kc4197
Polliarvonnassa voittanut
- Liittynyt
- 13.6.2005
- Viestit
- 813
Jahas, se mahdollisuus meni jo. Myyty mikä myyty.kc4197 sanoi:
Jahas, se mahdollisuus meni jo. Myyty mikä myyty.kc4197 sanoi:
Muuten kyllä aika mainio vertaus ja olin itse kirjoittamassa about samaa mutta olisin enneminkin vertaillut hintoja näin (fillari / auto) :Jacques sanoi:Noh.. joku tähän jo vastasinkin, mutta vastaanpa minäkin..
Otetaanpa sellainen esimerkki että joku täällä tiedustelisi sitä mikä olisi hyvä henkilöauto hinta-haarukalla 18 000 - 20 000. Tähän sitten Matxi vastaisi "Lisää tohon hintaan 30 000e, niin sitten saat kelvollisen auton".
Nyt siis tuo Moen kommentti oli vastaavanlainen fillareihin liittyen..
Ja itseasiassa tuo Moe - Matxi vertaus on muutenkin tosi oivallinen! Matxi haaveilee ja unelmoi huippukalliista Audista, mutta ajelee silti vanhalla paskalla Golfilla, joka räjähtää minä hetkenä hyvänsä. Moe taas haaveilee ihan oikeasta pyörästä (=kilpapyörä), ja on kateellinen mun hienosta Bianchistani, mutta oikeasti hän ajelee jollain hemmetin fitness-pyörällä, valittelee varmaan peräpukamista ja taluttaa ylämäet. :ahem: :ahem:
Tuota on tainnu sattua muutama kerta leukaan kun on noita temppuja harjoitellukc4197 sanoi:Tuolta sitten vähän pyöränkäsittelymallia niin selviät jalkakäytävän reunuksista siellä lenkilläsi
Voisi jopa silti sanoa, että on kannattanut :thumbup:Doubtful sanoi:Tuota on tainnu sattua muutama kerta leukaan kun on noita temppuja harjoitellu
Jos maasturia etsinet, niin suosittelen lampimasti 29 tuumaisia Bigfooteja.Jacques sanoi:- Rengaskoko; 28" tietenkin tässä käyttötarkoituksessa, mutta leveys on sitten oman harkinnan varainen. Koska ajat pääasiassa asfaltilla, niin suosittelen aika kapeaa rengasleveyttä.
Totta. Pientä kritiikkiä kannattaa pitää yllä kun tuota foorumia lueskelee.
Toi takajarru on napavaihteisessa mun mielestä ongelmallinen, koska se rajoittaa jalkojen asentoa vapaalla rullatessa. En ole tosiaan paljoa ajellut napavaihteisella, mutta sellainen käsitys mulla on ettei se jalkajarru olisi kauhean tehokas? pyörää ei sillä pysäytetä. En tiedä.. kuten sanoin, niin mulla ei ole tarpeeksi tietoa napavaihteisista pyöristä, mutta jotenkin suhtaudun siihen hyvin skeptiseksi. En näkisi sen kuitenkaan olevan käytännöllinen vähän pidemmillä lenkeillä (yli 20km)?
Nythän tässä jäi vielä epäselväksi se minkä pituisia nämä ITG:n mainitsemat kuntolenkit olisivat?
En ollut kai tätä vertausta huomannutkaan, mutta vähän erheellinen.Muuten kyllä aika mainio vertaus ja olin itse kirjoittamassa about samaa mutta olisin enneminkin vertaillut hintoja näin (fillari / auto) :
500€ / 20000€
1000€ / 50000€
1600€ / 100000€
Ja hoblaa!
Mitäköhän sanoisin välityksistä? Ykkösellä pyörittää yli 60 kierrosta minuutissa alle kympin vauhdilla ja kasilla vastaava vauhti olisi ehkä 40km/h? Voin joku päivä testata. Normaalikäyttöön siis välityksiä on riittävästi. Tavallisimmin käytän vaihteita kolmosesta kutoseen. Hyvin harvoin ykköstä ja kasia.joo.. peruskäytössä tuo varmaan toimiikin.. Mutta miten kevyt on kevein välitys ja millainen taas se raskain? Siis pystyykö sillä ajamaan pidempiä ylämäkiä ja pystyykö polkemaan alamäissä? Itse tarvitsen kyllä kaikkia 27 välitystä, mutta toki mulla onkin eri lähtökohdat..
Mutta tuota ketjuilta tipahtamista en nyt kyllä pitäisi kovin suurena ongelmana.
Pystyy helposti.. Sehän on niin mukava makaava asento että melkein meinaa nukahtaa.Pystyykö tuollaista kilpapyörää edes polkemaan jossa satula on törkeän ylhäällä ohjaustankoon verrattuna? Munat puristuu ja niska vääntyy?
Joo, peruskäytössä nimenomaan. Taikasana on helppohoitoisuus.joo.. peruskäytössä tuo varmaan toimiikin.. Mutta miten kevyt on kevein välitys ja millainen taas se raskain? Siis pystyykö sillä ajamaan pidempiä ylämäkiä ja pystyykö polkemaan alamäissä? Itse tarvitsen kyllä kaikkia 27 välitystä, mutta toki mulla onkin eri lähtökohdat..
Mutta tuota ketjuilta tipahtamista en nyt kyllä pitäisi kovin suurena ongelmana.