Juu ja täysin vapaaehtoista asua alueella, josta joutuu tuon kohteeksiEikö toi ruuhkamaksu kohdistu enämpi landepaukkuihin jotka tulee Keravalta tai Kirkkonummelta stadiin töihin?
se riippuu mallista, mutta kyllä kaikissa malleissa kaikki maksais - eihän muuten saatais edes kuluja katettua.Eikö toi ruuhkamaksu kohdistu enämpi landepaukkuihin jotka tulee Keravalta tai Kirkkonummelta stadiin töihin?
heh olisi kivaa nähdä laskutoimitukset tästä. omaan autoiluun kuluu kuukaudessa yhtä paljon rahaa kuin kolmen kuukauden rajoittamattomaan matkalippuun ja maksan molemmista. Ilman alennuksia hyöty olisi olisi puolet tästä mutta silti melko merkittävä.Kyllä oon toistaiseksi katsonut, että jonkin matkan ajaminen omalla autolla tulee halvemmaksi kuin mennä sama reissu linja-autolla tai junalla. En laske mitään auton arvon vähenemisiä (arvo noin tuplaantuu kun pistää tankin täyteen bensaa), vakuutus- ja käyttömaksuja mukaan.
Junalippujen hinnat on vissiin tulleet alas sitten viimematkustuksen. Silloin kun opiskelijahintaan sai lipun, tuli junalla kulkeminen muistaakseni pikkasen omaa autoa halvemmaksi. Täyteen hintaan homma kallistui ilman muuta oman auton puolelle.heh olisi kivaa nähdä laskutoimitukset tästä. omaan autoiluun kuluu kuukaudessa yhtä paljon rahaa kuin kolmen kuukauden rajoittamattomaan matkalippuun ja maksan molemmista. Ilman alennuksia hyöty olisi olisi puolet tästä mutta silti melko merkittävä.
Kuukausilipulla matkustavankaan ei tarvitse laskea sitä mukaan vertailuun, noin niinkuin kärjistäen.Ja oman auton vakuutuksia ja käyttömaksuja en laske mukaan koska ne joutuu maksamaan vaikkei ajaisi yhtään, noin niinkun kärjistetysti ilmaisten.
Itse asiassa AksuPaksu vois laskeakin kun käyttää sekä omaa autoa että julkisia kuukauden rajoittamattomalla lipulla. Ne matkat, jotka ajaa julkisilla oman auton sijaan, nostavat vakuutusten ja muiden vakiokulujen osuutta oman auton jäljelle jäävissä kilometreissä.Kuukausilipulla matkustavankaan ei tarvitse laskea sitä mukaan vertailuun, noin niinkuin kärjistäen.
heh olisi kivaa nähdä laskutoimitukset tästä. omaan autoiluun kuluu kuukaudessa yhtä paljon rahaa kuin kolmen kuukauden rajoittamattomaan matkalippuun ja maksan molemmista. Ilman alennuksia hyöty olisi olisi puolet tästä mutta silti melko merkittävä.
Joo taitaa tuo aksupaksun tapa olla kallein. Itsellä on vuosilippu autoon, joten julkisia käytän kertaveloituksilla lähinnä silloin kun auto on rikki (aika usein) tai menot muuten sellaisia ettei reissusta tule edestakaista.Itse asiassa AksuPaksu vois laskeakin kun käyttää sekä omaa autoa että julkisia kuukauden rajoittamattomalla lipulla. Ne matkat, jotka ajaa julkisilla oman auton sijaan, nostavat vakuutusten ja muiden vakiokulujen osuutta oman auton jäljelle jäävissä kilometreissä.
Ruuhkamaksut eivät ole parantaneet julkista liikennettä Lontoossakaan. Miten ihmeessä ne olisivat voineekaan, kun ne eivät useimpina vuosina ole tuottaneet mitään.
... henkilökohtaisesti en silti epäile hetkeäkään noiden toteutumista - liian tehokas tapa verottaa autoilijoita, jottei sitä käytettäisi.HSL: Autojonojen hillitseminen ei vaadi ruuhkamaksua
Älä nyt! Suomen liikenne on jo tukkeutunut, tai tukkeutuu kohta. Ainakin jos selvityksiä lukee.Palataan asiaan sitten, kun Suomessa on oikeita liikenneruuhkia. Tällä väestö- ja automäärällä niitä on sangen vaikea järjestää. Tietysti, jos kaikki suomen autot tunkis samana päivänä kehä-I:n sisäpuolelle ei tarvittais kuin toinen mokoma lisää ja alettais olemaan lähellä ruuhkaa.
Sä aliarvioit liikennesuunnittelijoiden taitoa tehdä liikenne mahdottomaksi.Palataan asiaan sitten, kun Suomessa on oikeita liikenneruuhkia. Tällä väestö- ja automäärällä niitä on sangen vaikea järjestää.
Juu, varsinkin kun viherpimperöt pääsevät vaikuttamaan asiaan hallituksessa. Siinä myydään ydinvoimaluvat aika halvalla silloin.Äläs nyt, tuo on vain tietosuojavaltuutetun näkemys. Kyllä lakeja saadaan muutettua, jotta voidaan verottaa.