Voi helvata, eikö se ole selvää, että KERS oli vikatikki niille talleille, jotka sen tien valitsivat? Loppukaudesta siitä on vihdoin ollut hyötyäkin, mutta etumatka oli jo venynyt liian suureksi, että McLaren ja Ferrari olisivat sieltä syvältä suosta enää mestaruustaistoon nousseet. Ferrarilla KERS oli kaiken kukkuraksi alkuun vielä epäluotettava, McLarenilla se toimi koko ajan, mutta auto oli rakennettu niin perseelleen alkukaudesta, ettei toimivasta KERSistäkään ollut iloa. On se kumma, että tästä jaksetaan vääntää, KERS oli surkea valinta. Yhtä hyvin voisi sanoa, että Button voitti kaikki kuusi kisaansa tupladiffuusorin ansiosta. Tupladiffuusorihan oli oikeastaan epärehellisempi ja arveluttavampi keino kuin KERS, joka oli selvästi sallittu säännöissä. Nämä KERS-jutut ja siitä hyötymiset voisi vihdoin lopettaa, kun ne ovat täyttä paskaa. En siis sitä kiistä, etteikö KERS hyödyttäisi lähdössä, kyllähän se niin tekee, mutta asioita voisi katsoa hieman laajemmasta perspektiivistä niin näkisi miten se KERS kokonaisuudessaan vaikuttaakaan. Listata plussat ja miinukset ja verrata vaikka siihen hiton tupladiffuusoriin.
Kimin McLaren-sopimuksen suhteen olen luottavaisin mielin ollut jo kuukauden päivät, mutta niin kauan kuin asiat on epäselviä, pieni kutina on aina takaraivossa. Päätöksiä alkaa ilmeisesti vihoviimein kuulumaan näinä viikkoina, on kyllä jo aikakin. Saa nähdä onko fiilikseen tällä kertaa luottamista. Toivottavasti on.