Jellinek
Banned
Eikös tuossa ralli-Quattrossa ole ainakin erona katu-Quattroon levikkeet ja tuo uloke jäähdytinsäleikössä?:doubtful:
Tässä ns. vakio-Quattro:
Tässä ns. vakio-Quattro:
Noista "olympiarenkaista" en osaa sanoa, mutta kuten edellä jo on tullut todettua, niin gr.4 oli aikalailla sileäkylkinen, A1:ssa oli selvästi havaittavat pokkaukset pyöränaukoissa mutta EI ilmanottoaukkoja. A2:n kyljet oli sitten kuttaperkkaa ja takapyörien edessä oli ilmanotto takajarrujen jäähdytykselle.Ulkoisina tunnistus eroina A1 / A2 luokituksiin on ainakin että takapyörän lokasuojassa ei ole ilmanottoaukkoja ja keulan audi renkaat ovat pienemmät.
Nyt kun on aika selkeesti todisteltu että pitkästä Quattrosta on kolme eri versiota olemassa niin kuinkahan tähän listaan pitäis suhtautua. Onko todella niin että vuodesta 2007 lähtien ryhmään 4 luokiteltua audia onkin alettu pitää A1:nä kun kuitenkin nyt kuun alussa julkastussa FIA luokittelu listassa on autot tuon alkuperäsen listan mukasesti.Löysin ulkomaalaiselta foorumilta selvitystä noista mallimerkinnöistä. Eli Audi on 2007 muuttanut noita mallimerkintöjä.. Se selittää joitain sekaannuksia, mitä on käyty tälläkin foorumilla.
The names of the Rallye Quattro 1980 to 2007
Audi Quattro Gruppe.4
(Jänner Rallye 1981 to RAC 1982)
Audi Quattro A1
(Monte Carlo Rallye 1983 to Safari Rallye 1983)
Audi Quattro A2
(Korsika Rallye 1983 to 1000 Seen 1984)
Audi Quattro Sport Rallye
(Korsika 1984 to Neuseeland 1985)
Audi Quattro Sport S1
(Olympus 1985 to Pikes Peak 1987)
The names of the Rallye Quattro off 2007
Audi Quattro A1
(Jänner Rallye 1981 to RAC 1982)
Audi Quattro A2 = Audi Quattro in the Gruppe.B
(Monte Carlo Rallye 1983 to 1000 Seen 1984)
Audi Quattro Sport S1 = Audi Quattro Sport in the Gruppe.B
(Korsika 1984 to Neuseeland 1985)
Audi Quattro Sport S1/E2 = Audi Quattro Sport S1 in the Gruppe.B
(Olympus 1985 to Pikes Peak 1986)
Audi Quattro Sport Pikes Peak 1987
(Pikes Peak 1987)
In the books it is not written correctly, audi changes the names for 2007.
Just.Uskoisin että jos joku saapuu historic rallin katsastukseen niin tuon FIAn luokituksen mukaan mennään.
Aivan aivan siis nöösi sai nenilleen. Olen aina kuvitellut että nämä pokkaukset on ilmanotto aukot / jäähdytys aukot. Aika selkeästi myös on isommat nuo "olympiarenkaat" ja paremmin erottuvat.Noista "olympiarenkaista" en osaa sanoa, mutta kuten edellä jo on tullut todettua, niin gr.4 oli aikalailla sileäkylkinen, A1:ssa oli selvästi havaittavat pokkaukset pyöränaukoissa mutta EI ilmanottoaukkoja. A2:n kyljet oli sitten kuttaperkkaa ja takapyörien edessä oli ilmanotto takajarrujen jäähdytykselle.
Hienosti onkin kulkenut Quattro ainakin Lahden soraränneissä.Just.
Ja onhan quattroa nähty hammaslääkäri Pekkalan toimesta EM-historiceissa jo kahden vuoden ajan.
Ei. Luokitustodistuksen numeron mukaan mennään oikeasti ja sieltä selviää tarvittaessa vaikka lokarin muoto ja materiaali.Vai onko noilla A1 jne merkinnöillä oikeastaan mitään merkitystä muille kuin meille faneille?
Sanoisin että tuo on kyllä A2:n - vuosimallin perusteella varmaan ensimmäisiä kakkosia. A1:ssä EI siis ole noita jäähdytysilma-aukkoja tuossa takapyörän edessä. A1:n ja 4-ryhmäläisen erottelu on aika hankalaa. Esim. Stigun Ruotsin rallin voittoauto vm.82 kulkee listoissa A1:na mutta on vanha 4-ryhmäläinen.
Stig Blomqvist 1983 Portugal - Audi Quattro A1
Ainakin tuon Juwran mukaan 1983 portugalin ralliin on ilmotettu numerolla 6 Stig Blomqvist autona Audi Quattro A1. Toisekseen A2 on luokiteltu 1.5.1983 ja Portugalin ralli ajettu 2-5.3.1983. Eli kyllä mun järjen mukaan ton auton täytyy olla A1. Asia on sitten erikseen onko juwran tilastot luetettavia ja onko tuo kuva todella oikeesti portugalin rallista tai mikä auto oikeasti on ilmotettu A1:nä portugalin ralliin 1983.Sanoisin että tuo on kyllä A2:n - vuosimallin perusteella varmaan ensimmäisiä kakkosia. A1:ssä EI siis ole noita jäähdytysilma-aukkoja tuossa takapyörän edessä. A1:n ja 4-ryhmäläisen erottelu on aika hankalaa. Esim. Stigun Ruotsin rallin voittoauto vm.82 kulkee listoissa A1:na mutta on vanha 4-ryhmäläinen.
Tässä gr.4: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiyW8Piz74yLZgBiJeVaqJhWbiP8ZUYZYkH-Vf5-di_HraTKOW
Huomaa suora maski ja orggis kaukovalot tuolla lisävalon takana. Kyljissä kuitenkin on jo pienet pokkaukset (toisin kai kuin ihan ensimmäisissä versioissa..) A2:n kuttaperkasta väännetyt etulokasuojat ja takaposket on myös selkeästi rajummin levitettyjä kuin tässä.
Kuten STP sanoi on kyseessä A1 quattro.Sanoisin että tuo on kyllä A2:n - vuosimallin perusteella varmaan ensimmäisiä kakkosia. A1:ssä EI siis ole noita jäähdytysilma-aukkoja tuossa takapyörän edessä. A1:n ja 4-ryhmäläisen erottelu on aika hankalaa. Esim. Stigun Ruotsin rallin voittoauto vm.82 kulkee listoissa A1:na mutta on vanha 4-ryhmäläinen.
Tässä gr.4: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiyW8Piz74yLZgBiJeVaqJhWbiP8ZUYZYkH-Vf5-di_HraTKOW
Huomaa suora maski ja orggis kaukovalot tuolla lisävalon takana. Kyljissä kuitenkin on jo pienet pokkaukset (toisin kai kuin ihan ensimmäisissä versioissa..) A2:n kuttaperkasta väännetyt etulokasuojat ja takaposket on myös selkeästi rajummin levitettyjä kuin tässä.
Mieltä lämmitti jonkun ranskiksen Happy People teipattu Porsche.Hienoa kalustoa muuten nykypäivän historic rallyssa, mm. Lancia rally 037.
http://www.youtube.com/watch?v=xVlMUBVhDxU