Eikö tuossa Arquibancadacsen kohdassa olevaa shikaania ottaa käyttöön.Sawardin blogissa oli kanssa aiheesta, ja siinä käy aika hyvin ilmi alueen ahtaus... http://joesaward.wordpress.com/2011/04/04/safety-at-interlagos/
Jos profiilia pitää muuttaa, niin muuttaisin itse Juncaon neulansilmäksi, jonka jälkeen tulisi pitkä oikea ennen seuraavaa neulansilmää, joka olisi kutakuinkin nykyisen moposhikaanin paikkeilla. Tuo infieldihän on pelkkää nurmea, joten siinä on tilaa.
Toisaalta taas olisi kai mahdollista käyttää Juncaon osalta tuota vanhaa layouttia, ja täten muuttaa hieman tulokulmaa tuohon "suoralle".
Se on liian myöhään jotta ongelma poistuisi. Ongelma on tuossa näkyvää shikaania edeltävä mutka.Eikö tuossa Arquibancadacsen kohdassa olevaa shikaania ottaa käyttöön.
Shikaani on tuossa piirretty väärään kohtaan. Google Mapsistä selviää, että se oikeasti on aikaisemmin (kaavion shikaanin kohdassa on kyllä varikkotiessä oleva koukkaus, muttei radassa). Tässä nopeasti väsäämäni ässämutkaehdotelma, jossa on hyödynnetty RR-shikaanin profiilia, ja sen toisella puolella olevaa tyhjää tilaa turva-alueena.Se on liian myöhään jotta ongelma poistuisi. Ongelma on tuossa näkyvää shikaania edeltävä mutka.
Tuonne on mitä ilmeisemmin viime vuoden lopulla asennettu jo se SAFER-muuri, ja kun sekään ei estä sitä auton kimpoamista takaisin radalle.Voisiko tuohon riittää vähemmän kiinteä seinä (SAFER tahi muu törmäyksessä energiaa sitova viritys) ja radan kallistuksen vähentäminen?
Tuossahan se ongelma just onkin, kun mitään mahdollisuutta turva-alueen laajentamiselle ei ole, kun toisella puolella rataa on jyrkkä pudotus ja toisella puolella on kuuskaistainen tie.Jos käyttäisivät sitä olemassa olevaa mopo-shikaania vakioautoissa ja moottoripyöräkisoissa.
F1 kisoissa voisi käyttää nykyistä profiilia turva-aluelaajennoksen kera.
Tuossa on reilusti tilaa leventää ennen tietä, nykyinen "turva-alue" moninkertaistuisi helposti.Tuossahan se ongelma just onkin, kun mitään mahdollisuutta turva-alueen laajentamiselle ei ole, kun toisella puolella rataa on jyrkkä pudotus ja toisella puolella on kuuskaistainen tie.
Eihän Fykkösillä ole mitään ongelmaa nykyisellä radalla.Tuossahan se ongelma just onkin, kun mitään mahdollisuutta turva-alueen laajentamiselle ei ole, kun toisella puolella rataa on jyrkkä pudotus ja toisella puolella on kuuskaistainen tie.
F1:ssä ei ole sattunut vastaavaa onnettomuutta tuossa kohtaa mitä brassien stock car sarjassa.Eihän Fykkösillä ole mitään ongelmaa nykyisellä radalla.
Tässä nopeasti väsäämäni ässämutkaehdotelma, jossa on hyödynnetty RR-shikaanin profiilia, ja sen toisella puolella olevaa tyhjää tilaa turva-alueena.
"Reilusti tilaa" vaatisi katsomon purkua. Katsomoa ennen toki on reilusti tilaa (ehdotuksessani sininen alue).Tuossa on reilusti tilaa leventää ennen tietä, nykyinen "turva-alue" moninkertaistuisi helposti.
Eikös se Webberin kolari ja Alonson päälleajo sattunut juuri tuossa? 2003 siis, kun Fisichella voitti, vaikka Kimi pokkasi pokaalin.F1:ssä ei ole sattunut vastaavaa onnettomuutta tuossa kohtaa mitä brassien stock car sarjassa.
Autot ovat vain suistuneet radalta ilman, että takaa on ajettu päälle.
http://www.youtube.com/watch?v=Crw6JdTRzgc&feature=player_detailpage#t=59s"Reilusti tilaa" vaatisi katsomon purkua. Katsomoa ennen toki on reilusti tilaa (ehdotuksessani sininen alue).
Alonso ei missään vaiheessa törmännyt Webberiin vaan Webberin autosta irronneeseen renkaaseen.Eikös se Webberin kolari ja Alonson päälleajo sattunut juuri tuossa? 2003 siis, kun Fisichella voitti, vaikka Kimi pokkasi pokaalin.
Tässä meikäläisen hieman samankaltainen ehdotus (niinkuin näistäkään nyt hyötyä olisi :wink: ):Shikaani on tuossa piirretty väärään kohtaan. Google Mapsistä selviää, että se oikeasti on aikaisemmin (kaavion shikaanin kohdassa on kyllä varikkotiessä oleva koukkaus, muttei radassa). Tässä nopeasti väsäämäni ässämutkaehdotelma, jossa on hyödynnetty RR-shikaanin profiilia, ja sen toisella puolella olevaa tyhjää tilaa turva-alueena.
Itsekään en toivo rataan muutoksia, korkeintaan turva-alueisiin. Pitkälti tuon (käyrän) suoran ansiosta näemme näemme paljon ohituksia Interlagosissa. Shikaani saattaisi pilata nämä ohitusmahdollisuudet.Ei missään nimessä shikaania pääsuoralle. Samanlainen kastraatio tehtiin jo Imolassa, eikä siitä ainakaan kilpailullisesti seurannut mitään hyvää. Samalla tavalla rännissä ajetaan myös esim. Valenciassa ja Monacossa, eikä niihinkään ole mitään muutoksia vaadittu. Jos ratayhtiö päättää heittää tuohon jonkin shikaanin, niin Interlagosia on enää turha pitää F1-kalenterissa.