilpailukykyiseksi (vrt tallitoveri).
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ennen kauden alkua muistelen Kovalaisen sanoneen, että häntä on kuunneltu tarkkaan auton suunnittelussa. Ohjaus on ilmeisesti hänelle juuri sopiva.
Auton ohjaustakin voidaan säätää kuljettajan mieltymysten mukaisesti, toki suunnittelu asettaa säädöille raja-arvot.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ennen kauden alkua muistelen Kovalaisen sanoneen, että häntä on kuunneltu tarkkaan auton suunnittelussa. Ohjaus on ilmeisesti hänelle juuri sopiva. Jos auto sopii hyvin hanskaan, tulee kilpailukykyiseksi (vrt tallitoveri).
Jotain tämän kaltaista se voisi olla. Ei Trullia muuten viedä aika-ajossa tuolla tavalla. Heikki oli nyt 0,1 Trullia nopeampi, mutta mahdollisuuksia lienee ollut jopa 0,5 sekunnin nopeuseroon. Mielenkiintoista nähdä miten ero alkaa kehittyä itse kisassa. Omat odotukseni ovat nyt korkealla - annan siis Heikille painetta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Jotain tämän kaltaista se voisi olla. Ei Trullia muuten viedä aika-ajossa tuolla tavalla. Heikki oli nyt 0,1 Trullia nopeampi, mutta mahdollisuuksia lienee ollut jopa 0,5 sekunnin nopeuseroon. Mielenkiintoista nähdä miten ero alkaa kehittyä itse kisassa. Omat odotukseni ovat nyt korkealla - annan siis Heikille painetta.
Itse uskon, että kehityksessä kuunnellaan Heikkiä paljon, koska hän on se Lotus-kaksikoista, joka tulevaisuudessa pokkaa hedelmät, jos niitä on tullakseen. Trulli jatkaa F1:ssä ainoastaan pari kautta maksimissaan, mutta Heikillä on saumaa jatkaa vaikka viisi vuotta, jos motivaatio, tallin kehitystahti ja suorituskyky ovat kohdallaan.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Itse uskon, että kehityksessä kuunnellaan Heikkiä paljon, koska hän on se Lotus-kaksikoista, joka tulevaisuudessa pokkaa hedelmät, jos niitä on tullakseen. Trulli jatkaa F1:ssä ainoastaan pari kautta maksimissaan, mutta Heikillä on saumaa jatkaa vaikka viisi vuotta, jos motivaatio, tallin kehitystahti ja suorituskyky ovat kohdallaan.
Tallin houkuttelevuuteen vaikuttaa moni seikka. Historia, suorituskyky ja kuntokäyrä. Historia ja suorituskyky ovat Lotuksella huonoja, mutta kuntokäyrä on nyt voimakkaasti nouseva. Lotus on houkuttelevuudeltaan jo Force Indian luokkaa(siis kuljettajan näkykulmasta).
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Nopeimmista kierroksista huomasin seuraavaa:


Pikkasen vielä, niin pisteillekin mahdollisuuksia olisi.
Kovalainen taitaa olla Vettelin lisäksi ainut kuski, joka on pessyt tallitoverin puhtaasti. Vaikka Trulli oli paremmilla sijoilla Australiassa, niin Kovalainen oli Trullin edellä ennen keskeytystä ja nopeampi aika-ajoissa, joten itse ainakin lasken Australian Kovalaiselle. Malesiassa ei jäänyt mitään seliteltävää, koska Kovalainen pesi huonolla kierroksella Trullin aika-ajoissa ja kisassa eroa oli jo melkein varikkopysähdyksen verran ennen Trullin keskeytystä. Hyvältä siis näyttää Suomussalmen kuhan kannalta tallin sisäinen taisto.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Nopeimmista kierroksista huomasin seuraavaa:


Pikkasen vielä, niin pisteillekin mahdollisuuksia olisi.
Toro Rossolla oli lopussa renkaat aivan sökönä, Heikki otti lopussa parissa kierroksessa 10 sek eron kiinni. Silti läpi kisan lupaavaa vauhtia, eteenkin alussa pehmeillä renkailla. Kovilla renkailla vauhti hidastu muihin verrattuna. Heikki ajeli alussa jopa kovempaa kuin Mersut :thumbup:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Toro Rossolla oli lopussa renkaat aivan sökönä, Heikki otti lopussa parissa kierroksessa 10 sek eron kiinni. Silti läpi kisan lupaavaa vauhtia, eteenkin alussa pehmeillä renkailla. Kovilla renkailla vauhti hidastu muihin verrattuna. Heikki ajeli alussa jopa kovempaa kuin Mersut :thumbup:
Sepä se onkin, että kestääkö Lotari ajaa pitempiä vetoja vähän hiljempaa? Minusta tuntuu, että vähillä pysähdyksillä kannatta Lotus yrittää vrt muut pysähtelee useammin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4356
Kuten Australiassa todettiin Lotuksen oli vaikea saada lämpöjä renkaisiin joka taasen lämpimissä olosuhteissa on heille etu koska renkaat kestää pidempään.

En tiedä varmasti miten Heikin rengas strategia loppupeleissä meni mutta ymmärrykseni mukaan ajettiin pehmeä-pehmeä-kova-kova, nopeuden puolesta taasen pehmeä-pehmeä-pehmeä-kova olisi voinut tuoda paremman lopputuloksen.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
En tiedä varmasti miten Heikin rengas strategia loppupeleissä meni mutta ymmärrykseni mukaan ajettiin pehmeä-pehmeä-kova-kova, nopeuden puolesta taasen pehmeä-pehmeä-pehmeä-kova olisi voinut tuoda paremman lopputuloksen.
Kovalainen ajoi kahdella stopilla. Renkaat olivat pehmeä-pehmeä-kova.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Kuten Australiassa todettiin Lotuksen oli vaikea saada lämpöjä renkaisiin joka taasen lämpimissä olosuhteissa on heille etu koska renkaat kestää pidempään.
Kiinassa pitäisi taas olla ennakkotietojen mukaan viileämpää. Katsotaan saako Team Lotus renkaat toimimaan siellä, vai käykö kuten Australiassa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Kovalainen ajoi kahdella stopilla. Renkaat olivat pehmeä-pehmeä-kova.
Niinpä. Ja Alguersuarilla oli tismalleen sama strategia. Tuoreilla renkailla Toro Rosso oli pari sekuntia Lotusta nopeampi kierroksella, mutta kuluneilla renkailla Heikki otti taas Alguersuaria kiinni. Force India oli Malesian kisassa Toro Rossoa nopeampi, ja nämä kaksi tallia näyttäisivät olevan Team Lotuksen tähtäimessä sitten kun palataan Eurooppaan ja kehityskilpailu pääsee täyteen vauhtiin.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4356
Gascoyne lupaili 0.8 sekan parannusta Barcelonaan blow diffun ja muiden uudistusten myötä. Toivotaan että Lotus saa Intian voiman ja TR:n kiinni.

Menestys onkin sitten kiinni strategiasta ja pelisilmästä. Top 10 joukkoon on kuitenkin melko vaikea ajaa kun 8 "varmoja" (RB, Ferrari, Mclaren, Renault) ja loppupaikkoja kärkkyy Mersu, Williams, TR, Force India ja Lotus
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös