Suggestiivi
Kusihousunörtti
- Liittynyt
- 4.10.2009
- Viestit
- 1050
Profiili näyttää loistavalta, turva-alueet ei.Laitetaan nyt omakin tilketys Meksikosta. Laitoin turva-alueet mukaan, mutten ryhtynyt muuten maisemoimaan.
Profiili näyttää loistavalta, turva-alueet ei.Laitetaan nyt omakin tilketys Meksikosta. Laitoin turva-alueet mukaan, mutten ryhtynyt muuten maisemoimaan.
Kai tuossa on nykyversiossa vähän turhan lyhyt turva-alue, siis pituussuunnassa. Exitissä jos lähtee lapasesta tai jotain hajoaa, turva-alueen kavennuksen muodostama seinä on aika ikävän näköisesti tangenttiin nähden kohtisuorassa. (Ellen sitten arvioi mittasuhteita väärin.)Brands Hatchiiin suunnitellaan "parannusta". Ei kyllä turva-alueiden suhteen vaikuta järkevältä, ainakaan nykyisellä ajosuunnalla.
Uuden hiusneulan tai "karusellin" ongelma on siinä, että sille ei jää turva-aluetta juuri lainkaan, kun turva-alueen paikalla on radan alittava tunneli.Kai tuossa on nykyversiossa vähän turhan lyhyt turva-alue, siis pituussuunnassa. Exitissä jos lähtee lapasesta tai jotain hajoaa, turva-alueen kavennuksen muodostama seinä on aika ikävän näköisesti tangenttiin nähden kohtisuorassa. (Ellen sitten arvioi mittasuhteita väärin.)
Toisaalta, ei tuo parannus kovin hyvältä näytä. Toki nykyisiä rata-aitoja on mahdollista viedä kauemmas, mutta silti. Ennemmin profiloisi tuota nykyistä mutkaa uusiksi - säilyttäen tai jopa lisäten nopeutta ja haastavuutta mutta parantaen samalla turvallisuutta.
Turva-alueet onkin tietoisesti "tilketty". Itse kyllä suunnittelisin ne toisin.Profiili näyttää loistavalta, turva-alueet ei.
Argentiinassa kun olis jo se vuoristoon järven ympärille tehty "lättänä" rata.Ja aika tarkaan on koitettu sulloa tuo neliön sisään, lupaa hyvää näiden korkeuserojen kannalta. Löytäneet kivan tasaisen parkkipaikan jolle tehdään rata.
Tämä olisi klassikko jo ensimmäisenä vuotenaan! Taitaa vaan nykyiset fasiliteetit ja liikenneyhteydet estää radan tulemisen F1-kalenteriin.Argentiinassa kun olis jo se vuoristoon järven ympärille tehty "lättänä" rata.
Miksei vain tunkea noitakin rahoja sinne jotta saataisiin nostetua Grade ykköseen.
Mutta toisin kuin Mount Panoraman tapauksessa, tähän nyt kuitenkaan vaadittaisi mitään valtavia muutoksia itse radan suhteen. Webbis-mallin mukaisesti kaikki turva-alueet ovat 100% asfalttia.Pahkasika sanoi:PdlF saa Grade 1 luokituksen varmaan yhtä todennäköisesti kuin Bathurst. Eli ei koskaan.
Pisin suora on 560m ja arvioitu huippunopeus 270km/h. Mikki Hiiri.[
Sisältäisi paljon ohitusmestoja.
Toivottavasti ei tule tuota muutosta. Mielestäni tuo mutka on nykyisellään hyvä ja haastava. Siinä taitaa olla jopa kallistusta ulospäin.Kai tuossa on nykyversiossa vähän turhan lyhyt turva-alue, siis pituussuunnassa. Exitissä jos lähtee lapasesta tai jotain hajoaa, turva-alueen kavennuksen muodostama seinä on aika ikävän näköisesti tangenttiin nähden kohtisuorassa. (Ellen sitten arvioi mittasuhteita väärin.)
Toisaalta, ei tuo parannus kovin hyvältä näytä. Toki nykyisiä rata-aitoja on mahdollista viedä kauemmas, mutta silti. Ennemmin profiloisi tuota nykyistä mutkaa uusiksi - säilyttäen tai jopa lisäten nopeutta ja haastavuutta mutta parantaen samalla turvallisuutta.
Ajamisen kannalta sanoisin paremmaksi kuin monia Tilken ratoja. Varsinkin jälkimmäinen puolisko näyttää mukavan nopealta. Mutta kilpailemisen kannalta näyttää huonolta. Pääsuora on käytännössä ainoa ohituspaikka, mutta sekin huono sellainen, johtuen lyhyestä pääsuorasta.