Meikä uskoo vahvasti siihen, ettei kuljettajalla ole talentin puolesta mitään tekemistä nopeuden kanssa. Siis kun verrataan F1 kuskeja joista jätetään ne negatiivisesti erottuvat pois laskuista. (piquetit ym.)
Tällä meinaan sitä, että Kimi oikein lensi laarenilla koska auto oli kuin tehty Kimille, Ferrarilla samaa vauhtia tallikaveriin nähden ei ole, koska auto ei ole kuin nakutettu Kimille. Lewisille Laren tällä hetkellä voi olla todella hyvin hanskaan sopiva peli, mutta ei Heikille.
Rellu mestaruusvuosinaan oli Alonsolle täydellinen työkalu.
Lewis ei taatusti pärjäis Aiemmilla Relluilla Alonsolle. Kimi taas pesisi kenties nykyiselläkin Larenilla Heikin, mutta aikoinaan kenet vain. Alonsokin olisi piessyt ihan kenet vain sillo 05 tai 06.. Massa menee hyvää vauhtia, Kimille se pirssi vain ei ole "kuin nakutettu".
Joku vuosi Nick pesi Kubicaa, toisena vuotena toisinpäin. Luuletteko oikiasti että kuljettajien keskinäinen tasoero vaihtuu parista voitollisesta kymmenyksestä pariin tappiolliseen kymmenykseen vain kun joulu on välissä, vai sen takia että auto on eri?
Auto ratkaisee kaiken. Enää on turha puhua siitä, että nyt joku kuski pesee jotakuta muuta kuskia kun seuraavalla kaudella osat on toisinpäin. Kyllä se on auto ja sen hienoinen olemus (joka tulee automaattisesti mutta johon ei paljoa osata/haluta/pystytä vaikuttamaan) mikä tekee sen eron että kuka kuljettajista pärjää ja kuka ei.
Sanotaan, että kuljettajan ero toiseen voi olla pari kymmenystä, kyllä näitten suhareitten osalta, mutta kärjessä ei todellakaan ole moisia eroja. Kyllä ne erot tallikavereiden välillä tulee siitä, että sopiiko se auto ku nakutettu millon kummalle kuskille. Eihän herrajumala kuskit kisasta toiseen vaihtele nopeuserojaan vain sen takia kun ei ole taitoa ajaa paremmin just nyt.. Kyllä se on pirssi ja sen olemus!
Se että kuskilla ei ole merkitystä on harmi juttu, tietysti, mutta itse kyllä uskon vahvasti ettei sillä oikeasti ole edes merkitystä niin paljoa kuin luullaan, kärjessä ei puhuta kymmenyksistä.
Ja muistakaahan, palkkakin tulee markkina-arvon mukaan.
Edit: Mitä tulee Räikkösen aikakauteen, niin kyllä se oli 2005 kun Kimi oli sarjan nopein McLarenillaan. Se auto oli kuin nakutettu Kimille, ei voi mitään, mutta siihen yhteen vuoteen se Kimin unelma vauhti sitten jäikin, auto kun oli just eikä melkee. (ei varmaa ollut edes just, mutta lähempänä kuin muulloin) Ja tietysti auto oli nopea, ehkä nopein. Mutta niistä ne yhdistelmät tulee.
Ja mun mielestä pitäs sen takia puhua yhdistelmistä, Schumi-Ferrari, Alonso-Renault jne, niissä puhutaan sillon asiaa ku kerta auto on se mikä vaikuttaa kuljettajan nopeuteenkin verrattuna tallikaveriin.