Jarno on tosiaan Gascoynen luottokuski, mutta eiköhän Heikki ole tehnyt järjestyksen omilla otteillaan melkoisen selväksi.
Suosimisen sijaan veikkaisin olevan kyse siitä, että Lotuksella on päätetty renkaiden keston olevan tallin vahvuus ja tätä korttia on nyt yritetty pelata kyllästymiseen asti erityisesti Heikin kanssa, joka on saanut renkaat kestämään Trullia paremmin. Tilanne taitaa todellisuudessa olla sama kuin Ferrarilla, eli renkaita ei saada toimintalämpöön. Barcelonaan tuotu kova rengas toi tämän ongelman suorastaan kivuliaalla tavalla esiin, ja keston sijaan se vieläpä tuhoutui oikeassa lämmössä ollutta kumia nopeammin. Samoin pehmeillä renkailla ajetuista stinteistä on alkukauden perusteella varsin hankala tulla sellaiseen johtopäätökseen, että Lotus säästäisi renkaita mitenkään merkittävästi muita enemmän.