Jatkan täällä tuota Intian radan toikin off-topic keskustelua suoria edeltävistä hitaista mutkista.
80km/h vauhdissa 10 metrin ero on ajallisesti pidempi, kuin 120km/h (jossa myöskään downforce ei vielä paljoa häiriinny vrt. esim. 200km/h vauhtiseen mutkaan) vauhdissa. Eli liian hitaasta mutkasta taaemmalla kestää vähän kauemmin päästä kaasunavaamisalueelle, kun edelläoleva on sen jo tehnyt.
Juurikin tuo on ongelmana hitaissa mutkissa, tosin jos ajaa ihan edellä olevan kontissa kiinni, niin eiköhän sitä silloin ole tarpeeksi lähellä imua ajatellen. Luulen, että Petrov pytyi pitämään Alonson takanaan Abu Dhabissa, koska Rellu joko lähti mutkista paremmin ja Alonso ei päässyt imuun, tai sitten Ferrari ei pysynyt edes imussa Rellun vauhdissa. Erilainen mutka suoran alussa olisi voinut mahdollistaa Alonsolle nopeusedun suoralle tullessa.
Barcelonassa ongelma oli ainakin ennen se, että takaa tuleva menetti downforcea, ja edelleenkin taitaa olla se ongelma. Nyt vieläpä shikaanin vuoksi takaa tuleva ei voi saada nopeusetua, joten vikassa mutkassa häviää vielä enemmän.
Edit: Tämä video näyttää kuinka Abu Dhabin kahden vikan kierroksen aikana Alonso uhkasi Petrovia lähinnä lähtösuoralla ja ekoissa mutkissa. Katso etenkin kohta 2:00.
http://www.youtube.com/watch?v=eylmnF-ipo0
Yas Marinan lähtösuorallehan ei tulla erityisen hitaasta mutkasta.