Rallin B-ryhmä jutustelu

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ainakin kotimaisissa kapinoissa ei VFTS:sta juuri ollut haastajaksi edes i200:lle. Sen sijaan 80-luvun puolimaissa yleistyneet A-ryhmän 80 Quattrot näyttivät olleen kokolailla samoilla haminoilla RS Escojen ja Teemu Tahkon i200:n kanssa. Eikä sovi unohtaa Petsku Geitelin Datsunia tai Sundströmmin Ritmo Abarthia.
A-ryhmässä varmasti haastajia löytyi ainakin lumella.
VFTS Ladoissa varmasti yksi ongelma oli alkeelliset jarrut.
Oliko tuo i200 peltikuorinen vai oliko luokiteltu kevyempiä materiaaleja luukkuihin?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Eiköhän siinä ollut takapaksin kansi ja konepeitto kuitua. Muistelen ainakin että i200:nkin kannessa olis ollu ne kolmio-aukot. Ja varmaan noi etulokaritkin olis kuitua.

http://www.flickr.com/photos/26210481@N05/4107288918
Ei mahda tuo olla luokituksen mukainen irmeli 200. Näyttäisi olevan 400 Mantan lokaritkin.
Tässä fotojorkan sivuilta bongattu Jukka Jalosen (onks tää joku toinen Jalonen?) auto Hankiralli 1986:

 

Titama

Well-known member
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
48
Eiköhän siinä ollut takapaksin kansi ja konepeitto kuitua. Muistelen ainakin että i200:nkin kannessa olis ollu ne kolmio-aukot. Ja varmaan noi etulokaritkin olis kuitua.
Kyllä i200:nen on ihan peltiluukuilla ja -lokasuojilla.
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Ei mahda tuo olla luokituksen mukainen irmeli 200. Näyttäisi olevan 400 Mantan lokaritkin.
Tässä fotojorkan sivuilta bongattu Jukka Jalosen (onks tää joku toinen Jalonen?) auto Hankiralli 1986:

Taitaa olla Martti Jalosen poika joka aikanaan ajoi kisaa. (Isä eli Kauppaneuvos Martti Jalonen tunnetaan Auto-Jalosen ja LänsiAuto OY:n perustajana). Jukka "JJ" Jalonen kävi BMW-myyjäkoulutuksen ja vetää omaa yritystä. Nuorempi veli eli Ilkka Jalonen johti vuoteen 2010 perheen autoliikkeitä.

UUV-400 taisi olla kotoisin alunperin Blominmäestä Christer Ekegrenin eli Erikoisrenkaan pajalta. Koska siellä Christer ja Teemu Tahko apulaisena noita rakensivat aikanaan suoraan kisa-autoiksi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ei mahda tuo olla luokituksen mukainen irmeli 200. Näyttäisi olevan 400 Mantan lokaritkin.
Tässä fotojorkan sivuilta bongattu Jukka Jalosen (onks tää joku toinen Jalonen?) auto Hankiralli 1986:


Mikäli tuota kuvaa on uskominen niin r.B Manta i200 ei millään tavoin ulospäin eronnut A-ryhmän Manta GT/E:stä?? Olen aina ollut siinä uskossa että nämä "kakssataset" olis ulkoisesti olleet 400-mallien kaltaisia, mutta koneena olisi ollu normi 2-litrainen 8V kone hieman tuunatulla kannella (vs. A-ryhmäläisen vastaava)
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jukka "JJ" Jalonen kävi BMW-myyjäkoulutuksen ja vetää omaa yritystä.
Eikös Jukka Jalosella ollut Dakar -projekti silloin Neuvostoliittolaisen -en enää muista minkä niistä- kuorma-autovalmistajan kanssa, joka hiukan tyrehtyi kun sääntöjä muutettiin? Kuitenkin Dakarin kävijä.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mikäli tuota kuvaa on uskominen niin r.B Manta i200 ei millään tavoin ulospäin eronnut A-ryhmän Manta GT/E:stä?? Olen aina ollut siinä uskossa että nämä "kakssataset" olis ulkoisesti olleet 400-mallien kaltaisia, mutta koneena olisi ollu normi 2-litrainen 8V kone hieman tuunatulla kannella (vs. A-ryhmäläisen vastaava)
Manta nelisatasesta ei ollut muuta kuin takasiipi.

Ei se sitten vissiin ollut se Jukka Jalonen.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ei se sitten vissiin ollut se Jukka Jalonen.
Ei ollu :) tää rixulainen kiekkomies (jonka kans oltiin samaan aikaan lukiossa).

Tän Espoon Jalosen kuorma-autoprojekti oli muistaakseni FSC Starin kanssa. Monia mielenkiintoisia episodeja tuosta projektista kuului, mutta netissä ei ole muistiinkirjailtuna. Enkä varastoituja leikkeleitä ja juttuja nyt hetimiten pääse läpi käymään.

Kuvan UUV-400 oli lauantaina mukana Teijo Talot-rallissa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Celica TCT kovalla

Löysin hyviä kuvia Kankkusesta Celicalla kovalla pinnoitteella Haspengouw rallissa 1985:



 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
-> Projects

Ovat läpikäyneet kaksi Celicaa. Molemmat olleet kohtuullisen lohduttomassa kunnossa.

Ja videoiden kakkossivultu löytyy videopätkäkin.
Siellä ei ole rahaa säästelty. En ole tiennytkään, että Celicassa oli ketjuvetoinen jakopää ja moottorikin on vain kahdeksan venttiilinen.
Vanhemmat Celicat ja Nissanin Silviat on kyllä komeita laitteita.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Yhtaikaa Alsacen MM-rallin kanssa ajetaan Korsikalla historique-kisaa, paljon B-ryhmääkin mukana.
Puolivälissä johtaa Gache (911), sit Comas (Stratos) ja Andruet (911). Tuloksista päätellen esim 037 ja De Tomaso Pantera ovat väärissä käsissä, kun etuveto-Relluilla ja Kuplilla pysytään samassa vauhdissa.
http://www.tourdecorse-historique.fr/12eme-Tour-de-Corse-Historique_r37.html
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
kas sehän on ihan miehekkään mittanen Historic -kilpailu tuo Tour de Corse. Äkkiseltään katsottuna 323,48 ek kilometriä. Eikä kahteen kertaan ajettavia pätkiä?!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15899
Sijainti
Tampereen lenkki
Jäikö muuten Portugalin 1986 ensimmäisten pätkien aikoja mihinkään talteen? Olisivat ainoat vertailukelpoiset ajat Pösön, Lancian, Audin, Fordin ja Metron kisavauhdista...
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Jäikö muuten Portugalin 1986 ensimmäisten pätkien aikoja mihinkään talteen? Olisivat ainoat vertailukelpoiset ajat Pösön, Lancian, Audin, Fordin ja Metron kisavauhdista...
Voittajien osalta ainakin juwrasta:
http://www.juwra.com/portugal_1986_stage_winners.html

Kieltämättä olisi kiva nähdä muutkin ajat. Kuinka pitkälle vieviä johtopäätöksiä sitten voi noista vetää, kun pätkät oli mitä oli.
 
Ylös