WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Rengaskilpailun (ja tankkausten) aikaisia seoksia ei kannata verrata nykyisiin. Bridgestonen tultua monopolitoimittajaksi seoksia kovennettiin. Ja täksi kaudeksi varmaan kovennettiin lisää, koska raskaammat autot kuluttavat enemmän rengasta.Lisäksi niistä rengasseoksista sen verran, että ainakin ennen vanhaan Magny-Coursin rata oli varsin epämukava D-seoksille sillä renkaat eivät kestäneet melkein ollenkaan radalla sillä vain noin 12 kierrosta oli melkein maksimi renkailla ja pysähdyksiä olisi ollut liian paljon tehtävä jotta siitä olisi ollut hyötyä. C-renkailla kesto oli väliä 18-30 kierrosta joten pysähdyksiä olisi ollut 3-4 tai vähintään kaksi pysähdystä ja B-renkailla kesto oli noin 36 kierroksen luokkaa ja stoppeja nähtiin 1-2 pysähdystä.
Mutta mikäs sen mukavampaa kuin että renkaanvaihtoja tosiaan täytyisi (tai vähintään ehkä täytyisi) tehdä kaksi sen iänikuisen yhden sijaan. Voitaisiin nähdä ehkä erilaisia taktiikoita. Toivottavasti Pirelli ensi vuonna tekee seoksista niin pehmeitä, että ainakin joillain radoilla joudutaan kahden stopin taktiikoihin.
Viimeksi muokattu: